Onko hitto kirosana?

Kummipoika oli koulussa sanonut "hitto" ja opettaja oli laittanut reissuvihkoon, että kotona pitäisi keskustella tuosta kiroilemisesta. Sana oli lipsahtanut pojan suusta, kun oli saanut tietää tulevat läksyt.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja meillä valitettu:
ekaluokkalaisen kielenkäytöstä iltapäiväkerhossa, ei kiroile koskaan koulussa, vaan iltiksessä. minkä sille voi, jos poika SIELLÄ kiroilee.
No mahtaahan niin, että pyytää viestin joka kerran jälkeen kotiin, kun on kiroillut, ja siitä menee joka kerta vaikkapa päivän ajaksi oikeus tehdä jotain lapselle mieleistä. Ja lapselle selitetään tämä sopimus.
 
miettii
Alkuperäinen kirjoittaja meillä valitettu:
ekaluokkalaisen kielenkäytöstä iltapäiväkerhossa, ei kiroile koskaan koulussa, vaan iltiksessä. minkä sille voi, jos poika SIELLÄ kiroilee.
Miksi kiroilee siellä? Liikaa painetta olla iso? Kiusaamista? Epävarma olo? Ei luota aikuisiin ipkerhossa? Minä vähän penkoisin syitä, jotka laukaisee moisen. Kaikki ei ehkä ihan ok!
 
myymä
Alkuperäinen kirjoittaja päätön ratsumies:
korvaavasti voi visiin käyttä tuota voi hitsin pimpulaa , ainakin jossain mainoksessa se oli aika hyvä , kun kaatu pitkä rivi moottoripyöriä :LOL:
Meillä toi on ihan ykkönen :LOL: Tosin tyttö yks päivä unohti mikä se oli ja kun se mainos tuli niin tokas kovaan ääneen kun moottoripyöri rivi oli kaatunut ,että "NO VOOOOI HELVETTI" ... sit ilme meniki sellaseen "ups" asentoon :D
 
"vieras"
Wikipediasta:
Käsitykset siitä, mitkä sanat ovat kirosanoja, vaihtelevat. Solvaussanoja (mulkku), miedompia päivittelysanoja (jestas), kiertoilmaisuja (voi perjantai) ja muuta karkeaa kielenkäyttöä ei aina pidetä kirosanoina. Suomen kielessä uskonnollisperäiset kirosanat ovat vuosisatojen kuluessa menettäneet voimaansa, kun taas seksuaalisperäiset ovat voimistuneet.
 
voihan vatkuli!
Ei hitto oo kirosana, mutta kirosanojakin voi kierrellä... Esim mä käytän hitsiä, vatkulaa/ vatkulia, vitsiä, perjantaita, persiljaa, ruttoo, sipulia, suutaria.....:) =) XD
 
minä,
hitto
(arkikieltä) lievähkö kirosana. esim. Hitto soikoon, vieköön! Mikä hitto häneen on mennyt? Tuli hiton kalliiksi. Hitot minä siitä! Häivy hittoon siitä! Hittojako se hänelle kuuluu!
 
Ope äippälomalla
Itsekin laittaisin viestiä kotiin, jos sana toistuisi useasti ja olisin siitä jo lapsen kanssa muutamia kertoja puhunut. Hemmetti-sanasta huomautin pari vuotta sitten yhtä viidenluokkalaista tyttöä, joka sitten omalta opeltaan kysyi, onko se kirosana. Hänen oma ope tuli ihmettelemään kysymystä kanssani, ja sanoin, että jos se jatkuvasti toistuu ikäänkuin kirosanana, en siitä tykkää eikä se sovi koulussa kielenkäyttöön. Mutta tyttökin jätti sanan sille tielleen, ainakin mun tunneilla.
 

Yhteistyössä