Ei kai se tunnu kakattamiselta jos vauvan pää on tuolla ihan alhaalla ja valmis syntymään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eilen illalla veti mahan tyhjäksi vessassa käydessä ja yhden aikaan yöllä oli ensin noin viiden minuutin välein parit kipeät supparit ja tuosta noin puolen tunnin kuluttua toinen sarja noin viiden minuutin välein. Yöllä nukuin enkä tiedä oliko kivuttomia suppareita vai ei.
Tähän asti ollut perätilassa ja mietin josko kääntyi. Illalla tuntui kakattavan, mutta kun menen vessaan niin mitään ei tule tai ole edes tulossa. Nytkin sama tunne tuolla alapäässä. En millään muista miten oli esikoiselta. Miltä se vauvan pää tuntuu/mitä tuntemuksia jos on tulossa raivotarjonnassa?

ponnistusvaiheen alku tuntuu maailman kamalimmalta kakkahädältä, juuri sellaiselta että tiedät että tämä tulee housuun jos ei just tällä sekunnilla pääse vessaan.
paljonko viikkoja ja vieläkö supistaa?

mulla ainakin järkyttävä "kakkahätä"-tuntemus vasta siinä vaiheessa kun 10 cm auki ja piti rueta ponnistamaan..

Mulla oli ihan sama tuntemus, mutta valitettavasti en ollut kuin 5 cm auki silloin. Mutta ponnistutti ihan järkyttävän paljon. Sitten kun olin 10 cm auki, ei tuntunut missään.. Ihan supistuksesta aloin ponnistamaan, vaikkei enää ponnistuttanutkaan. Kaksi synnytystä ja molemmissa sama. Mistäköhän mahtaa moinen johtua?

[QUOTE="vieras";23398110]ponnistusvaiheen alku tuntuu maailman kamalimmalta kakkahädältä, juuri sellaiselta että tiedät että tämä tulee housuun jos ei just tällä sekunnilla pääse vessaan.
paljonko viikkoja ja vieläkö supistaa?[/QUOTE]

Kivuttomia suppareita on ollut mutta ei paljon tänään. Esikoisesta ne supistukset loppui aikoinaan kokonaan vaikka vedet oli mennyt ja makoilin sairaalassa. Oksitosiinilla piti saada ne uudestaan alkamaan.
Rv36 menossa ja sanottu, että tulen synnyttämään ennenaikaisesti tod.näk. ja esikoinenkin syntyi tällä 36rv:llä yllättäen ihan vaan vesien menolla alkaen.

Mä oon nyt ehkä vähän huono vastaamaan sulle kun mun vauva laskeutu vasta pari päivää ennen syntymää. Siihen asti oli siis lähes poikittain ja pää tuntu vasemmalla puolella,just just häpyluun (vai mikä se on.. siis se luu karvotuksen kohdalla) yläpuolella ja tosi "ulkonevana". Sit kun luulin synnytyksen tosissaan alkaneen (ja luuli jorvin kätilöt ja lääkärikin) ja kärvistelin tosi kipeissä suppareissa n 10 tuntia,niin vauvahan se vaan otti paremman asennon.. supparit lopahti alkaakseen reilun vuorokauden päästä uudelleen ja tällä kertaa päästiin "tositoimiin".

Mutta siis,kyllähän mulle ainakin neuvolan kätilö "opasti" miten voi tunnustelemalla tietää miten päin vauva on. Tunnetko vielä potkuja tai iskuja? Vai vaan yleisesti vauvan liikkeitä,muljahduksia? Potkuista/iskuistahan voi päätellä asentoa kans.. Ja niin,toi kakattava tunne voipi olla myös suolen "kramppaamista",varsinkin jos on tyhjentyny kunnolla.. En nyt muista kunnolla mutta jotenki toi mahan tyhjentyminen ja supparit liittyy toisiinsa.. Joko että supparit voi aiheuttaa suolessa liikettä jollon maha tyhjenee tai suolen aktiivinen toiminta voi aiheuttaa suppareita..

Mä muistan et mun serkkuni aikoinaan kuvaile synnytystä siten että "kuin olis tehnyt ison paskan"

Mä muistan kanssa jossain synnytyksessä olleen hyvin voimakkaan kakkahädän tunnetta ja kätilö vaan sanoi että ei tässä vessan tarvii lähteä vaan alkaa ponnistamaan...

