LÄhihoitajat hoi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alasta kiinnostunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sosiaalipuolella yksityisellä, mielenterveys- ja päihde, avopuoli.
Olen tietynlaisena vastaavana, peruspalkka 2020e/kk +lisät, joita ei paljon tule työvuorojeni takia.

Käteen jää 1700-1800e/kk.

päiväkodissa, käteen jää n. 1300-1400€/kk. Ja voin sanoo että ei kannata.

+ että saa tällä koulutuksella käteen sen yli 1500€/kk -> täytyy uhrata kaikki illat, viikonloput, juhlat ja pyhät sille työlle.

päiväkodissa, käteen jää n. 1300-1400€/kk. Ja voin sanoo että ei kannata.

+ että saa tällä koulutuksella käteen sen yli 1500€/kk -> täytyy uhrata kaikki illat, viikonloput, juhlat ja pyhät sille työlle.

...Tai sitten tehdä ma-pe 8-16 töitä vastaavana, niin käteen jää 1700-1800e/kk... Ja mä tykkään tästä paljon enemmän ku vuorojen tekemisestä. Hermo kyllä välillä tiukassa ja kiirettä pukkailee, mut sellast se vaan on.

[QUOTE="mievain";23363816]...Tai sitten tehdä ma-pe 8-16 töitä vastaavana, niin käteen jää 1700-1800e/kk... Ja mä tykkään tästä paljon enemmän ku vuorojen tekemisestä. Hermo kyllä välillä tiukassa ja kiirettä pukkailee, mut sellast se vaan on.[/QUOTE]

asia tietty erikseen, mutta noita vastaavan hommia arkipäivätyönä ei joka kiven alla ole. Esim. vastaavia lähihoitajia ei kyllä täällä päiväkodissa tunneta laisinkaan :)

En suosittele alaa. Opiskelu on rankkaa, työ on rankkaa, olet väsynyt ja vuorotyö verottaa sosiaalista elämää.. Monesti vuorotöissä vuorot saattavat olla vuorotellen aamua ja iltaa, siinä ei paljon tarvitse miettiä miten aikansa käyttää kun ensin teet iltavuoron ja heti aamulla seitsemäksi töihin.. Työ on henkisesti ja fyysisesti raskasta, palkka huono. Suosittelen kouluttautumaan jollekin muulle alalle, ellet sitten ole valmis uhraamaan elämääsi ns. paskatyölle.

[QUOTE="iita";23363811]Jos täyttä päivää teet, niin sanoisinko että kohtuu vähän kun mullakin jaikoinaan jäi enemmän käteen vaikka olin VAIN päiväkotiapulainen.[/QUOTE]

mul on ns. vapaata kaikki koulunlomat, koska oon eskariryhmässä. ne menee joko lomista tai palkattomana. tai tietty voin anoa sovellettua päivärahaa.

Peruspalkasta jää n. 1450€ käteen, päälle lisät 100-400€/kk käteen. Kotihoidossa, 2-vuorotyö, ei siis yövuoroja. Niin ja oman auton veroton käyttökorvaus kilometrien mukaan, se tosin on niin onneton korvaus että hyvä kun bensan kattaa näillä hinnoilla. Viikonloppuja n. jokatoinen töissä, toisinaan on kolmekin viikonloppua putkeen vapaana. Mä kyllä tykkään, mun rytmiin vuorotyö sopii paremmin.

Mitä tulee tuohon km-korvaukseen, niin kyllä mä ainakin jään plussan puolelle jos vertaa pelkästään polttoaineen kulutusta ja korvausta (kuluuhan auto toki muutenkin) :) Viime kuussa sain korvauksia yli 200€ enkä todellakaan tankannut tuolla määrällä, en lähellekään.

Jumantsuikka! Mun nettopalkka on vajaa 1500e päivätyöstä ja oon sh. Vuosi takaperin tein vuorotyötä ja silloinkin parhaimmillaan jäi käteen 1800e. Täytynee ruveta tekemään lähärin hommia...

Täällä maksetaan minimipalkka, kun päivätöihin on niin paljon tulijoita, ettei tarvitse enempää maksaa. Oon kyllä ajatellut palata takaisin vuorotyöhön ja sairaanhoitopiirin palvelukseen.

Yhteistyössä