Miksi pitää laittaa niitä omia kuvia, lasten kuvia, kuvia kodista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Miksi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Miksi"

Vieras
omista autoista (jopa niin että rekisterikilet näkyy) ja muusta omaisuudesta nettiin? Ja kerrotaan hyvinkin yksityiskohtaisesti milloin ollaan missäkin reissulla ja kas kummaa kun lomalta palataan niin on muutama tavara häipyny kotoa. Mä en voisi todellakaan laittaa. Vaikka ne kuvat poistaa, niin ne jää kuitenkin vielä "jonnekkin" eli ei lopullisesti pysty poistamaan.

Mutta mitäs sillä jos ei välitä.

[QUOTE="vieras";23327274]Siks että saa ärsyttää sua, muahhahhahhahhaa :)[/QUOTE]

No ei ärsytä, vaan ihmettelen eikö ihmisillä ole minkäänlaista itsesuojeluvaistoa.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;23327294:
No ei ärsytä, vaan ihmettelen eikö ihmisillä ole minkäänlaista itsesuojeluvaistoa.

Ei niillä oo itsesuojeluvaistoa. Kaikki kuvat mitä minäkin täällä kattelen, löytyy jostain koneeni kätköistä. Niin se vaan menee.

[QUOTE="Miksi";23327268]omista autoista (jopa niin että rekisterikilet näkyy) ja muusta omaisuudesta nettiin? Ja kerrotaan hyvinkin yksityiskohtaisesti milloin ollaan missäkin reissulla ja kas kummaa kun lomalta palataan niin on muutama tavara häipyny kotoa. Mä en voisi todellakaan laittaa. Vaikka ne kuvat poistaa, niin ne jää kuitenkin vielä "jonnekkin" eli ei lopullisesti pysty poistamaan.

Mutta mitäs sillä jos ei välitä.[/QUOTE]

Aika harva noin kuitenkaan tekee.
En edes minä joka kuitenkin kaiken nettiin(kin) kuvaan.
Toisaalta esimerkiksi kun joulun aikaan oltiin lomalla niin talonvahdit siksi aikaa löytyivät juuri netin kautta (tyttären ystävä perheineen).

Mitä tulee muihin kuvien aspekteihin niin en ole vielä koskaan törmännyt hyvään perusteluun sille, että miksi ei?

[QUOTE="alkup.";23327372]Siis mä en nyt tarkoita sitä että haukutaanko vai kehutaanko. Mutta tätä nyt on kait turha selvittää, kun ei suurinosa kuitenkaan ymmärrä. En mä nyt jaksa rautalangasta vääntää.[/QUOTE]

Nii sie meinaat sitä et ku tänne laittaa jonkuu kuvan ni heti käydää ryöstämässä talo ja auto jne....?

[QUOTE="alkup.";23327372]Siis mä en nyt tarkoita sitä että haukutaanko vai kehutaanko. Mutta tätä nyt on kait turha selvittää, kun ei suurinosa kuitenkaan ymmärrä. En mä nyt jaksa rautalangasta vääntää.[/QUOTE]

Juu lainasin toista kommenttia noiden väliin, joka näköjään jäi viestistäni silti... No mutta eka lause sinulle siis :D
Meillä tuskin on mitään niin kovin varastettaavaa mitä ei joka kodista löytyis, ja jos joku kuva kodistani jäisi jonkun koneelle, niin senkus. En tosi ole laittanut kodistani kuvaa, mutta voisin laittaakkin, tylsää jos on ja kuva sattuu olemaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;23327294:

Kai sä kuljet kaupassa pussi päässä? Tai ainakin peittelet lapset säkkikankaalla? Kännykällähän on nykyään näppärä kuvailla salaa ihmisiä ihan missä vaan, ei tarvitse itse edes laittaa kuvia nettiin kun ne saattaa löytyä sieltä.
Ajelet autoa niin, että rekisterikilvet on peitetty? Johan sen rekkarin perusteella voi ihan tekstiviestillä hakea auton omistajan nimen, puh.nron, osoitteen. Tästä syystä kannattaa melkein kulkea vaan bussilla. Ja maksaa matkat kertalippuina, kuukausikortinkin käytöstä jäänee nykyään jälki johonkin järjestelmään, josta taitavampi onkii tietoja noin vaan...
Älä kerro matkustamisesta kenellekään. Jos pyydät siskosi kastelemaan kukkia sillä aikaa, kun käyt kanarialla, se saattaa möläyttää asian kampaajalla. Tai vielä pahempaa, netissä!! Sitten on torppa tyhjä kun tulet kotiin.
Äläkä käytä sähköpostia, sitä vakoilee vähintään ulkovaltojen hallitukset. Etanaposti on edelleen ihan pätevä viestimisväline.

Missähän vaiheessa vakuutusyhtiöt alkavat ottaa huomioon korvausasioissa sen, miten kotimurron yhteydessä asiakas on itse jakanut tietoa omaisuudestaan ja loma-ajoistaan esim facebookissa. Ihan varmasti se jossain vaiheessa tulee.

Voi juma... Saattaa se rosvo jo valmiiksi siellä takapihalla kävellä vaikkei kuvia nettiin laittaisikaan.
Ja miksi pitää esimerkiksi facebookissa hyväksyä kaverikseen sellaisia, jotka varastaisivat sulta?

Yhteistyössä