mitä tekisit jos mies ei suostuisi toiseen lapseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kysely"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä minä olen saanut töitä tehdä että meillä on kolme lasta! Mielestäni on eriasia jos nainen haluaa lapsia kun jos mies haluaa ja nainen ei. Koska nainen on raskaana, synnyttää, hoivaa ensimmäisen vuoden enemmän kuin isä. Ei mies voisi pakottaa naista siihen, mutta mielestäni nainen voi "pakottaa" miehen siihen. Ei se suostu jos ei ihan oikeasti halua. Niin ja en ole millään erolla ym. uhannu. Olen vain kreskustellut ja selvitellyt kantaani asiaan ja mies on sitten hetken pohdittuaan tehnyt ratkaisun ja suostunut :)

Meillä minä (nainen) pohdin ihan samoista syistä kuin ap:n mies haluanko lisää lapsia. Ja tämä ei ollut minulla itselläni tiedossa aiemmin eli emme olisi voineet ennen naimisiinmenoa keskustella asiasta ehdottoman varmasti, kun ei minulla ollut asiasta vahvaa mielipidettä. Kahta lasta olen enemmän halunnut kuin yhtä, mutta nyt yksi ei tuntuisi ollenkaan huonolta. Mies siis haluaisi toisen. Ikinä ei tulisi mieleenkään erota tämän asian vuoksi!!!

Minä olen tästä asiasta niin paljon keskustellut mieheni kanssa ja hänen kantansa pysyy lujana, niin enpä taida enempää asiasta puhua, pakko tyytyä tähän yhteen.

[QUOTE="hohhoijaa";23359141]Joo miettikäähän akat siltä kantilta, että miehenne haluaisi lisää lapsia ja te ette. Onko ok, että mies jättää teidät sen vuoksi?[/QUOTE]

kyllä. musta olis erittäin ok että mies jättäis mut jos kokis niin tarpeelliseks saada lisää lapsia ja mä taas kokisin sen niin vastenmieliseks. en mä voi pakottaa toista jäämään ilman niitä lapsia jotka hän tahtoo (jos siis oletetaan ettei taustalla ole esim. lapsettomuutta).

[QUOTE="kysely";23359301]Minä olen tästä asiasta niin paljon keskustellut mieheni kanssa ja hänen kantansa pysyy lujana, niin enpä taida enempää asiasta puhua, pakko tyytyä tähän yhteen.[/QUOTE]

Puhua ei tarvi, mutta vielä "näyttäisin". Eli jos teillä on perheitä jossa on hiukan isompia lapsia, niin tekisi hyvää miehen nähdä useamapi perhe, missä on vain yksi lapsi ja sitten sisaruksia.
Monesti kun lapsi on 4 ja sitä vanhempi niin ne kaverit on todella tärkeitä.
Eli jos leikkiseuraa ei ole omassa talossa, niin saatte tottua siihen että teillä ravaa (lähes) päivittäin lapsia ja oma haluaa myös ravata naapurissa.
Yleistämässä niin mutulla voi kyllä sanoa että sisaruksista on tosi paljon iloa toisilleen, kun mies näkee miten hauskaa sisarukset voi pitää keskenään, hän voi vaihtaa näkökulmaa.

Jos miehen syyt on pääosin taloudellisia, niin niistäkin voi keskutella, että miten paljon tuo lapsi maksaa jne. Toinenhan voi pitää toisen vanhoja vaatteita, leluja, pyöriä. Ei se toinen lapsi sitä taloutta niin muuta.

Mutta kiva kun mietit rauhallisesti asioita, osaako mies ymmärtää sun mielipiteesi, vai pitääkö vain itsestään selvänä että enempää lapsia ei tule?

No jotain oikeuksia hyvä luoja sentään sillä lapsellakin, jonka olette tähän maailmaan pykänneet. Jos toisen lapsen haluamisen takia rikkoo lapsen perheen niin... Ihan oikeesti. :( Jotain rajaa itsekkyydelle. Tää on niin tätä 2000-lukua. Minä, minä, minä.

