18€ ruokaan kuukaudeksi?

• Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti
:(
Hei, tarvisin nyt hiukan apua. Minulle jää tässä kuussa ruokaan rahaa ainoastaan 18€, löytyisikö keneltäkään vinkkejä halvoista ruuista, joiden turvin voisin tämän kuukauden sinnitellä? Kaapista löytyy jauhoja, makaronia, nuudeleita, hernekeittopurkki ja pari tonnikalapurkkia + näkkileipää yms. pientä. Mitä kannattaisi ostaa? Kiitos jo etukäteen avusta :)

ideoija
Syö munia ja kaurapuuroa, kysy sukulaisilta marja- ja sienipakasteita / -säilykkeitä, sika-nautaa sunnuntaisin ja hk-bleuta arkisin. Älä osta valmiita pussipakasteita, vaan pilko itse keittojuurekset, perunat, sipulit yms.

"vieras"
Joo puurolla elää aika pitkälle, eihän se päivästä toiseen hyvää oo, mutta nälän pitää kun on pakko. Ei sulla olis mahis jättää joku lasku ens kk:lle? aina voi soittamalla sopia.

"Rouva"
Älä sorru eineksiin, voivat tuntua halvalta, mutta loppujen lopuksi kilohinnaltaan kovia, jos vertaa itse valmistettuun. Puhumtaatakaan ruuan mausta ja terveellisyydestä! :)

Tonnikalasta ja makaroonista saa ihanan makaroonilaatikon, jota voi lämmittää monena päivänä!Jauhelihakeitto on halpaa ja myös voi syödä monena päivänä, kaalikeitosta puhumattakaan... Onhan näitä. Näkkäriä!

"a.p"
[QUOTE="vieras";23312523]Joo puurolla elää aika pitkälle, eihän se päivästä toiseen hyvää oo, mutta nälän pitää kun on pakko. Ei sulla olis mahis jättää joku lasku ens kk:lle? aina voi soittamalla sopia.[/QUOTE]

Periaatteessa varmaan olisikin, mutta tämä on kuitenkin ohimenevä tilanne, joten tahtoisin laskuni maksaa ajallaan ja tinkiä nyt sitten tämän kerran ruuasta :)

"Rouva"
[QUOTE="vieras";23312523]Joo puurolla elää aika pitkälle, eihän se päivästä toiseen hyvää oo, mutta nälän pitää kun on pakko. Ei sulla olis mahis jättää joku lasku ens kk:lle? aina voi soittamalla sopia.[/QUOTE]

No ei kyllä puuro pidä nälkää, höpönlöpön. (enkä ole atkins-uskovainen....).

Satsaa kuitenkin lihaan ja tummaan viljaan/makarooniin, pitää nälkää! Porkkanat ja lantut kuitulähteinä edullisia.

"vieras"
[QUOTE="a.p";23312531]Periaatteessa varmaan olisikin, mutta tämä on kuitenkin ohimenevä tilanne, joten tahtoisin laskuni maksaa ajallaan ja tinkiä nyt sitten tämän kerran ruuasta :)[/QUOTE]

Ok :) itse varmaan tekisin niin että siirtäisin edes yhden pienen laskun ens kuulle, 20 euroakin olisi iso lisä tohon rahaan :) siirretään niitä laskuja pienemmästäkin syystä.

Eikö ole mistään mitään tulossa? Aika hullulta kuulostaa, että pitäisi KUUKAUSI pärjätä alle kahdellakympillä?!

No, jos pakko on niin osta ainakin ruokaöljyä, perunoita, porkkanoita, kaurahiutaleita, tarjousjauhelihaa, soijarouhetta, makaronia, halvinta lenkkiä, papuja. Tuppaa kaverille/sukulaisille syömään tai käy leipäjonossa.

[QUOTE="vieras";23312545]Ota pikavippi tai kulutusluotto. Hyviä paikkoja mm. Pikavippi.fi ja Everyday. Ei tartte kärvistellä ja maksat sitten joskus kun rahaa on. :)[/QUOTE]

Älä helkkari näihin sorru! Ihan järkkyä kiskontaa ja jos tulot ovat pienet joka kuukausi, niin kierre on valmis. :O

"tööt"
[QUOTE="vieras";23312545]Ota pikavippi tai kulutusluotto. Hyviä paikkoja mm. Pikavippi.fi ja Everyday. Ei tartte kärvistellä ja maksat sitten joskus kun rahaa on. :)[/QUOTE]

Olisko lisää typeriä vinkkejä?

"vieras"
PORKKANAT tähän aikaan vuodesta -sikäli kun edes löytää hyviä (ne on yleensä sitten luomua...) maksaa maltaita!

Pakastevihannekset itse asiassa ON halpoja, varsinkin jos löytää tarjouksessa olevia.

Mitä jos ihan reilusti kertoisit kevereille, että nyt on tilanne katastrofaalinen ja lupaat tarjota heille ensi kuussa päivällisen, jos he nyt tarjoavat sinulle. (kotona tietysti, ei ravintolassa).

Niin ja jos olet nuori ja nätti, niin kyä joku baarissa tarjoaa drinksun...

köyhä kuukausi
mulla on itseni ja kaks lasta ruokittavana ja tilillä enää 160e. Sillä pitää pärjätä 25.3 asti. kuulostaa suurelta summalta mutta kun sillä pitäis kanssa maksaa yksi 60e lasku, lääkkeet ostaa ja vaipat niin ei paljoa sitten ruokaan jää. :/

"a.p"
Ei ei, pikavippiä en todellakaan ota :D Tuloja ei valitettavasti ole tässä kuussa lisää tulossa :( Valmistuin viime kuussa, joten tässä kuussa ei ole enää opintotukia tippunut ja töissä ehdin viime kuussa olemaan vain sen verran, että sain vuokrani ja laskuni maksettua. Tämän kuukauden jälkeen tilanne paranee uudellä työpaikalla yms. mutta nyt täytyy kituuttaa. Vanhemmiltani saan varmasti rahaa, mutta tahdon kyllä ensin yrittää itse.

helvetti
[QUOTE="a.p";23312585]Ei ei, pikavippiä en todellakaan ota :D Tuloja ei valitettavasti ole tässä kuussa lisää tulossa :( Valmistuin viime kuussa, joten tässä kuussa ei ole enää opintotukia tippunut ja töissä ehdin viime kuussa olemaan vain sen verran, että sain vuokrani ja laskuni maksettua. Tämän kuukauden jälkeen tilanne paranee uudellä työpaikalla yms. mutta nyt täytyy kituuttaa. Vanhemmiltani saan varmasti rahaa, mutta tahdon kyllä ensin yrittää itse.[/QUOTE]

Ai olet saatana liian ylpeä ottaaksesi pikavipin? Olet naurettava!

Yhteistyössä