Päivän ruokaostokset sanoina tai kuvina?

minusta
[QUOTE="hmm";23364545]Mummeliisa tekee hyvää ruokaa, mutta ostosten joukossa on hirveästi sokerisia herkkuja kuten mehua, vanukkaita, makeimpia hedelmiä jne. :eek:[/QUOTE]

Kyllä elämässä pitää saada herkutellakin :)

Aijaa.com - 7697157.jpg

tomaattia
porkkanaa
perunaa
kiiwià
kuivia pilkottuja herneità
kuiva palkokasviseos
pàhkinòità
kuivaa meiramia (ei sattunut olemaan tuoretta)
kreikkalainen joghurtti
leipàà

noin 12 euroa
Se on jännä, miten jo pelkästään suomalaisista poikkeavat pakkaukset saavat sinun ostoksesi näyttämään houkutteleville...
(Tämä siis mitenkään niiden todellisuutta houkuttelevuutta väheksymättä)
:)

"pypylleröinen"
Joko sä oot Mummeliisa paranemaan päin? Mikä eilen sun blogissa oli se verijuttu? (sori mä oon utelias, toi meen poitsu on perinyt isänsä veren, ja molemmilla on sferosytoosi...)

Hemmetti, mä en pysty vastaamaan mustana enää mihinkään ketjuun, mutta alotuksen pystyn tekemään...

Se on jännä, miten jo pelkästään suomalaisista poikkeavat pakkaukset saavat sinun ostoksesi näyttämään houkutteleville...
(Tämä siis mitenkään niiden todellisuutta houkuttelevuutta väheksymättä)
ymmàrràn mità tarkoitat. minusta on yksi suurimpia huveja ulkomailla kàydessà suunnata, minnekàs muualle kuin johonkin ruokakauppaan tai markettiin. :p

[QUOTE="pypylleröinen";23368722]Joko sä oot Mummeliisa paranemaan päin? Mikä eilen sun blogissa oli se verijuttu? (sori mä oon utelias, toi meen poitsu on perinyt isänsä veren, ja molemmilla on sferosytoosi...)

Hemmetti, mä en pysty vastaamaan mustana enää mihinkään ketjuun, mutta alotuksen pystyn tekemään...[/QUOTE]

Siis crp on vielä koholla (kävin labrassa aamulla mutta vika vastaus vielä tulematta) ja antibiootteja popsin.
Mutta olo jo paljon parempi kuin eilen.

Tuo että flunssat tuppaavat kääntymään keuhkokuumeeksi on jotain mikä jäi päälle siltä ajalta kun piikitin sytostaatteja. Silloin niiden 18 kuukauden ajan oli jotakuinkin koko ajan jokin infektio niskassa ja ilmeisesti keuhkot jäivät "heikoiksi" tms.
Uutena on sitten toi sferosytoosiepäily, jos kohta ei ihan tyypilliset oireet eli diagnoosia ei ole vielä naulattu seinään. Voi siis olla jotain muutakin vastaavaa.
Suuria punasoluja on, pieniä selkeästi liian vähän, vaikka saan esim B12:a piikkinä...

Niin tai näin niin selvästi parempi päivä taas.
:D

[QUOTE="pypylleröinen";23368872]Ei kai se mitään vaikuta? Hajoohan ne kokonaisetkin keittämisen aikana suurimmaks osaksi... Pääset varmaan vaan vähän lyhyemmällä liotus- ja keittoajalla :)[/QUOTE]

niin màkin ajattelin ja ajattelin nàin sadepàivàn piristykseksi ettà eihàn tàssà mitààn menetettàvààkààn ole. lisàksi joskus aion kokeilla jotain soppaa tuosta toisesta pussista (palkokasvisekoitus)

"pypylleröinen"
Siis crp on vielä koholla (kävin labrassa aamulla mutta vika vastaus vielä tulematta) ja antibiootteja popsin.
Mutta olo jo paljon parempi kuin eilen.

Tuo että flunssat tuppaavat kääntymään keuhkokuumeeksi on jotain mikä jäi päälle siltä ajalta kun piikitin sytostaatteja. Silloin niiden 18 kuukauden ajan oli jotakuinkin koko ajan jokin infektio niskassa ja ilmeisesti keuhkot jäivät "heikoiksi" tms.
Uutena on sitten toi sferosytoosiepäily, jos kohta ei ihan tyypilliset oireet eli diagnoosia ei ole vielä naulattu seinään. Voi siis olla jotain muutakin vastaavaa.
Suuria punasoluja on, pieniä selkeästi liian vähän, vaikka saan esim B12:a piikkinä...

Niin tai näin niin selvästi parempi päivä taas.
:D
Hyvä että on parempi päivä jo :) Toivottavasti jatkuu samaan suuntaan! :)
Ai, vai meinaavat ne sullekin samaa diagnoosia kun noille munki miehille :) Tervetuloa joukkoon vaan! :) Ei tossa meen ipanassa oo mitään oireita, eikä kyllä miehessäkään enää, kun siltä on lapsena poistettu perna. Mutta siis pojasta se löyty vähän ku vahingossa, normaaleitten verikokeitten yhteydessä. Eikä se oo kovinkaan pahana sillä. Tai no, huomenna saadaan uusimmat tulokset verikokeista, mutta ainaki tähän asti joka kerta ollut vähän edellistä paremmat tulokset, eikä ne sillon löytyessäkään tosiaan ollut mitkään hirmuhuonot. Ja kummallakaan ei oo minkään näköstä hoitoa, ovat vaan saaneet pneumokokkirokotteet.

Keuhkoputkentulehdus on kyllä paskamainen :/

Mummeliisa: Mitä makua noi vauhtihirmu pillimehut on joita on tuossa sun eilen laitetussa kuvassa? En ole ennen tuollaiseen kuvaan törmännyt ja jäi häiritsemään :)
Metsämarjajuoma näkyy lukevan päällä.
Ostan noita (siis pillimehuja) aina yhden kullekin pienelle evääksi kun on kerhopäivä. Käteviä, jos kohta maku jättää minun aikuiseen makuuni kyllä toivomisen varaa.

Metsämarjajuoma näkyy lukevan päällä.
Ostan noita (siis pillimehuja) aina yhden kullekin pienelle evääksi kun on kerhopäivä. Käteviä, jos kohta maku jättää minun aikuiseen makuuni kyllä toivomisen varaa.
kiitos! Mun koneen ruudulle tuoka kuvaa ei saanut niin suureksi että ois nähnyt mitä siinä lukee.
Meillä kanssa kuluu noita aika paljon varsinkin kesällä, kun lapset yleensä haluavat tuollaisen kaupasta kun kävellen käydään. Mun mielestä noista se päärynä juoma on ihan mielettömän hyvää (vaikkakin entinen Rainbow päärynäjuoma oli parempaa :) )

[QUOTE="Mamma italiana";23372519]mità lihaa paketeissa, mità aiot niistà valmistaa?[/QUOTE]

Paketeissa on grillikylkeä.
Ne menevät lauantaina pihagrilliin jos sää sallii.

Huomenna menyyllä sushia niinkuin Ramus jo hoksasikin.
Mies kaksi päivää työmatkalla niin pitää käyttää "sallittu kala-aika" hyväkseen.

Yhteistyössä