Perheen perustamis oikeus niille naisille ja miehille aikaisintaan silloin

Jotka täyttävät samana vuonna kolmekymmentä kun lapsi syntyy tai sen jälkeen luonnollisesti. Tällöin on toivottavaa, että talous ja elämä ovat vakiintuneet siihen malliin, että lapsella on mahdollisimman parhaat edellytykset elämään ja samoihin saavutuksiin ilman pelkoa syrjäytymisestä, vanhempien masennuksesta ym. mitä kaikkea tämä nyt voisi pitää sisällään.

Viimeksi muokattu:
Siis niille jotka täyttävät sinä vuonna 30 kun lapsi syntyy tai sen jälkeen? Kumman jälkeen, 30 täyttämisen vai lapsen syntymän? Otsikko on aika tök tök, ei nyt ihan ota tolkkua perimmäisestä tarkoituksestasi.

Voi kun se maaginen 30 ikävuoden raja takaisikin jotain, eipä vaan tunnu olevan ongelmat kaukana niistäkään perheistä. Ei ikä autuaaksi tee, viisautta ja elämänkokemusta voi olla 25-vuotiaalla aika paljon enemmän kuin 35-vuotiaalla.

[QUOTE="vieras";23288150]Kun lähdet aloittetta viemään eteenpäin; perustamisoikeus on yhdyssana.[/QUOTE]

No justiinsa meinasin sanoa, että tämä perheen perustamisoikeus voitaisiin kytkeä myös siihen, että perhettä haluavan olisi hallittava edes alkeellinen kielioppi.

:D Hemmetti. Kaikilta kansalaisilta pitää vaatia uskomatonta tiukkapipoisuutta, huumorin on jäätävä perheiden sisälle. 20-vuotias on vielä liian kypsymätön. 25-vuotias voisi olla jo sopiva. Mutta aina varmempi jos vanhemmat ovat 30-vuotiaita.

kkii
mun mielestå lapsia sais tehdä vasta kun siihen on olemassa kriteerit, joiden täyttymistä jokin instanssi seurais
- tarkoitan ihmisenkehitysvaiheen mukaiset, toiset on valmiit nuorempina toiset kypsempinä

"sss"
Mun mielestä oikeus pitäis olla lastentekoon (jos pystyisi valvomaan) nainen n.20-30v ja mies n.23-33v vähenis huomattavasti hoidot jne ongelmat mitä nyt on. Ei olis ihmiset myöskään niin itsekkäitä kuten tällä hetkellä. :(

Ja tietoisuus asioista lisääntynyt siinä määrin, että perheessä eletään ekologisesti, valitaan luomua ja lisäaineetonta ruokaa, einekset on pannassa, ostetaan eettisiä vaatteita ja muita tekstiilejä jotka on valmistettu luonnonkuiduista... Harrastetaan liikuntaa säännöllisesti eikä koskaan menetetä hermoja, eikä varsinkaan koskaan pidetä kuria fyysisillä keinoilla (nippaus ym). Tottakai vanhempien tulee myös osata ajatella ihan itse, ja tarpeen tullen kyseenalaistavat viranomaisten suositukset. Alkoholia vanhemmat eivät käytä ollenkaan tai sitten hyvin kohtuudella. Tupakka ja huumeet täysin kielletty juttu.

Jos nää ei toteudu, lupaa ei tipu.

[QUOTE="sss";23288261]Mun mielestä oikeus pitäis olla lastentekoon (jos pystyisi valvomaan) nainen n.20-30v ja mies n.23-33v vähenis huomattavasti hoidot jne ongelmat mitä nyt on. Ei olis ihmiset myöskään niin itsekkäitä kuten tällä hetkellä. :([/QUOTE]

Pakko sanoa että vaikka olen ehdottomasti hedelmöityshoitojen kannalla eikä sellaista oikeutta pitäisi kenelläkään olla että sanotaan ettei joku ole oikeutettu pyrkimään vanhemmuuteen kaikin laillisin keinoin, niin kyllä voisi kannustaa miettimään sitä perheytymistä hieman aiemmin kuin nelikymppisenä vaikka niin, että kela-korvattavuus hoidoista ja lääkkeistä poistuisi jos yritys alkaa vasta neljänkympin puolella.. Sittenhän sitä rahaakin pitäisi olla itsellä ihan tarpeeksi :saint:

No ehkä ihan hyvä ettei näin ole.. Mutta en näe missään määrin kenenkään kannalta (vähiten yhteiskunnan) järkevänä sitä että yhä myöhemmäksi jätettävää yrityksen aloitusta tuetaan ja siihen kannustetaan ja sitten ihmetellään kun niitä ongelmia on. Synnyttäjien keski-ikä, varsinkin ensisynnyttäjien, kasvaa koko ajan ja perhekoko pienenee pitkässä juoksussa koko ajan. Huonompi homma..

Yhteistyössä