Puhua ei tarvi, mutta vielä "näyttäisin". Eli jos teillä on perheitä jossa on hiukan isompia lapsia, niin tekisi hyvää miehen nähdä useamapi perhe, missä on vain yksi lapsi ja sitten sisaruksia.
Monesti kun lapsi on 4 ja sitä vanhempi niin ne kaverit on todella tärkeitä.
Eli jos leikkiseuraa ei ole omassa talossa, niin saatte tottua siihen että teillä ravaa (lähes) päivittäin lapsia ja oma haluaa myös ravata naapurissa.
Yleistämässä niin mutulla voi kyllä sanoa että sisaruksista on tosi paljon iloa toisilleen, kun mies näkee miten hauskaa sisarukset voi pitää keskenään, hän voi vaihtaa näkökulmaa.

Jos miehen syyt on pääosin taloudellisia, niin niistäkin voi keskutella, että miten paljon tuo lapsi maksaa jne. Toinenhan voi pitää toisen vanhoja vaatteita, leluja, pyöriä. Ei se toinen lapsi sitä taloutta niin muuta.

Mutta kiva kun mietit rauhallisesti asioita, osaako mies ymmärtää sun mielipiteesi, vai pitääkö vain itsestään selvänä että enempää lapsia ei tule?

Mies on nähnyt perheitä joissa yksilapsi ja parhaalla kaverillaan on 4 lasta. Tämän parhaan kaverin vaimokin on sanonut että tehkää toinen lapsi mutta mies on sanonut hänellekkin että et saa minua yllytettyä toiseen lapseen että toista lasta ei tule.

Minusta tämä ap ei nyyt ollenkaan anna aihetta näille kommenteille "ei mitään rajaa itsekkyydellä, hanskaan se vauvakuume". Ap ei sanonut eroavansa tai pakottavansa tmks miestänsä toiseen nlapseen. Hänhän vain mietti ja suri (oikeutetusti) perheensä tilannetta, sitä, että hän jää vasten tahtoaan yksilapsiseksi ja on pakotettu taipumaan miehen tahtoon.

Selvää on, että jos toinen osapuoli ei tosiaan toista (tai vaikka ensimmäistä tai kolmatta) halua, keskustelujen jälkeenkäään, sitä lasta ei tule ja erokaan ei ole ratkaisu, juos edellisiä lapsia. Silti näihin voisi yrittää ratkaisuja ja mies voi muuttua ts. kypsyä toiseen lapseen. Ja jos ei niin, aloittajalla on edessään suru omista haaveista luopuminen toisen tähden, se on tosiasia ja sitä hän täällä purki ja se sallittakoon ilman noita typeriä asiaankuulumattomuuksia ...

Hän tuskin on niitä, jotka erovat ko. syyn tähden tai hankkiutuvat salaa raskaaksi tms mitä juttuja täällä nyt liikkuukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapoikienmamma;23359586:
Minusta tämä ap ei nyyt ollenkaan anna aihetta näille kommenteille "ei mitään rajaa itsekkyydellä, hanskaan se vauvakuume". Ap ei sanonut eroavansa tai pakottavansa tmks miestänsä toiseen nlapseen. Hänhän vain mietti ja suri (oikeutetusti) perheensä tilannetta, sitä, että hän jää vasten tahtoaan yksilapsiseksi ja on pakotettu taipumaan miehen tahtoon.

Selvää on, että jos toinen osapuoli ei tosiaan toista (tai vaikka ensimmäistä tai kolmatta) halua, keskustelujen jälkeenkäään, sitä lasta ei tule ja erokaan ei ole ratkaisu, juos edellisiä lapsia. Silti näihin voisi yrittää ratkaisuja ja mies voi muuttua ts. kypsyä toiseen lapseen. Ja jos ei niin, aloittajalla on edessään suru omista haaveista luopuminen toisen tähden, se on tosiasia ja sitä hän täällä purki ja se sallittakoon ilman noita typeriä asiaankuulumattomuuksia ...
Hän tuskin on niitä, jotka erovat ko. syyn tähden tai hankkiutuvat salaa raskaaksi tms mitä juttuja täällä nyt liikkuukaan.

