tarvitseeko työnantajalle kertoa lävistyksistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmm"

Vieras
Pohdiskelin tässä tätä asiaa, ja mikä on mielipiteenne? Jos työnhakijalla on kasvoissa jokin lävistys jossa ei pidä korua työhaastattelun aikana eikä myöskään aio pitää työajalla, onko asiasta tarpeen mainita työnantajalle? entä jos hakijalla on joitain vaikka ei-niin-näkyviä lävistyksiä, vaikka venytetyt korvanlehdet, onko hakija mielestänne velvoitettu ilmoittamaan niiden olemassaolosta heti vai antaa työnantajan itse huomata haastattelun/koeajan aikana jos huomaa?

et ole tosissasi :D
ei todellakaan tarvitse erikseen kertoa et naamassa on pari ylimääräistä reikää, jos et kerran koruja työajalla aio pitää. jos venytetyt korvalehdet häiritsee pomoa/työn tekemistä, niin huomannee ne itse tai kysyy.

Ei minun mielestä todellakaan ole työnantajan asia.. Ei edes silloin, jos työntekijä aikoisi työaikana lävistyskorujaan pitää (luonnollisesti poikkeuksena paikat, joissa ne ovat työturvallisuusriski)..

Viimeksi muokattu:
Mun mielestäni lävistyksistä tai tatuoinneista ei tarvitse kertoa työpaikkaa hakiessa, ellei kyse ole työpaikasta missä ne on ehdottomasti kielletty. Ja jos sellaiseen paikkaan hakee mutta ei käytä niitä läväreitä töissä, niin sittenhän sen pitäisi olla työpaikan kannalta ihan asiaankuulumatonta. Ja toisaalta, tuskin kukaan kertoo muistakaan ulkoisista ominaisuuksistaan työhakemuksessa, esim. ylipainosta, aknesta, irokeesista, isosta nenästä tai vaikka vinoista hampaista. Eikä kukaan varmaan mainosta myöskään hoikkaa vyötäröä, täydellistä ihoa tai mantelisilmiä :).

Työnantaja näkee hakijan sitten työhaastattelussa ja jos hakijassa on siinä kohtaa jotain mistä työnantaja ei tykkää, niin sitten se ei vaan palkkaa. Ja voihan se esim. kysyä, että sulla näyttää olevan reikä tuossa sieraimessa, kuuluuko siihen normaalisti koru ja meinaatko pitää työpaikalla.

Mun mielestäni lävistyksistä tai tatuoinneista ei tarvitse kertoa työpaikkaa hakiessa, ellei kyse ole työpaikasta missä ne on ehdottomasti kielletty. Ja jos sellaiseen paikkaan hakee mutta ei käytä niitä läväreitä töissä, niin sittenhän sen pitäisi olla työpaikan kannalta ihan asiaankuulumatonta. Ja toisaalta, tuskin kukaan kertoo muistakaan ulkoisista ominaisuuksistaan työhakemuksessa, esim. ylipainosta, aknesta, irokeesista, isosta nenästä tai vaikka vinoista hampaista. Eikä kukaan varmaan mainosta myöskään hoikkaa vyötäröä, täydellistä ihoa tai mantelisilmiä :).

Työnantaja näkee hakijan sitten työhaastattelussa ja jos hakijassa on siinä kohtaa jotain mistä työnantaja ei tykkää, niin sitten se ei vaan palkkaa. Ja voihan se esim. kysyä, että sulla näyttää olevan reikä tuossa sieraimessa, kuuluuko siihen normaalisti koru ja meinaatko pitää työpaikalla.
Oiskin aika siistiä. "Jaha, siinä tulikin referenssit.. Mainitsinko että olen kovin lihava ja ilmavaivani ovat joskus äänekkäitä?"

Yhteistyössä