Minulla on 1800 euron vihkisormus, mitä ajattelet?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
En mitään. Saman verran about tulee maksamaan omani. Ainoo mikä tietty huolettaa on jos se häviää :D halvempi malli hävitessään ei vituttaisi niin paljon. Ja joo, 1800€ on meille iso raha.
 
"palma"
Eikös se sääntö ole, että miehen 2-3 kk bruttopalkan arvoinen tulisi sormuksen olla?
Ketähän varten tuokin "sääntö" on olemassa? Kukaan tavis ei sormuksen arvoa päällepäin pysty arvioimaan, ja miksi edes tarvitsisikaan, joten taitaa olla kultakauppiaiden lanseeraama vedätys koko homma. Aloittajan rinkulasta ajattelen, että jaa, kivan näköinen löytyi sitten siitä hintaluokasta.
 
Eikös se sääntö ole, että miehen 2-3 kk bruttopalkan arvoinen tulisi sormuksen olla?
Ai näinkö? Voi kettu mä suuttuisin jos sormukseni maksaisi sen verran! :D
Suuttuisin yhdenkin palkan hintaisesta aivan hemmetisti. :D
Mun maksaa jotain päälle 2000e ja minusta sekin on kyllä liikaa, olin ajatellut alle 1000e mutta tämä sattui ikävänä ihanasti silmään :D
 
Non compos mentis
[QUOTE="palma";23339930]Ketähän varten tuokin "sääntö" on olemassa? Kukaan tavis ei sormuksen arvoa päällepäin pysty arvioimaan, ja miksi edes tarvitsisikaan, joten taitaa olla kultakauppiaiden lanseeraama vedätys koko homma. Aloittajan rinkulasta ajattelen, että jaa, kivan näköinen löytyi sitten siitä hintaluokasta.[/QUOTE]

Tuo on ollut eräänlainen nyrkkisääntö ainakin tietyissä maissa (USA yms.), koska se sormus on sitten ainakin jotain mitä jää vaimokkeelle, jos liitolle sattuu jotain lopullista. Sen voi sitten muuttaa rahaksi, jolla voi elää muutaman kuukauden. Sellainen viisaus siinä taustalla.
 
Ja ap, no en kyllä huomaa mitään eroa tonnin tai neljän tonnin sormuksissa, kun niitä käytiin katselemassa, mutta jos saisin kuulla niin ajattelisin varmaan että aha sillä hinnallla sitte löysit... Mitä pitäis? Että on kallis, vaiko tosi halpa vaiko keskitasoinen? :D
 
[QUOTE="a p";23339901 begin_of_the_skype_highlighting**************23339901******end_of_the_skype_highlighting]Hääfoorumeita olen vuosia lukenut mutta tähän en ole koskaan törmännyt :) Ainoastaan siihen että sormuksen "pitäisi" maksaa kuukausipalkan verran.[/QUOTE]

Miksi? En ole naimisissa, mutta olen ajatellut, että 500 euroa on mulla ehdoton kantto vihkisormukselle. En siis missään tapauksessa haluaisi kalliimpaa ristikseni ja jatkuvaksi huolekseni. Olen kai sitten epäromanttinen tai turhan käytännöllinen...
 

Yhteistyössä