Päätin aloittaa karpauksen, mutta pahaa tekee, kun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pelottaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pelottaa"

Vieras
kauppalistaa aloin kirjoittaa... kermaa, juustoja, pekonia, metukkaa. Mitä, jos lihonkin noilla karppiohjeilla?
Meneekö karppaus pieleen, jos korvaan kermat 4% ruokakermalla ja kasvisrasvasakoitteilla?
Ja käytän max. 17% juustoa?
Ja jätän pekonit ja metukat pois korvaan ne jollain vähärasvaisemmalla leikkeleellä?
Ja jos käytän paistamiseen jotain kevyempää, kuin voita? Entäs öljy?

Nyt vaan on jumiutunut tää painonpudotus 5 kilon jälkeen täysin vielä ainakin 10 pudotettavaa, eli jotain täytyis keksiä.
Kertokaa kokeneemmat menenkö ojasta allikkoon, kun karppausta koitan... ja kaikki vinkit ja helpot ruokaohjeet ovat tervetulleita

Siis eihän pekonia, "metukkaa" sun muuta selvästi epäterveellistä TARVITSE syödä vaikka karppaiskin. Mielummin suosittelisin vhh-ruokavaliota eli jätät ne HUONOT hiilarit kokonaan pois (leivät, pastat, perunat ym) ja syöt silti runsaasti niitä HYVIÄ hiilareita (joita saat esim kasviksista)

[QUOTE="mama";23377625]Siis eihän pekonia, "metukkaa" sun muuta selvästi epäterveellistä TARVITSE syödä vaikka karppaiskin. Mielummin suosittelisin vhh-ruokavaliota eli jätät ne HUONOT hiilarit kokonaan pois (leivät, pastat, perunat ym) ja syöt silti runsaasti niitä HYVIÄ hiilareita (joita saat esim kasviksista)[/QUOTE]

Mistä löytäisi hyviä ohjeita ja oisko sulla jonkunlaista esimerkkiä päivän syömisistä. Oisin tosi kiitollinen

No mä syön ihan surutta oikeaa kermaa ja oikeaa voita ja juustoa ja metukkaa ja kuus kiloa on lähtenyt tähän mennessä, hiljattain alotin. Pekonia en kykene syömään, mutta munakkaita kyllä.

Lanttu on myös ihan superhyvä lisäke kasviliemessä keitettynä ja siihen liha, kana, kala, kermakastikkeessa kylkeen niin on maukasta.

Maitoa en juo, mutta syön sit juustoa ja rahkaa, niin tulee kalsiumit.

http://karppaus.info/resepti/reseptit.php tuolta voit alkaa etsimään mutta skippaa nyt ne epäterveellisimmät suosiolla ylitse. Itse suosin ihan perinteisiä ruokia, esim. erilaisia kastikkeita joiden kanssa syön wokkia, gratiineita, keittoja (ilman perunaa) ym. Ja kermoista,maidoista ja juustoista käytän kevytversioita.

[QUOTE="mama";23377678]http://karppaus.info/resepti/reseptit.php tuolta voit alkaa etsimään mutta skippaa nyt ne epäterveellisimmät suosiolla ylitse. Itse suosin ihan perinteisiä ruokia, esim. erilaisia kastikkeita joiden kanssa syön wokkia, gratiineita, keittoja (ilman perunaa) ym. Ja kermoista,maidoista ja juustoista käytän kevytversioita.[/QUOTE]

Tuolta mä ne reseptit just otin ja kauppalista alko kauhistuttaa. Lähinnä noita kanamunapohjaisia ja kasvispaistoksia (2dl kermaa, 1dl juustoraastetta, homejuustoa jne.) Miten pieniä annoksia on tarkoitus syödä. Tietty myös kasviksia syön, mutta, kun tota rasvan syömistä aina korostetaan karppauksessa, että pitää olla riittävästi ja kevyttuotteet on paskaa, että tiedä sitten...

No mä syön ihan surutta oikeaa kermaa ja oikeaa voita ja juustoa ja metukkaa ja kuus kiloa on lähtenyt tähän mennessä, hiljattain alotin. Pekonia en kykene syömään, mutta munakkaita kyllä.

Lanttu on myös ihan superhyvä lisäke kasviliemessä keitettynä ja siihen liha, kana, kala, kermakastikkeessa kylkeen niin on maukasta.

Maitoa en juo, mutta syön sit juustoa ja rahkaa, niin tulee kalsiumit.

Millä taitat makean himon ja montako ateriaa syöt päivässä. Entä syötkö edes ruisleipää? Onko lähtenyt enemmän, kuin 1,5kg viikossa?

