Miltä kuulostaa synttäritarjoilut?

Suunnittelen äitini synttäreitä, ja tarjolle olen miettiny seuraavia juttuja:

SALAATTIPÖYTÄ:

*Kinkku-pastasalaatti
*Kana-aurajuusto-saksanpähkinäsalaatti
*sitten erikseen:
perus vihreäsalaatti(jossa myös tomaatti ja kurkku), fetajuustoa, katkarapuja, tonnikalaa, punasipulia, marinoituja herkkusieniä, oliiveja yms. eli jokainen saa koota lautaselleen miten haluaa.

PÄÄRUOKA:

*Lämminsavulohta & uusia perunoita +joku kastike, millanen?
*espanjalaisia lihapyöryköitä(äitini toive)
*kasvispyöryköitä + pyöryköille jotain toista lisuketta, ehkä kasviscouscous?

JÄLKKÄRI:
*Mansikkamousse-valkosuklaamousse täytekakku(äitini toive)
*Juustokakku- ehdotuksia?

Illalla olisi tarkoitus grillata makkaraa ja vartaita, sekä niiden lisänä jotain yksinkertasta salaattia.

-Miltäs kuulostaa? :D Ruokia on paljon ja aika täyttäviä sellasia, kun juhlien on tarkoitus kestää keskipäivästä iltaan asti :)

[QUOTE="Kaisa";23285541]Onko allergioita tai erityisruokavalioita? entä onko lapsia?[/QUOTE]

ainoa lapsi juhlissa on mun tyttö. Allergioita ei ole- ainoastaan laktoosi-intoleranssia, eli kaikki ruuat teen laktoosittomana. Kasvissyöjiä on muutama(lakto-ovovegetaristeja)

"Kaisa"
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;23285559:
ainoa lapsi juhlissa on mun tyttö. Allergioita ei ole- ainoastaan laktoosi-intoleranssia, eli kaikki ruuat teen laktoosittomana. Kasvissyöjiä on muutama(lakto-ovovegetaristeja)
No sitten tuo KUULOSTAA LOISTAVALTA!! Iteku tulee peilattua tarjoiluja siihen et mitkä maistuu lapsille :D mut aikuisten juhliin erittäin hyvät tarjottavat!!

Niin ja kotikalja on itelle ainaki mieluisempi ruokajuoma mitä viini

"Mamma italiana"
oikein hyvà. paitsi (pelkàstààn minun nàkemykseni ja kokemukseni perusteella) lohi on niin kauheen tavallista nykyààn, kyllàstymiseen saakka. tosin en osaa edes ehdottaa millà sen korvaisit. ja toisaalta olihan tossa paljon muutakin, niin ei hàtàà

---
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;23285592:
ei tule, täytekakussa ei ole liivatetta. ja liivatteen voin korvata esim pektiinillä tossa juustokakussa.
Ok :) Minusta menu kuulostaa monipuoliselta ja hyvältä. Teetkö muuten itse kaikki vai tilaatteko jostakin, tulee kova homma tehdä nuo?

"Kaisa"
[QUOTE="Mamma italiana";23285594]oikein hyvà. paitsi (pelkàstààn minun nàkemykseni ja kokemukseni perusteella) lohi on niin kauheen tavallista nykyààn, kyllàstymiseen saakka. tosin en osaa edes ehdottaa millà sen korvaisit. ja toisaalta olihan tossa paljon muutakin, niin ei hàtàà[/QUOTE]

ite "korvasin" kalan + makeanjuustokakun... eli tein kylmäsavulohesta juustokakun ihan mukavaa vaihtelua

"mamma09"
Lohen kanssa tilli tai munakastike taikka tillimunakastike :D Myös pinaattikastike sopisi. Jos teet pyöryköiden kanssa coucousia niin tee joku kastikekin kun jää muuten niin kuiviksi. Peruspippurisoosi sopii kasvisyöjillekin ;)

---
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;23285613:
Juu, itse teen pääasiassa, sisko auttelee jonkinverran. Mutta mä tykkään paahtaa keittiössä hiki otsalla :D Ja kun käytössä on kunnon suurtalouskeittiö, niin hommat luistaa!
Kiva jos se on kivaa :) Itselläni nousisi tuskan hiki jo ajatuksesta jos pitäisi tuollainen menu toteuttaa :D Hauskoja synttärikemuja teille!

"eppu"
[QUOTE="Kaisa";23285585]No sitten tuo KUULOSTAA LOISTAVALTA!! Iteku tulee peilattua tarjoiluja siihen et mitkä maistuu lapsille :D mut aikuisten juhliin erittäin hyvät tarjottavat!!

Niin ja kotikalja on itelle ainaki mieluisempi ruokajuoma mitä viini[/QUOTE]

Miksi nämä ei maistuisi lapsille? Meidän (2-12v.) lapset ainakin söisivät luultavasti kaikkea. Samantyyppisiä tarjoiluja olen toteuttanut monesti, ja aina on kaikille kelvannut.

"vieras"
Lohen kaverina vois olla siikaakin? Molemmat on hyviä. Kantarellikastike sopis kyllä älyttömän hyvin kalalle. Kasvispullien ja couscousin kanssa sopis tomaattinen sipulikastike, kunnolla mausteita joukkoon niin on IHANAA! Afrikassa oon syönyt monasti chili-sipuli-tomaattikastiketta ja se sopii just äärettömän hyvin couscousiin ja riisiin.

"vieras"
Kuulostaa hyvältä, mä ainakin söisin mielelläni, tosin en ookaan mikään nirso. Vaikuttaa monipuoliseltakin.

Käviskö lohen kanssa joku jogurttikastike tai vastaava? Vähän niinkun tsatsiki muttei valkosipulilla vaan esim. paprikalla tai chilillä (tai molemmilla) maustettuna.

Ja nuo kaikki olis kyllä maistunu mulle lapsenakin, mutta mä en ollutkaan sellanen lapsi jolle kelpaa vaan ranskikset :D

Yhteistyössä