Kyllä mulla on tullut sellaisia kakkahätätuntemuksia nyt loppuraskaudessa useinkin, kun lapsi "nojaa" taaksepäin. Lapsonen on tosi alhaalla, mutta yliaikaiseksi näyttää olevan menossa.

[QUOTE="vieras";23398179]Mä oon nyt ehkä vähän huono vastaamaan sulle kun mun vauva laskeutu vasta pari päivää ennen syntymää. Siihen asti oli siis lähes poikittain ja pää tuntu vasemmalla puolella,just just häpyluun (vai mikä se on.. siis se luu karvotuksen kohdalla) yläpuolella ja tosi "ulkonevana". Sit kun luulin synnytyksen tosissaan alkaneen (ja luuli jorvin kätilöt ja lääkärikin) ja kärvistelin tosi kipeissä suppareissa n 10 tuntia,niin vauvahan se vaan otti paremman asennon.. supparit lopahti alkaakseen reilun vuorokauden päästä uudelleen ja tällä kertaa päästiin "tositoimiin".

Mutta siis,kyllähän mulle ainakin neuvolan kätilö "opasti" miten voi tunnustelemalla tietää miten päin vauva on. Tunnetko vielä potkuja tai iskuja? Vai vaan yleisesti vauvan liikkeitä,muljahduksia? Potkuista/iskuistahan voi päätellä asentoa kans.. Ja niin,toi kakattava tunne voipi olla myös suolen "kramppaamista",varsinkin jos on tyhjentyny kunnolla.. En nyt muista kunnolla mutta jotenki toi mahan tyhjentyminen ja supparit liittyy toisiinsa.. Joko että supparit voi aiheuttaa suolessa liikettä jollon maha tyhjenee tai suolen aktiivinen toiminta voi aiheuttaa suppareita..[/QUOTE]

Liikkeet on vähentyneet selvästi. Aiemmin oli poikittain ja sitten perätilassa. Perätilassa kun oli niin tunsin ne potkut tuolla alapäässä, mutta nyt niitä potkuja ei ole enää tuntunut siellä vaan muljahduksia tuossa paljon ylempänä.
Esikoiselta ainakin tyhjensi mahan ennen synnytystä, mutta se oli jo samana iltana kun seuraavana yönä meni vedet ja tuli lähtö.
Voihan tuo olla tuolla jotenkin hassusti työntyneenä taaksepäin kuten tuossa jossakin viestissä joku mainitsi.

Kyllä mulla on tullut sellaisia kakkahätätuntemuksia nyt loppuraskaudessa useinkin, kun lapsi "nojaa" taaksepäin. Lapsonen on tosi alhaalla, mutta yliaikaiseksi näyttää olevan menossa.

Vaihtuiko se kamala pissihätä tuollaiseen kakkahätätuntemukseen? On tullut juostua jonkun aikaa öitä tunnin ja max kahden tunnin välein vessassa, mutta tänään ei tätä taidakaan olla ollut niin paljon kun alan miettimään.

[QUOTE="alkup.";23398257]Vaihtuiko se kamala pissihätä tuollaiseen kakkahätätuntemukseen? On tullut juostua jonkun aikaa öitä tunnin ja max kahden tunnin välein vessassa, mutta tänään ei tätä taidakaan olla ollut niin paljon kun alan miettimään.[/QUOTE]

Mä taas pärjään yhdeksän tunnin yöunet pissimättä tai korkeintaan yhdellä pissireissulla... Eli ehkä se lapsi on tosiaan tyylikkäässä takanojassa :D

suosittelisin ap että menet nyt sinne synnärille tarkistuttamaan tilanteen. kyllä se jumalattomalta paskahädältä tuntuu kun muksu on tulossa ja olet 10 senttiä auki. ja kaikilla ei avaavat supparit ees ole kivuliaita. jokainen raskaus ja synnytyskin on omanlaisensa vaikka kyseessä uudelleensynnyttäjä.

tsemppiä!

Mä taas pärjään yhdeksän tunnin yöunet pissimättä tai korkeintaan yhdellä pissireissulla... Eli ehkä se lapsi on tosiaan tyylikkäässä takanojassa :D

Voi onnellista:) On niin tuskaa herätä vähän väliä ja juosta vessaan ja jo valmiiksi katsoa kellosta montako herätystä vielä tulee saman asian suhteen.
Joskohan tuo olisi mennyt nyt tuonne takanojaan:)

Yhteistyössä