MIKÄ ihmisiin menee kirppiksellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamuäree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aamuäree

Aktiivinen jäsen
10.04.2007
48 562
16
38
Etelä-Pohjanmaa
Mä olen aina ollut innokas kirppismyyjä.
Nyt olen muutaman vuoden ajan myynyt kaksi kertaa vuodessa sellaisessa kirppistapahtumassa, mutta nyt pitkästä aikaa otin taas myyntipaikan kuukaudeksi.

Mä käyn joka ikinen päivä siistimässä paikan. Kerään mytätyt vaatteet hyllynperiltä ja laitan henkareille takaisin.
Kerään kengät vieretysten kun ne on heitelty miten sattuu ja mihin sattuu.

Tuntuu että otetaan jokin asia tarkasteltavaksi myyntipaikasta ja jos se ei ostohalua herätäkään, se heitetään takaisin- tai sinne suuntaan suurinpiirtein mistä sen on hyppysiinsä haalinut.

Sieltä on varastettu mekko.

Uusien tavaroiden tuojat nakkelevat varatulle paikalleen jätetyt, kirppikselle joltain toiselta henkilöltä jääneet tavarat, jonkun toisen paikalle- yleensä siihen viereiseen, on siinä tavaraa jo tai ei. Niillekin olisi oma paikka ja ne lähtevät hyväntekeväisyyteen, mutta maksaa ilmeisesti liikaa vaivaa viedä ne siihen laatikkoon.

Mikä hiivatin eläintarha kirppiksistä on tullut parin vuoden aikana?:O

Tuotahan se on ollut jo pitkään kun on nämä itsepalvelukirppikset tulleet muotiin.
Ja odotas jos joku myyjä näkee toisen myyjän pöydässä tavarat tosi halvoin hinnoin myynnissä niin se pöytä sotketaan ihan tahallaan ettei se kiinnosta ketään (kerran tällaisen idiootin käräyttäneenä)

Arvaapa miten käy, kun satut saamaan myyntipaikan sovituskoppien luota?
Tai satut myymään jotain halvemmalla kuin joku toinen, löytyykö toisen kalliimpi tuote sen omasi paikalta?

Minusta itsepalvelukirppiksille voisi perustaa uuden säännön; ÄLÄ SOTKE PÖYTIÄ TAI SAAT PORTTIKIELLON! Eiks olisi hyvä idea?
Mäkin inhoon noita pöydän sotkijia. Avaavat jokaisen vaatteen ja jättävät kasaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ainaäree;23415664:
Älkää valittako. Ainahan voitte pysyä sieltä kirppikseltä pois jo ottaa pattiin :)

Valitanhan. Tai siis ihmettelen aidosti, ei mulla ole näin kurjia myyntikokemuksia vielä ikinä ollut.

Kauhajoen Suoramyyntihallilla on paikka.
Yksi kirppis täällä oli mainio, mutta se lopetti. Suht pieni paikka ja myyjä koko ajan valvomassa. Tämä hallin kirppis on sivussa kaikesta muusta toiminnasta ja siellä voi näköjään rellestää mielin määrin.

Hiukan ottaa pattiin se, että maksat paikasta, maksat provision siihen päälle ja silti halli ei ota mitään vastuuta varastelusta tms.

Mä en kyllä jaksa alkaa niitä vaatteita viikkailemaan jos jotakin oon kattonu, en viikkaa kyllä tavallisessa kaupassakaan enkä laita henkarille takas.. Ja jos huomaan omalla pöydällä jonkun muun tavaran, siirrän sen viereiseen pöytään, ei oo mun asia lähtee ettimään sille oikeeta paikkaa.

Mua ärsyttää se, jos pöytä on liian täynnä tavaraa. Ihan mahdoton katsella niitä vaatteita nii että ne pysys siististi siinä. : / Jätän sitte kokonaan katsomatta, ku en viitsi rueta koko pöytää järjestämään uudelleen...

Kokomerkinnät ois myös hyvä olla selvästi päällepäin nähtävissä, ja vaatteet jaoteltuna koon mukaan.

