My little ponyt (hinta kyselyä)

pelottava pontso

Aktiivinen jäsen
08.10.2006
10 493
2
36
Eilen miule sanottiin että vanhimmista poneista vois pyytää 20e/kpl, miä jäin vähä suu auki :O
No ehkä voisin kuvitella keräilijöiden maksavan jos ois joku harvinaisempi ja kunto ois uusi, mut silti..

Meillä vanhimmat ponit on miun vanhoja, oon leikkiny niillä -80 luvun lopulla, ja luultavasti viel -90 alussakin (sillon oltiin lapsia kauemmin ;) )
Uuemmat on sit 2000-luvun, mei muksujen saamia.

Mut jos niiko laittais eteepäi, ni mitähä vois pyytää, yksittäin vai kaikki yhessä? Muistaakseeni meil ois 18 ponia.

Tuli vaan mieleen kun TAAS laste kaa yritetään saaha huonetta kuntoon, hajonnutta tavaraa on taas jo iso kassillinen löytyny. Ja moneen laatikkoon eivät oo koskeneet ainakaa puoleen vuoteen (mm. noi ponit, little people talot/ukot..), mutku ain vaa mietityttää ja jahkailee pistääks jo eteepäi vai vielkö jemmais, ku toisaalt ei saattis, mut toisaalt tilan puutoe on jo aika iso..

Myy ne uudemmat, mut säilytä omat vanhasi, tuskin ne niin paljon tilaa vie. Ja jos on joku keräilyharvinaisuus, siitä voi saada vaikka 500e, mutta normaalista vintageponista ei montaa euroa. Sun pitäis tutustua tarkemmin mitkä ponit on oikeasti harvinaisia. Mut ne uudemmat ei ainakaan ole... Itse ostin just kirpparilta n. 25v vanhan ponin hintaan 50 senttiä, huutonetistä katsoin niin siitä oli maksettu 10e. Meillä on lähemmäs sata ponia, mutta en todellakaan ole käytetyistä koskaan 20 euroa maksanut, ehkä euron korkeintaa...

Mä olen ollut ihan hullaantunut keräilijiä aikoinaan.
Mutta olen myynyt kokoelmani pois.
Kirppareita kolutessani, huomasin jonkun vakkarimyyjän pöydän, joka aina myi My Little Ponyja
harvinaisuudesta riippumatta samanlaiseen kiskurihintaan. Varmaan tiesi, että keräilijät ostelee noita poneja, ja sillä sitten yritti rahastaa.
Eli mua ärsyttää tyypit, jotka myy tavaraa korkeilla hinnoilla vaan siksi, että tietää niille olevan keräilijöitä, ja itellään ei ole kuitenkaa mitään hajua tavaran oikeasta arvosta..
Ponin hinta määräytyy myös kunnon mukaan.
Uuden ponit ei ole "arvokkaita".

Kyllä minä ainakin säilyttäisin nuo lapsillesi :)

Se todennäköisyys, että sinulla on joku mieletön keräilyharvinaisuus josta saatetaan( tässäkin kysyntä määrää hinnan muuten) maksaa useampi kymppi/satanen, on hyvin pieni. Ihmettelen noita huutonetin hintapyyntöjä joissa pyydetään perusponeista älyttömiä hintoja vain sen takia, että tiedostetaan, että "näitähän ihan keräillään"..huh,huh.

Minun äitini möi/antoi omat ponini silloin 90-luvun alussa ja harmittaa vieläkin, että niistä tuli luovuttua. Nyt itselläni on iso kokoelma, yli 500 ponia ja en myy "kokoelmastani" mitään vaan pelkästään tuplia joita siunaantuu joskus.

En tajua miksi lasten lelut on nykyään sellaista kertakäyttötavaraa ja niistä halutaan päästä eroon ja saada mahdollisimman hyvä hinta vielä, jopa isompi kuin mitä itse niistä on maksanut :O

Ja pitää lisätä muuten: Kyllä niissä uudemmissakin poneissa on harvinaisia ja arvokkaampia yksilöitä.

Lapsen lempilelun arvoa ei voi euroissa mitata mielestäni, mutta ymmärrän toki ettei kaikkea pysty säilyttämään :)

Unohtui muuten tuosta viestistä pois se, että jos haluat tietää suurinpiirtein poniesi "arvon" niin ota niistä kuvat niin voin ne sulle tunnistaa ja kertoa minkä verran niillä on suurinpiirtein on. arvoonhan vaikuttaa sitten kunto : onko harjaksia leikelty, piirrelty(ja jos on millä) huulipunia yms onko hankaumia symboleissa/silmissä? Onko poneilla tavaroita (harjoja/kampoja) säilynyt mukana.

Priimakuntoisesta ponista voit hyvinkin saada 10-15 euroa. Varsinkin jos ei ole niitä ihan tavallisimpia. Mutta jos häntää on leikattu, löytyy tussitahroja ja kellastumaa, symbolit kuluneet, niin vikojen suuruudesta riippuen saat muutaman euron, korkeintaan vitosen.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23400673:
Osaatko sä keräilyjä sanoa, et minkä arvoinen se valkoinen hääponi on? Lähes virheettömänä löytyy. Ainoa mun säilyttämä oma ponini 80-luvulta.

Virheetön vai lähes virheetön? Mitä ne virheet ovat? Hääponi on aika yleinen.