Mitä jos mielummin ottaisit järjen käteen ja unohdat tuollaisen vouhotuksen.
Lisäät vain reilusti salatteja ja vihanneksia ruokavalioon ja otat esim. alkuun kahden viikon kuurin, jolloin et syö mitään ylimääräistä makeaa. Ja ennen kaikkea lisäät liikuntaa, niin saat painonpudotuksen lisäksi myös reippaamman mielen. Ja liikunnan jälkeen ei noita herkkuja muuten edes tee siinä määrin mieli, eli auttaa myös makeanhimoon.

[QUOTE="pelottaa";23377962]Millä taitat makean himon ja montako ateriaa syöt päivässä. Entä syötkö edes ruisleipää? Onko lähtenyt enemmän, kuin 1,5kg viikossa?[/QUOTE]

no harvalla kuurilla varmaan pitkäkestoisesti ainakaan voi edes 1.5 kg viikossa lähtä.... aluksi tosi jopa useampikin kilo mutta en usko että montaa kuitenkaan.

Mitä jos mielummin ottaisit järjen käteen ja unohdat tuollaisen vouhotuksen.
Lisäät vain reilusti salatteja ja vihanneksia ruokavalioon ja otat esim. alkuun kahden viikon kuurin, jolloin et syö mitään ylimääräistä makeaa. Ja ennen kaikkea lisäät liikuntaa, niin saat painonpudotuksen lisäksi myös reippaamman mielen. Ja liikunnan jälkeen ei noita herkkuja muuten edes tee siinä määrin mieli, eli auttaa myös makeanhimoon.

No 5 kiloa lähti mutta sitten tyssäs. Liekö meni elimistä säästöliekille. Parituntia tulee käveltyä päivässä rauhalliseen tahtiin. Aamulla puuroa. päivällä normiruokaa perheen kanssa. Puolet kasviksia annoksesta. Illalla salaattia ja tonnikalaa/raejuusto/kanamunaa.
Juomana rasvaton maito+vesi. Välipalana (max. 2krt päivässä) ruisleipää40% levitteellä+kalkuna siivu tai hedelmä tai 4okcl jugurtti tai raejuustoa ja ananasta.

Mä karppaan ja mun eilinen kauppalista näytti tältä:
-munia
-oliiviöljyä
-mantelijauhetta
-kurkkua
-salaattia
-mustikoita
-kukkakaalia
-herkkusieniä
-mozzarellaa
-kanan fileitä
-lohifilettä
-valkosipuli creme bonjour
-smetana
-jauheliha
-maitorahka
-kuohukerma
-lanttua
-täysmaito
-sipuli
-punaviini
-prosenttisuklaa

[QUOTE="vieras";23378075]Mä karppaan ja mun eilinen kauppalista näytti tältä:
-munia
-oliiviöljyä
-mantelijauhetta
-kurkkua
-salaattia
-mustikoita
-kukkakaalia
-herkkusieniä
-mozzarellaa
-kanan fileitä
-lohifilettä
-valkosipuli creme bonjour
-smetana
-jauheliha
-maitorahka
-kuohukerma
-lanttua
-täysmaito
-sipuli
-punaviini
-prosenttisuklaa[/QUOTE]

ja lisään että mulla hiilarit n.30-40g,protskut n90g ja rasvat n130-150g per päivä.
Alkuun mullakin putos sitten pieni jumi ja sitkeesti jatkoin niin alko jumi helpottaa.
Nyt putoo n0,5-1kg viikossa.

[QUOTE="pelottaa";23378044]No 5 kiloa lähti mutta sitten tyssäs. Liekö meni elimistä säästöliekille. Parituntia tulee käveltyä päivässä rauhalliseen tahtiin. Aamulla puuroa. päivällä normiruokaa perheen kanssa. Puolet kasviksia annoksesta. Illalla salaattia ja tonnikalaa/raejuusto/kanamunaa.
Juomana rasvaton maito+vesi. Välipalana (max. 2krt päivässä) ruisleipää40% levitteellä+kalkuna siivu tai hedelmä tai 4okcl jugurtti tai raejuustoa ja ananasta.[/QUOTE]

äkkiseltään katsottuna saat likaa hiilareita ja liian vähän rasvaa.

[QUOTE="vieras";23378207]äkkiseltään katsottuna saat likaa hiilareita ja liian vähän rasvaa.[/QUOTE]

Nii-in. Karppaukseen. Mitä tapahtuu, kun karpaan, eli vaihadan hiilarin rasvaan?
Vaikea uskoa, että laihtumaan lähtisin.
Kasviksia taitaisi tulla syötyä enemmän silloin kuitenkin, mutta voiko karpauksessa muka syödä enemmän kaloreita lihomatta?

