inkiväärissä vähän hometta, voinko käyttää "terveen" osan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokematon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokematon

Vieras
ostin tollaisen n. 10cm pätkän inkivääriä ja nyt kotona huomasin, että siitä on toinen pää ihan homeessa. voikohan siitä käyttää sen toisen pään, mikä silmämääräisesti näyttäis olevan ihan ok?

en oo aiemmin käyttänyt inkivääriä mihinkään, niin en tiedä millainen sen pitäis olla tuoreena. kova vai vähän pehmeähkö?

nyt harmittaa kun en kaupassa tajunnut katsoa :( enkä viitsi tuon takia lähteä uudestaan kauppaan..

Homerihmastoja voi olla ympäri inkivääriä, ne ei välttämättä näy silmällä. En mä kyllä käyttäisi.
(Tuskin siihen kuolee vaikka käyttäisikin..)
Peesi tähän. Mä säilytän inkiväärin yleensä jääkaapissa, vaikka kaiketi se säilyisi huoneenlämmössäkin. Jos jo ostaessani tiedän, että inkivääriä on liikaa, kuorin ja raastan sen ja pakastan raasteen jääpalarasiaan. Maku miedontuu pakastettuna vähän, mutta ei liian paljoa.

voi itku nyt näitä on postauksia on tullut tänne kaksi :(

en mä oikeasti tarkoittanut laittaa kuin yhden!.. :/

kiitos kovasti vastauksista! harmittaa ihan hirveästi, kun tuo on tosiaan ihan homeessa, valkoista karvan näköistä.. ei kai auta, kun jättää koko inkivääri ruoasta pois, vaikka se oli olennainen osa. lähimpään kauppaan 20km ja kauhea lumipyry, ei oikein haluttais lähteä sen takia uutta reissua..

Inkivääriä ei tarvitse välttämättä edes raastaa pakkaseen, leikkaa vain sopivan kokoisiksi paloiksi ja laitta muovipussissa pakkaseen.

En tiedä mitään muuta järkevää keinoa säilyttää tuota kirottua kasvista. Vai onko se sitten juures? mukula? mikä vain...

Yhteistyössä