Virheetön vai lähes virheetön? Mitä ne virheet ovat? Hääponi on aika yleinen.

Siis tussitahroja ei ole, harja ja häntä on leikkaamattomat, kengät on hiukan harmahtavat (sais varmaan pestyä valkoisiksi), pukukin on pesemättä, mutta ehjä.

Mietin vaan, että raaskinko antaa tuolle meidän tytölle leikkeihin jos on arvokas, mutta jos se kerran oli yleinen, ni kai mä sen annan.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23400706:
Siis tussitahroja ei ole, harja ja häntä on leikkaamattomat, kengät on hiukan harmahtavat (sais varmaan pestyä valkoisiksi), pukukin on pesemättä, mutta ehjä.

Mietin vaan, että raaskinko antaa tuolle meidän tytölle leikkeihin jos on arvokas, mutta jos se kerran oli yleinen, ni kai mä sen annan.

Juu ei se niin kallisarvoinen ole, etteikö sitä voisi lapselle hyvillä mielin antaa :) Joku hc-keräilijä tietty voi olla sitä mieltä, että kaikki vintaget pitäisi pitää vaan keräilijöiden hyllyillä, mutta tuo sun ponisi olisi ehkä kympin arvoinen.

Juu ei se niin kallisarvoinen ole, etteikö sitä voisi lapselle hyvillä mielin antaa :) Joku hc-keräilijä tietty voi olla sitä mieltä, että kaikki vintaget pitäisi pitää vaan keräilijöiden hyllyillä, mutta tuo sun ponisi olisi ehkä kympin arvoinen.

Kiitosta.
En mä sitä silti olis lähteny myymään, vaikka olis ollu arvokaskin. Kai mä sen muistona säilytän jos se vielä tytön leikeistä "elävänä" selviää. Onhan se jo n. 30-vuotias, se on musta iso ikä pienelle ponille. :)

Komppaan tätä toista joka on vastaillut kysymyksiin. Se hääponi( niitä on 2 erilaista, toisella 2 kyyhkystä symbolina=Pony Bride, toisella pinkki oliko se nyt kakku=Bridal Beauty) on aika yleinen, ellei nyt yleisin, joten siitä ei saa edes uudenveroisessa kunnossa sitä 10€ enempää paitsi tietty jos sinulta löytyy kaikki sen alkuperäiset tavaratkin ;) Mutta siis joo, säilytä muistona on mun mielipide :) Itse olen hc keräilijä ja olen sitä mieltä, että noista vanhoista leluista pitää myöskin muistaa se, että nehän eivät ole nykystandardien mukaisten testien läpäisseitä leluja. mm ftalaattia(? en nyt muista onko se juuri tuon nimistä) muovinpehmentäjä ainetta löytyy poneista joka nykyään on kielletty ja vaaralliseksi luokiteltukin kai. Ja sen todella huomaa, jotkin ponit on kivikovia, kun niistä tuo kyseinen aine on "vuotanut" vuosien myötä muovista eli sen takia itse rajoitan oman lapseni noilla "vintage" poneilla leikkiä. Onko tämä nyt hätävarjelun liioittelua vai mitä, sen päättää jokainen ihan itse miten sen ottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keräilijä79;23400653:
Unohtui muuten tuosta viestistä pois se, että jos haluat tietää suurinpiirtein poniesi "arvon" niin ota niistä kuvat niin voin ne sulle tunnistaa ja kertoa minkä verran niillä on suurinpiirtein on. arvoonhan vaikuttaa sitten kunto : onko harjaksia leikelty, piirrelty(ja jos on millä) huulipunia yms onko hankaumia symboleissa/silmissä? Onko poneilla tavaroita (harjoja/kampoja) säilynyt mukana.

Hei!
Olisin tosi mielelläni sinulta kysynyt noista vanhemmista poneista,että minkähän arvoisia ne mielestäsi ovat,itse en osaa oikein arvioida.
Voin kyllä kuvan lähettää,mutta en oikein tiedä kuinka se näin onnistuu,jos ystävällisesti asiassa auttaisit,

Alkuperäinen kirjoittaja Keräilijä79;23400594:
Kyllä minä ainakin säilyttäisin nuo lapsillesi :)

Se todennäköisyys, että sinulla on joku mieletön keräilyharvinaisuus josta saatetaan( tässäkin kysyntä määrää hinnan muuten) maksaa useampi kymppi/satanen, on hyvin pieni. Ihmettelen noita huutonetin hintapyyntöjä joissa pyydetään perusponeista älyttömiä hintoja vain sen takia, että tiedostetaan, että "näitähän ihan keräillään"..huh,huh.

Minun äitini möi/antoi omat ponini silloin 90-luvun alussa ja harmittaa vieläkin, että niistä tuli luovuttua. Nyt itselläni on iso kokoelma, yli 500 ponia ja en myy "kokoelmastani" mitään vaan pelkästään tuplia joita siunaantuu joskus.

En tajua miksi lasten lelut on nykyään sellaista kertakäyttötavaraa ja niistä halutaan päästä eroon ja saada mahdollisimman hyvä hinta vielä, jopa isompi kuin mitä itse niistä on maksanut :O

Yli 500 ponia?!? Missä sä niitä pidät? Koristeenako?

Ja mä kun luulin että meillä on monta ponia...eikä niitä ole kyllä lähellekään sataa, tuiskin edes 50 :D Joskin ne on kaikki lasten leikeissä :)

Yhteistyössä