Chef! Paljonko on liikaa?

• Viestiketjun aloittaja Määä
  • Ensimmäinen viesti
Määä
Selailin sun kirppisblogia. Koska sivut takkuilee en päässyt selaamaan kuin 3kk aikaa taaksepäin... sinä aikana olit ostanut n. 45 puseroa/paitaa/tunikaa koossa 92-98cm.

Googlen kautta pääsin vanhoille sivuillesi ja pelkästään kahta sivua selatessani (elokuussa olit ne kirjoittanut) löysin n. 20 kpl paitoja lisää.

Olet ostanut siis 3,5kk aikana yhteensä 65 yläosaa koossa 92-98cm. Eikö siinäkään ole tarpeeksi? Ja huom, aikaa syyskuu-marraskuu en selannut ollenkaan!!!!!

"aapee"
[QUOTE="Hui";23349626]Chefin ostokäyttäytymistä kommentoimatta sanon vain, että kukahan tässä on mennyt liiallisuuksiin, Chef vai tämä paitoja räknäävä hyypiö :D[/QUOTE]

Eilisiltana tilastoin juuri MUMMELIISAN ostoskäyttäytymisen juomisten suhteen.

Oli ostanut kuukauden aikana

maitoa 44 litraa, mehua jotakuinkin 55 litraa ja limua 69 litraa.

[QUOTE="aapee";23349650]Eilisiltana tilastoin juuri MUMMELIISAN ostoskäyttäytymisen juomisten suhteen.

maitoa 44 litraa, mehua jotakuinkin 55 litraa ja limua 69 litraa.[/QUOTE]

Järkyttävät määrät mehua ja limua =/ Eiköhän noillekin olis parempi vaihtoehto, vaikka vesi, kivennäisvesi tms.

"hui"
[QUOTE="vieras";23349700]Mä veikkaan, että se ei voi olla ostamatta niitä. Ja veikkaan, että myy läjäpäin niitä pois pikkasen kalliimmalla. Haitanneeko tuo, jos noin jaksaa tehdä.[/QUOTE]

Juuri niin. Annetaan Mummeliisan rauhassa treidata sitä mehua ja limsaa. Se ei ole meiltä pois.

"joooo"
Niin että juomaa menee kaupasta ostettuna 300litraa kaupasta ostettuna ja vielä hanasta toiset 300 litraa, voi vaan sanoa että on janoista porukkaa ja limuhan tuo janon tunnetta niin yhtälö on selvä.

laskin
[QUOTE="aapee";23349650]Eilisiltana tilastoin juuri MUMMELIISAN ostoskäyttäytymisen juomisten suhteen.

maitoa 44 litraa, mehua jotakuinkin 55 litraa ja limua 69 litraa.[/QUOTE]

On 168 litraa yhteensä, eli yhdelle päivällä 30 päivän keskiarvolla 5.6 litraa. Mummeliisan perhekoko nopean googlailun perusteella on keskimäärin 10 ihmisen luokkaa, vaihdellen alle kymmenestä 15 tai yli, jolloin yhden ihmisen kulutus on noin 0,56 litraa päivässä.

Ei ostamisesta näy se mitä hanasta laitetaan lasiin... ja Mummeliisalla iso perhe sekä paljon käy muitakin ihmisiä heillä. Sopinee miettiä sitä.
Ei kyllä näy, ihan totta. On iso perhe. Kävipähän vain mielessä, että mehuille ja limuille on terveellisempiäkin vaihtoehtoja.

Kummankaan ostokset eivät ole minulta pois. Jokainen tekee niin kuin parhaaksensa näkee.

Viimeksi muokattu:
y89y
Chefin hamstraamisessa voisi ärsyttää vähän se, jos asuisimme samalla seudulla, että hän tyhjentää kirppikset niin etten itse ehtisi ostoksille. Kun kaikki halpa, kiva, ihan ok kelpaa.

:D :D :D

Kiitos sinulle ystävälliselle, joka laskit piatamme ja tunikamme, koossa 92-98 cm :D

65 yläosaa jaettuna kahdelle koolle, tekee 32,5 yläosaa per koko. Eli 10 t-paitaa, 10 pitkähihaista ja 12,5 tunikaa/ koko.

Onko se tosiaan paljon? Ei mun mielestäni.

Ja kun ottaa huomioon vielä sen, että mulla on KAKSI lasta ja ne vaatteet menee siis MOLEMMILLE niin sitten se on jo melko vähän. Meinaan että ei ne kaikki isomman käytössä olleet vaatteet säästy pienemmälle, kun koosta 86 cm lähtien on tullut vaatteisiin jo sen luokan tahraa (ja jotkut ovat vaan yksinkertaisesti rikkoontuneet) ettei pesukone saa niitä pois.

[QUOTE="aapee";23349923]Rakastan tilastointia :).[/QUOTE]

No kannattaa ihmeessä käyttää tätä rakkauttasi johonkin oikeasti hyödylliseen. :D Jonkun sulle tuntemattoman ihmisen ostoksien kyttääminen vaikuttaa hiukan... :rolleyes: oudolta. :D

Chefin hamstraamisessa voisi ärsyttää vähän se, jos asuisimme samalla seudulla, että hän tyhjentää kirppikset niin etten itse ehtisi ostoksille. Kun kaikki halpa, kiva, ihan ok kelpaa.
No ei se nyt ihan noinkaan mene. Mä olen käynyt maaliskuussa muistaakseni 3 kertaa kirppiksellä...jotta eiköhän tässä ole ollut melko monta päivää aikaa muiden shoppailla siinä välissä :) Ja jos vielä ottaa huomioon sen, etten ole viimeaikoina edes löytänyt kuin muutaman hassun tavaran/vaatteen per kerta, niin kyllä sitä ostettavaa on jäänyt muillekin :)

Yhteistyössä