[QUOTE="vieras";23378117]ja lisään että mulla hiilarit n.30-40g,protskut n90g ja rasvat n130-150g per päivä.
Alkuun mullakin putos sitten pieni jumi ja sitkeesti jatkoin niin alko jumi helpottaa.
Nyt putoo n0,5-1kg viikossa.[/QUOTE]

Paljon käytät päivässä kermaa ja juustoja, sekä öljyä?

[QUOTE="pelottaa";23378044]No 5 kiloa lähti mutta sitten tyssäs. Liekö meni elimistä säästöliekille. Parituntia tulee käveltyä päivässä rauhalliseen tahtiin. Aamulla puuroa. päivällä normiruokaa perheen kanssa. Puolet kasviksia annoksesta. Illalla salaattia ja tonnikalaa/raejuusto/kanamunaa.
Juomana rasvaton maito+vesi. Välipalana (max. 2krt päivässä) ruisleipää40% levitteellä+kalkuna siivu tai hedelmä tai 4okcl jugurtti tai raejuustoa ja ananasta.[/QUOTE]

Tuo rauhallinen tahti ei riitä, vaan sykkeen pitää nousta kunnolla, että saisit kunnolla hyötyä tuosta liikunnasta. Etkö keksisi mitään muuta liikuntamuotoa kuin kävely. Itse olen synnytysten jälkeen päässyt takaisin normimittoihin helposti ja nopeasti ihan vain lenkkeilemällä. Alkuun tietysti vain kävelin, mutta kasvatin nopeutta koko ajan ja kun paikat antoivat myöten, aloitin juoksun. Ja siihen oikeasti jää kyllä koukkuun, mutta jos ei juoksi kiinnosta, niin mene esim. johonkin jumppaan tms.

[QUOTE="pelottaa";23378273]Nii-in. Karppaukseen. Mitä tapahtuu, kun karpaan, eli vaihadan hiilarin rasvaan?
Kasviksia taitaisi tulla syötyä enemmän silloin kuitenkin, mutta voiko karpauksessa muka syödä enemmän kaloreita lihomatta?[/QUOTE]

Alkuun mulla meni kalorit reippaasti yläkanttiin,mutta tasoittu.
Nyt monesti kalorit jää 1700-1800 koska sitä rasvasempaa ruokaa riittää vähempikin määrä.

[QUOTE="pelottaa";23378292]Paljon käytät päivässä kermaa ja juustoja, sekä öljyä?[/QUOTE]

En ole laskenut aikoihin.
Alkuun laskin kaiken keittiö vaa,alla,oli helpompi hahmottaa.
Aamusin käytän kahvissa kermaa,kahteen kuppiin molempiin lorauksen.
Juustoa menee mantelileivissä raasteena,ja tuorejuustoa aika reilusti ja kaiken paistan voissa.

Tuo rauhallinen tahti ei riitä, vaan sykkeen pitää nousta kunnolla, että saisit kunnolla hyötyä tuosta liikunnasta. Etkö keksisi mitään muuta liikuntamuotoa kuin kävely. Itse olen synnytysten jälkeen päässyt takaisin normimittoihin helposti ja nopeasti ihan vain lenkkeilemällä. Alkuun tietysti vain kävelin, mutta kasvatin nopeutta koko ajan ja kun paikat antoivat myöten, aloitin juoksun. Ja siihen oikeasti jää kyllä koukkuun, mutta jos ei juoksi kiinnosta, niin mene esim. johonkin jumppaan tms.

Ei näillä kiloilla ole oikein terveellistä lenkkeillä ja sitä ei jaksa tehdä pitkäkestoisesti. Aiemmin lenkkeilin, mutta harvoin edes tuntia kerrallaan.
Rasvanpolttoon, kun tarvis pitkäkestoista liikuntaa. Jumpista en tykkää.
Tällähetkellä 14 kiloa ylipainoa.

[QUOTE="pelottaa";23378273]Nii-in. Karppaukseen. Mitä tapahtuu, kun karpaan, eli vaihadan hiilarin rasvaan?
Kasviksia taitaisi tulla syötyä enemmän silloin kuitenkin, mutta voiko karpauksessa muka syödä enemmän kaloreita lihomatta?[/QUOTE]

Minkä ihmeen takia aiot karppauksen aloittaa mikäli et luota sen tehoon?

Yhteistyössä