Eroamassa en tämän asian takia ole mutta tietenkin suren ettei lapsemme saa sisaruksia ja sitä että aikaa toisen lapsen teon miettimiseen ei ole paljoa.Olen onnellinen perheestämme mutta suren näitä asioita.

[QUOTE="kysely";23359155]Minulle ainakin tämä perhe on tärkeä enkä halua lapseltamme perhettä rikkoa. Joskus vaan suren kun lapsi jää ilman sisaruksia.[/QUOTE]

Heeei, sähän olet se sama, joka aikaisemmin aloitti keskustelun kun ei ollut tilaa eikä varaa toiseen lapseen! Siis teillä ei ole tilaa, ei varaa ja kaikenkukkuraksi mies ei halua? Mutta sinä vaan haluat? Annahan olla, elelkää onnellisina yhden lapsen kanssa, ei lapsi TARVI sisaruksia.

Alkuperäinen kirjoittaja tiukkaa tekstiä;23359289:
Kyllä minä olen saanut töitä tehdä että meillä on kolme lasta! Mielestäni on eriasia jos nainen haluaa lapsia kun jos mies haluaa ja nainen ei. Koska nainen on raskaana, synnyttää, hoivaa ensimmäisen vuoden enemmän kuin isä. Ei mies voisi pakottaa naista siihen, mutta mielestäni nainen voi "pakottaa" miehen siihen. Ei se suostu jos ei ihan oikeasti halua. Niin ja en ole millään erolla ym. uhannu. Olen vain kreskustellut ja selvitellyt kantaani asiaan ja mies on sitten hetken pohdittuaan tehnyt ratkaisun ja suostunut :)

No, mutta, jos olet keskustellut ja selvitellyt kantaasi, ei se ole minkään sortin pakottamista, vaan normaalia elämään liittyvää kahden ihmisen välistä keskustelua elämän suurista kysymyksistä. Ihmiset ja tilanteet muuttuvat.

Mutta tuo mitä sanoit tuohon pakottamiseen, ei siihen kumpikaan voi toista pakottaa ja lapselle on molemmat vanhemmat aivan yhtä tärkeitä (ainakin melkein;), heillä ehkä eri roolit , muttakumpikaan ei ole toista tärkeämpi ja moilempien päätös ja halut yhtä painavia

[QUOTE="kysely";23359643]Eroamassa en tämän asian takia ole mutta tietenkin suren ettei lapsemme saa sisaruksia ja sitä että aikaa toisen lapsen teon miettimiseen ei ole paljoa.Olen onnellinen perheestämme mutta suren näitä asioita.[/QUOTE]

Täysin ymmärrettävää surra, surisin noita itsekin. Onnistuisiko vielä keskustella asiasta jonkin ajan kuluttua ja tee miehelle selväksi, mitä se tosiaan tarkoittaa, että teille ei tule toista, lapsenne jää ilman sisaruksia ja se on aika iso asia kuitekin. Jospa vielä mieli muuttuisi, kun annat asian olla nyt jonkun aikaa. Haleja sinulle

Meilläkään mies ei halunnut toista, joten myönnyin siihen, kuitenkin aina välillä puhuen toisesta ja siitä että kuinka kiva ois ja kuinka haluaisin. Missään vaiheessa en kuitenkaan pakottanut tai ei oltu asian vuoksi eroamassa. Ajan kuluessa mieskin rupesi haluamaan toista lasta.
Että ehkä viel tärppää ja sen toisen saisimme.

Me puhuttiin etukäteen, että halutaan iso perhe. Lapsia noin neljä. Noh, nyt kun kaksi on saatu, niin olen muuttanut mieleni. Lapsiperheen arki on sen verran rankkaa, etten enempää lapsia sittenkään tahdo. Mies sen sijaan yhä tahtoisi sen suuren perheen ja talon täyteen mukuloita.. Jos erolla uhkaisi, niin olisin kyllä melkoisen loukkaantunut. Pikkuvauva-aika on jäänyt muistoihin painajaismaisena aikana, lähinnä unenpuutteen vuoksi. Eli ymmärrän kyllä miestäsi.

Yhteistyössä