Millaisen haalarin pian syntyvä vauva tarvitsee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miii"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"miii"

Vieras
Vauva syntyy muutaman viikon sisällä, millaisen haalarin tarvitsee esim. kotiutumista/automatkaa varten? Entä myöhempiä vaunutteluja varten? Minkä kokoista kannattaa ostaa? Mistä mä muutenkaan tiedän mitä sille pukea päälle ulos mentäessä?

t.tuleva äiti joka ei osaa pukea lastaan :/

Minä hankkisin kaukalopussin ja vaunuun kelpaa vaikka äitiyspakkauksen haalari, ei ole niin väliä vaikka on iso. Me kuljetaan yleensä autolla, siksi kaukalopussi.

Mä ostaisin ihan vaan sellaisen Lindex/H&M tms paksun vanu- tai fleecehaalarin. Mitään kosteusominaisuuksia kun tuonikäinen ei haalarilta kaipaa. Peitoilla ja makuupussilla lisälämpöä tarpeen mukaan.Sama haalari toiminee kevään ajan. Syksyllä vauvamallinen kunnon haalari sitten jos jo esim istuskelee maassa. Koko on paha sanoa, isolle vauvalle 62 ja se riittää koko kevään. 56 on äkkiä pieni.

Joo, 56 kokoinen toppahaalari. Lapsen pukemisesta sen verran, että toppatumput ja töppösten sisään villasukat ja villalapaset, päähän alushattu, esim. tutan ohut ja siihen päälle lämmin ja paksu hattu. Huppu on hyvä olla irrotettavissa ja se otetaan pois ellet käytä sitä vauvan päässä, ettei paina pientä jos on välissä. Eli näille keleille toppahaalari, fleece/villahaalari, toppatumput ja töppöset joiden sisälle villahanskat ja sukat ja päähän alushattu ja lämmin hattu tai alushattu ja keskipaksu pipo jonka päälle huppu. Korostan että jos et laita huppua lapsenpäähän irrota se :D

[QUOTE="miii";23264626]arvaa hävettääkö kysyä mutta kuinka paksu on toppahaalari ja millainen on vanuhaalari.......? ://// mä oon kyllä ihan idiootti.[/QUOTE]

No, siis vanuhaalari on päältä joko fleeceä tai sellaista velourtyyppistä kangasta, kevytvanu sisäpuolella. Toppahaalari on sitten ihan toppahaalari:D Asutko etelässä? Jos asut, niin ehkä mäkin sitten ostaisin sen vanuhaalarin. Mietin asioita vaan näin koilismaan näkökulmasta;)

[QUOTE="mä";23264642]No, siis vanuhaalari on päältä joko fleeceä tai sellaista velourtyyppistä kangasta, kevytvanu sisäpuolella. Toppahaalari on sitten ihan toppahaalari:D Asutko etelässä? Jos asut, niin ehkä mäkin sitten ostaisin sen vanuhaalarin. Mietin asioita vaan näin koilismaan näkökulmasta;)[/QUOTE]

Joo, etelässä asutaan. Täytyy lähteä kirpparille kiertelemään jos löytyis vaikka molempia haalareita edullisesti niin vois sitten puntaroida kun on kotiinlähdön aika että kumman sitä pukis pienelle :)

Saatiin kyllä 62 cm kokoinen toppahaalari, mutta se on varmaan niin iso vastasyntyneelle että hukkuu siihen?

[QUOTE="miii";23264668]Joo, etelässä asutaan. Täytyy lähteä kirpparille kiertelemään jos löytyis vaikka molempia haalareita edullisesti niin vois sitten puntaroida kun on kotiinlähdön aika että kumman sitä pukis pienelle :)

Saatiin kyllä 62 cm kokoinen toppahaalari, mutta se on varmaan niin iso vastasyntyneelle että hukkuu siihen?[/QUOTE]

riippuu toki vauvastakin, mutta iso lienee. Meillä käytti 62 toppahaalari 3-6kk iässä, just kävi pieneksi.

[QUOTE="vieras";23264618]Minä hankkisin kaukalopussin ja vaunuun kelpaa vaikka äitiyspakkauksen haalari, ei ole niin väliä vaikka on iso. Me kuljetaan yleensä autolla, siksi kaukalopussi.[/QUOTE]

Tätä sanoisin minäkin. Pienen vauvan kanssa se kaukalopussi on ihan must!

Joo, 56 kokoinen toppahaalari. Lapsen pukemisesta sen verran, että toppatumput ja töppösten sisään villasukat ja villalapaset, päähän alushattu, esim. tutan ohut ja siihen päälle lämmin ja paksu hattu. Huppu on hyvä olla irrotettavissa ja se otetaan pois ellet käytä sitä vauvan päässä, ettei paina pientä jos on välissä. Eli näille keleille toppahaalari, fleece/villahaalari, toppatumput ja töppöset joiden sisälle villahanskat ja sukat ja päähän alushattu ja lämmin hattu tai alushattu ja keskipaksu pipo jonka päälle huppu. Korostan että jos et laita huppua lapsenpäähän irrota se :D

meidän laps sais lämpöhalvauksen. no ikää on jo 3kk ja nyt päällä body ja housut. sukat ja villasukat. villatumput. kypärämyssy ja pipo. ja päällimmäisenä toppapuku, ei mielestäni mikään kamalan paksu. silti aina melkoisen hikinen poika vaunuissa ja kaukalossa.

[QUOTE="mä";23264676]riippuu toki vauvastakin, mutta iso lienee. Meillä käytti 62 toppahaalari 3-6kk iässä, just kävi pieneksi.[/QUOTE]

meillä poika syntyessään 55cm...nyt 3kk ja tuo 62 jäämässä pieneks. menee kyl viel nää pakkaset

Jos sulla on 62cm toppapuku niin se varmaan menee vauvalle ihan hyvin. Vauva ei tiedä onko se just sopiva vai hieman iso. Sykysyllä se ei enää kuitenkaan päälle mahdu. 56 cm ei kannattas ostaa koska sitä ei varmaan vauva tarvitse kovin montaa kertaa kun pitää vaihtaa jo ohuempaa pukua päälle.

No nyt on vauvalle tilattu tämmöinen pussukka, eli toppahaalaria ei varmaankaan tälle keväälle enää tarvita:

http://www.lastentarvike.net/tuote/529/eisbarchen-lampopussi-turvakaukaloon-suklaa

-ap-

Yhteistyössä