Ahdistaa

• Viestiketjun aloittaja masentunut
  • Ensimmäinen viesti
masentunut
Tuntuupahan taas niin helevetin toivottomalta, kaikki laskut erääntyy ja mistään ei oo saanu rahaa 2kk, ootan sairaspäiväraha päätöstä.. Kaikki laskut maksamatta ja ruokaa ei oo rahaa ostaa.. on tää suomi vaan hyvin vointi yhteiskunta.. en ihmettele että vanhemat ahdistuu ja tekee järjrttömiä asioita, tai että lapsia otetaan huostaan kun muuta apua ei ole tarjolla..

mitäs jos soittaisit kelaan jos meinaan se on sun raha päätöksen takana ja jos se on liitto niin soita sinne. sairaspäivärahan päätös tulee kelalta ainakin parissa viikossa,just meinaan otin itseni takia selvää.

Mä odotan kans päätöstä. Soitin ja mulle sanottiin, että käsittely kestää 4-6 viikkoa...
mä valitin ettei oo rahaa ostaa ruokaa muksulle ja pankki on kurkussa kiinni kun lainan lyhennyksiä ei voi ottaa kun ei ees tiiä millo tulee päätös.. sano sitten siellä että pistää viestiä että tarttee nopeesti sen päätöksen ja rahaa. tuli vajaassa viikossa. paperit ollu siihen mennessä kelassa n.kk.

masentunut
Kolme viikkoa sitten kelassa sanottiin et menee kaks viikkoa, 3 päivää sitten sanottiin et kestää kaks viikkoa, oon sanonu ettei ole varaa ostaaa lapselle ruokaa, puhelin meni tänään kiinni kun lasku maksamatta, ja seuraavan kuun laskuja alkaa jo tippuun.. jos hakee toimeentulotukee niin ne perii sen takasin kun kelasta joskus rahat tulee.. +-0 eilen syötiin puuroo, tänään syötiin puuroo, huomenna syödään puuroo..
en kuulu kirkkoon.

"hellu"
Kolme viikkoa sitten kelassa sanottiin et menee kaks viikkoa, 3 päivää sitten sanottiin et kestää kaks viikkoa, oon sanonu ettei ole varaa ostaaa lapselle ruokaa, puhelin meni tänään kiinni kun lasku maksamatta, ja seuraavan kuun laskuja alkaa jo tippuun.. jos hakee toimeentulotukee niin ne perii sen takasin kun kelasta joskus rahat tulee.. +-0 eilen syötiin puuroo, tänään syötiin puuroo, huomenna syödään puuroo..
en kuulu kirkkoon.
No tottakai perii takaisin ne mitä ovat sulle maksaneet, koska saat sitten takautuvasti isomman summan rahaa, eli sossu tavallaan lainaa sinulle rahaa jotka maksat korottomasti takaisin. Niinhän sen pitää mennäkin, joten vähän saamattomuutta sulla nyt vaan. Soita sinne sossuun heti huomenna, ei kai lasten tartte nälkää nähdä! Ja ihan pikku vinkkinä, että rahaa kannattaa vähän jemmata tuollasia tilanteita varten, yllättävän monet elävät ihan kädestä suuhun...

"hellu"
Ja kirkkoon ei todellakaan tarvitse kuulua diakonilta apua saadakseen, kirkon periaate on auttaa kaikkia ihmisiä, ei vain kirkkoon kuuluvia! Myös niitä rienaajia joita täälläkin tuntuu riittävän.

wwee
vaikka tulos olisi plus miinus nolla...niin hae kuitenkin apua heti. En usko, että sulta ihan kaikkea viedään yhdellä kertaa, niistä tulevista tuloista??

pääsetkö sossuun mitenkään käymään.
joku palstalainen voisi soittaa sinulle sos.ajan. Itse olen lounaisnurkalla Suomea. Missä päin ap. olet.

Yhteistyössä