Jos pöytä on liian täynnä tavaraa tai pöytä yleensäkin liian pieni tai huonot hyllyt/tangot, se menee helposti sotkuun. Myöskin jos on hirveetä rytkyä myynnissä hyvien joukossa, yleisvaikutelmasta tulee helposti läävä. Mielestäni vika on kirppiksen ylläpitäjissä myös. Täälläpäin on ainakin yksi lastentarvikekirppis, jossa paikan pitäjä käy hyllyjä läpi ja viikkailee asiakkaiden jäljiltä katsottuja vaatteita takaisin hyllyihin. Siellä on tosi kiva tehdä ostoksia, kun vaatteet/tavarat on siististi esillä ja muutenkin sinne on keskittynyt enempi sellaista hyvää tavaraa myyntiin, rytkyjen/roskiskamojen myyjät ovat pysyneet poissa.

mä aina nakkelen kalliit vaatteet miten sattuu ja revin hengareilta :D
mitäs pitää niin sairaita kiskurihintoja jotkut :laugh:

jos taason halpa pöytä, ostan paljon ja jätän seuraavillekin köävijöille siistin pöydän =)

kiskureit, jotka pitävät lumpuillaan yklihintaa, saavat sekaisen pöydän :D. jos ne rätit kerran on niin rakkaita, että kulahtaneeseen bodyyn pitää laittaa 4 €n hinta, vieköön takaisin kotiinsa ja tallettakoon vitriiiniin :laugh:

oon huomannu saman..

Mä kerran jäin kytille ku vein tavaraa ja siihen tuli yks nainen ja se nakkeli ja viskeli niitä vaatteita ihan miten sattuu. Sen yhden naisen jäljiltä mä sain siivota sen pöydän uudelleen, koska se pöytä oli käännetty ylösalasin!

Ilmeisesti kun on käytettyä tavaraa niin sitä saa kohdella iha miten sattuu, paitsi pätee se kyl uusienki vaatteiden kohdalla. Jotkut on vaan tosi törkeitä

[QUOTE="Minna";23415721]Mä en kyllä jaksa alkaa niitä vaatteita viikkailemaan jos jotakin oon kattonu, en viikkaa kyllä tavallisessa kaupassakaan enkä laita henkarille takas.. Ja jos huomaan omalla pöydällä jonkun muun tavaran, siirrän sen viereiseen pöytään, ei oo mun asia lähtee ettimään sille oikeeta paikkaa.[/QUOTE]

vaikutat oikein kunnon aaaaasiakkaalta.. Itsepalvelumyymälöissä se on asiakkaan asia ne hoitaa takas paikalleen tai sovitukseen jätettyyn tankoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23415717:
Valitanhan. Tai siis ihmettelen aidosti, ei mulla ole näin kurjia myyntikokemuksia vielä ikinä ollut.

Kauhajoen Suoramyyntihallilla on paikka.
Yksi kirppis täällä oli mainio, mutta se lopetti. Suht pieni paikka ja myyjä koko ajan valvomassa. Tämä hallin kirppis on sivussa kaikesta muusta toiminnasta ja siellä voi näköjään rellestää mielin määrin.

Hiukan ottaa pattiin se, että maksat paikasta, maksat provision siihen päälle ja silti halli ei ota mitään vastuuta varastelusta tms.

Jos paikka ottaa vuokran lisäksi provikan niin kyllä sit paikan tulis pikkasen huolehtia paikoista.

Paljonko oli paikkavuokra +provikka?

Tääläki on moinen kirpputori mut ton vuokra+provikka maksuna en vie tavaroita sinne.

Huomannu saman käytöksen kyllä ja usein harmittaa itseä yrittääkään löytää mitään monesta pöytää. Joissain on sekin ongelma että myytävää on niin paljon ettei se mitenkään mahdu siihen paikkaloosiin fiksusti ja pursuaa vaikka koittas sievästi etsiä ja katella. Tänään kävin taas isolla kirpparilla ja yllätyin siitä että yhtäkään mullinmallin-pöytää ei näkyny =) Minä kyl laitan paikalleen ja pinoon sen minkä otan katottavaksi. Enkä visko saati kuljeta muualle jollen otakaan.

