Eikös nyt ole viimenen päivä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anteeksi kuinka?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Anteeksi kuinka?

Vieras
Taasko OP:ssa on jotain takkua?? Ajattelin yön ratoksi maksella vähän laskuja, kun tilipäivä on tänään, mutta hups heijjakkaa, eipä näkynyt rahoja tilillä, ei edes tilitapahtumissa (missä usein näkyy jo edellisenä päivänä). Palkkanauha tuli pe normaalisti, eli rahat on kyllä laitettu maksuun. Muilla OP:lla ongelmia?!

Pitää kurkata miehen tili kun vien kirpun eskaan. Op miehelläkin. Ja kyllä miulla on lupa käyttää miehen automaattikorttia :)

Mä muuten kysyin pankista että saanko mä käyttää miehen pankkikorttia jos hän antaa luvan. Ja vastaus oli että se kortti on henkilökohtainen, enkä siis saa.

Jotta tiedoksi että vaikka mieheltäsi saitkin luvan, niin oikeasti et sitä saisi käyttää :)

Mä muuten kysyin pankista että saanko mä käyttää miehen pankkikorttia jos hän antaa luvan. Ja vastaus oli että se kortti on henkilökohtainen, enkä siis saa.

Jotta tiedoksi että vaikka mieheltäsi saitkin luvan, niin oikeasti et sitä saisi käyttää :)

Sitten rikon lakia :) . Siis mistään luotollisesta kortista ei ole kuitenkaan kyse. Vaan automaattikortista.

Meillä se on aina ollut näin. Koska hoidan kaupassa käynnit jne. Mutta toki jos mies sanoo joku päivä, kortti miulle etkä käytä sitä niin sitten en käytä.

Sitten rikon lakia :) . Siis mistään luotollisesta kortista ei ole kuitenkaan kyse. Vaan automaattikortista.

Meillä se on aina ollut näin. Koska hoidan kaupassa käynnit jne. Mutta toki jos mies sanoo joku päivä, kortti miulle etkä käytä sitä niin sitten en käytä.

Meillä homma menee ihan samalla tapaa, eli mä saan käyttää miehen puolesta hänen korttiaan niin paljon kun haluan. Ja hän saa käyttää tietenkin mun korttiani. Meillä on siis yhteiset rahat. Mutta pankin näkökulmasta katsottuna emme saisi näin tehdä :)

Muistelen jostakin lukeneeni että liittyen tähän SEPA maksu uudistukseen tilit, etuudet ym ei enää näkyisi (välttämättä) yöllä vaan ko päivän kuluessa.
Muualla euroopassa tili on aina tullut tilipäivänä, ainoastaan suomessa se on ollut tilillä jo yöllä.
Samaan liittyen myöskään tili, kh-tuki, lapsilisä ym ei näy edellisenä päivänä vaan vasta kun raha on tilillä.

Linkkiä asiaan en löytänyt, enkä muista mistä asian silloin luin.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;23242939:
Miksette hanki omat kortit molemmille samalle tilille?

Periaatteessa ei ole mitään syytä miksi emme voisi tehdä näin. Mutta koska ollaan kaikki vuodet pärjätty hyvin näinkin, niin ei olla koettu tarpeelliseksi mennä pankkiin moista asiaa hoitamaan.

Periaatteessa ei ole mitään syytä miksi emme voisi tehdä näin. Mutta koska ollaan kaikki vuodet pärjätty hyvin näinkin, niin ei olla koettu tarpeelliseksi mennä pankkiin moista asiaa hoitamaan.

Siinä olisi se hyvä puoli, että kummallakin olisi aina se oma kortti lompakossa siltä varalta, että käteistä pitää nostaa. Ei olisi koskaan niin, että äh nyt se kortti on sen toisen matkassa tai kotona.

Siinä olisi se hyvä puoli, että kummallakin olisi aina se oma kortti lompakossa siltä varalta, että käteistä pitää nostaa. Ei olisi koskaan niin, että äh nyt se kortti on sen toisen matkassa tai kotona.

Totta. Muutaman kerran on kyllä käynyt niin, että molemmat kortit on olleet mulla kun mies on mennyt tankkaamaan autoa. Joskin sitten on kyllä tuo S-bonuskortti, jolla voi maksaa jos niikseen :)

Muistelen jostakin lukeneeni että liittyen tähän SEPA maksu uudistukseen tilit, etuudet ym ei enää näkyisi (välttämättä) yöllä vaan ko päivän kuluessa.
Muualla euroopassa tili on aina tullut tilipäivänä, ainoastaan suomessa se on ollut tilillä jo yöllä.
Samaan liittyen myöskään tili, kh-tuki, lapsilisä ym ei näy edellisenä päivänä vaan vasta kun raha on tilillä.

Linkkiä asiaan en löytänyt, enkä muista mistä asian silloin luin.

ite taannoin soitin ihan pankin konttoriin ja kysyin asiaa, se on justiinsa näin....että SEN PÄIVÄN AIKANA tulee.... pankin aukioloajan sisällä siis..

Yhteistyössä