Vinkkejä tavaroiden myyntiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rtee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rtee

Vieras
Eli minulla on edessä muutto ulkomaille ja joudun myymään suurimman osan omaisuudestani. Kyseessä on siis huonekaluja, vaatteita, kenkiä, kirjoja, elokuvia, cd-levyjä jne. Mikä olisi paras tapa saada ne myytyä? Kirppis, huutonet? Kumpaakan en ole ikinä käyttänyt, että kaikenlaisia vinkkejä otan mielellään vastaan, miten saa tavarat parhaiten kaupaksi?

Riippuen vähän asumismuodostakin, mutta ihan kotikirppistä voisi eka yrittää. Sitä vaan mainostetaan töissä, netissä, kauppojen ilmoitustaululla, jne. Kuvausta vähän myytävistä tavaroista. Moni toki asuu omakotitalossa, mutta olen nähnyt kimpassa myös kerrostalossa asuvien tekevän tätä.

Sitten kamera käteen ja arvokkaimmat huutikseen tai muuhun nettikirppariin. Myös facebookkia ja sen kirppiksiä kannattaa hyödyntää. Pikkusälä sitten vaikka lähikirpparille.

Riippuen vähän asumismuodostakin, mutta ihan kotikirppistä voisi eka yrittää. Sitä vaan mainostetaan töissä, netissä, kauppojen ilmoitustaululla, jne. Kuvausta vähän myytävistä tavaroista. Moni toki asuu omakotitalossa, mutta olen nähnyt kimpassa myös kerrostalossa asuvien tekevän tätä.

Sitten kamera käteen ja arvokkaimmat huutikseen tai muuhun nettikirppariin. Myös facebookkia ja sen kirppiksiä kannattaa hyödyntää. Pikkusälä sitten vaikka lähikirpparille.

Kerrostaloyksiössä asun, että hieman voisi olla hankalaa tuo kotikirppiksen pito. Muuten kyllä varmasti hyvä idea.

Huutonet tuottaa todennäköisesti paremmin. Etenkin helposti postitettavat (elokuvat, cd-levyt) on helppo laittaa huutikseen, yksi kuvakin riittää. Kirjoissa postimaksut tuovat paljon lisähintaa ostajalle, ne on todennäköisesti parempi myydä kirpputorilla. Tosin jostain kovasti etsitystä voi saada huimankin summan eli jos viitseliäisyyttä riittää, niin kannattaa katsella löytyykö suljetuista jotain kilpahuudantaa. Kuvat kannattaa ottaa kerralla sellaisiksi, ettei tarvitse kokoa muuttaa tai rajailla, se vie turhaa aikaa. Ennemmin pari ylimääräistä räpsäisyä, että tulee hyvä ja kameran asetuksen sellaisiksi, ettei kuvatiedoston kuva tule liian isoksi.
Isolla paikkakunnalla voi koittaa noita huonekaluja yrittää myydä ensin huutonetissä noudolla. Sohvien kanssa voi tulla ongelmia, joku hyväntekeväisyystaho voi hakea ne ilmaiseksi tai kierrätyskeskus hakee ne maksusta, jos kyseessä ei ole mikään hienompi kalusto.

Minä neuvoisin myymään molemmissa. Kirppikselle etenkin isokokoiset jutut, joita on vaikea postittaa tai joissa postikulujen osuus on suuri.

[QUOTE="vieras";23417081]Huutonet tuottaa todennäköisesti paremmin. Etenkin helposti postitettavat (elokuvat, cd-levyt) on helppo laittaa huutikseen, yksi kuvakin riittää. Kirjoissa postimaksut tuovat paljon lisähintaa ostajalle, ne on todennäköisesti parempi myydä kirpputorilla. Tosin jostain kovasti etsitystä voi saada huimankin summan eli jos viitseliäisyyttä riittää, niin kannattaa katsella löytyykö suljetuista jotain kilpahuudantaa. Kuvat kannattaa ottaa kerralla sellaisiksi, ettei tarvitse kokoa muuttaa tai rajailla, se vie turhaa aikaa. Ennemmin pari ylimääräistä räpsäisyä, että tulee hyvä ja kameran asetuksen sellaisiksi, ettei kuvatiedoston kuva tule liian isoksi.
Isolla paikkakunnalla voi koittaa noita huonekaluja yrittää myydä ensin huutonetissä noudolla. Sohvien kanssa voi tulla ongelmia, joku hyväntekeväisyystaho voi hakea ne ilmaiseksi tai kierrätyskeskus hakee ne maksusta, jos kyseessä ei ole mikään hienompi kalusto.

Minä neuvoisin myymään molemmissa. Kirppikselle etenkin isokokoiset jutut, joita on vaikea postittaa tai joissa postikulujen osuus on suuri.[/QUOTE]

Kiitos paljon näistä neuvoista!

Yhteistyössä