Yritän ajatella, että niin kauan kun en ole maksanut tavaraa, se ei ole minun. Ja että olisiko mukavaa, jos minun vaatteitani kohdeltaisiin niin kuin ap kirjoittaa. Ei olisi. Kunnioita jopa sen ryöstöhintaa pitävän myyjänkin omaisuutta.

No samoinhan ihmiset kohtelee vaatteita/tavaraa ihan normikaupoissakin. Siksi niissä on henkilökuntaa järjestelemässä pinoja. Se on ajattelemattomuutta ja viitsimättömyyttä, eikä sille mitään voi. Toisaalta myyjän omakin vika, jos pitää pinota vaatteet niin, ettei niitä voi huoletta katsella. Harvoin alan sotilaalliseen riviin järjestettyjä vaatepinoja tonkimaan, kun sit tarvis viikata kaikki taas paikoilleen.

[QUOTE="Minna";23415721]Mä en kyllä jaksa alkaa niitä vaatteita viikkailemaan jos jotakin oon kattonu, en viikkaa kyllä tavallisessa kaupassakaan enkä laita henkarille takas.. Ja jos huomaan omalla pöydällä jonkun muun tavaran, siirrän sen viereiseen pöytään, ei oo mun asia lähtee ettimään sille oikeeta paikkaa.[/QUOTE]

Sä ootkin aasiakas :) Silleen oikeessa kaupassa ja silleen muutkin ajattelee. "Kun ei se oo mun homma, önnönnöö. Kannattaa mennä shoppailee sellasiin huippu liikkeisiin, missä asiakaspalvelija ei anna sun laittaa tavaroita takas tarkastelun/sovittelun jälkeen, kun ne saa siitä oikeeta palkkaa.. On varmaan hirvee homma viedä siitä omasta pöydästä löytyneet ylimääräset kamat sinne kassalle, jos ne vaikka viitis ;)

Se, että ihmisiä ei enää nykyään kiinnosta mikään muu kuin oma napa. Valitettavasti. En yhtään ihmettele, että kirppiksillä porsastellaan, kun ei vaatekaupoissakaan jakseta/viitsitä katsella vaatteita kauniisti, saati viedä nätisti takaisin paikalleen sovituksen jälkeen. Mua ei myyjänä haittaa se, että "joudun tekemään töitäni palkkani eteen", vaan mua haittaa ihmisten välinpitämättömyys muita ihmisiä kohtaan.

Mun mielestä kirppiksille pitäs olla sääntö, että mikään tavara ei saa maksaa yli 5 euroa. Joiltain on kirppiksen idea ihan hukassa sen rahan kiskomisen suhteen, kirppiksen tarkotus on päästä omista rojuista eroon, eikä tehdä suurta bisnestä.
Kyllä hieman hirvitti kun viimeks kävin ja jostain helvetin lasten toppapuvusta oli hintapyyntö 200 euroa, ei vittu. Vaikka ois mikä "merkkituote", niin ei ole ihan kirppis-ideologian mukasta pyytää tollasia summia.

[QUOTE="vieras";23416083]mä aina nakkelen kalliit vaatteet miten sattuu ja revin hengareilta :D
mitäs pitää niin sairaita kiskurihintoja jotkut :laugh:

jos taason halpa pöytä, ostan paljon ja jätän seuraavillekin köävijöille siistin pöydän =)

kiskureit, jotka pitävät lumpuillaan yklihintaa, saavat sekaisen pöydän :D. jos ne rätit kerran on niin rakkaita, että kulahtaneeseen bodyyn pitää laittaa 4 €n hinta, vieköön takaisin kotiinsa ja tallettakoon vitriiiniin :laugh:[/QUOTE]

Voisko enää kateus paistaa enempää läpi tästä viestistä! :D Kultaseni, sinun köyhyytesi ei varmaankaan ole muiden kirppareilla myyvien vika, vai kuinka?:) Ja ei, minä en ole koskaan myynyt kirppareilla, joten en myöskään kuulu tuohon kastiin josta vaahtoat.;)

Yhteistyössä