G: Viikon paras päivä ja miksi?

• Viestiketjun aloittaja työssäkäyvä
  • Ensimmäinen viesti
työssäkäyvä
minun mielestäni Lauantai aamu! Saa pitkän viikon jälkeen rauhassa juoda aamukahvin, nukkua normaalia pidempään, tehdä lempiaamupalaansa. Ei ole kiire mihinkään. Lapsi saa vällytää olkkarissa peiton alla piirrettyjä katsoen ja mies myös nauttia aamupalaa kanssamme. Ihanaa!!

joko tai
Lauantaiaamut ovat ihania, mutta tiistaisin töissä on paras parituntinen. Se on joko tai, ehkä vain sanon, että nautin kummastakin asettamatta sen kummemmin paremmuusjärjestystä :)

sunnuntait
Sunnuntait tällä hetkellä. Silloin ollaan, syödään aamupalaa pitkään, käydään ehkä uimassa ja katsomassa jotain taloa. (Lauantaisin on yleensä mulla aamusta töitä, joten ei niin rento päivä.)

...
No vähän vaikeaa sanoa. Lauantai on ihana, mutta jos aina olisi lauantai, niin ei olisi koskaan töitä. Se olisi aika kamalaa! Kyllä perjantaikin on siis oikein mainio!

jaapatijaa
Kyllä se on torstai.
Mä olen varmaan ainut arkityössäkävijä, joka vihaa viikonloppuja.

Elämä on kuitenkin kunnossa, parisuhde hyvä, ei alkoholisoitunut puoliso, ei riitoja. jne.

Viikonloput on silti perseestä.

Puhtaanpillunpäivä eli lauantai, jos on uskominen mummuvainaan henkiystävää:

mummu kertoi olleensa eräänä lauantaina (joskus 50-luvulla) kaverinsa tykönä. Kaverin mies oli siihen tupsahtanut paikalle ja porreunu noitumaan jotakin hänellä sattunutta haaveria. Mummun kaveri oli lohduttanut siippaansa sanoen "älä hemesti välitä, tänäänhän on puhtaanpillunpäivä".

"tui"
torstai! "Saa" vielä olla rauhassa kotona, mutta kohta on viikonloppu ja joutuu tai pääsee kyläilemään ja ukkokin on kotona, eikä töissä. Mie tykkään tommosesta pienestä odottamisesta =)

minusta
Minun mielestä lauantai. Toisaalta tykkään myös perjantaista ja sununtaista. Sunnuntaikin on usein vapaana, kuten lauantai (en tosin aina ole viikonloppuna vapaalla) Perjantai on joskus vapaa, mutta jos ei niin se edeltää kuitenkin lauantaita ja silloin monesti illalla rentoudutaan ja saatetaanpa joskus herkutellakin.

Lapseni on siinä iässä, että kaipaa kavereita ja tykkää kaikista päiväkotipäivistä. Erityisen hauskaa on maanantaina, kun päiväkodin jälkeen on jumppaa...

Lauantai se varmaan on, vaikka tykkään kyllä perjantaistakin. Lauantaina tietää, että on vielä toinen vapaapäivä edessä. Tehdään sellaisia juttuja, mitä ei viikolla ehditä eli ulkoillaan, kyläillään, käydään elokuvissa jne. Aamulla syödään rauhassa aamupalaa ja muksu saa lötköillä yöasussa pitkään ja katsella lastenohjelmia.

Perjantai taas on mukava, koska töissäkin on jo rento olo, kun tietää että viikonloppu on edessä. Perjantaina teen myös lyhennettyä työpäivää, joten siksikin työpäivä on helpompi. Illalla monesti vietetään elokuvailtaa, tehdään jotain herkkuruokaa tai pelaillaan urakalla lautapelejä. Perjantaina koko ihana viikonloppu on vielä edessä :)

"Kenguru"
Lauantai. Aamulla saa herätä virkeänä, riittävästi nukkuneena eikä seuraavana päivänäkään tarvitse mennä töihin, eli voi illalla valvoa pidempään kärsimättä siitä seuraavana aamuna. Usein katsotaan perheen kesken joku leffa la iltana:) Su alkaa hiipimään jo töihinmeno fiilikset, ja pe iltana ei ole vielä "toipunut töistä". La on siis viikon ainoa "henkinen työvapaa" päivä:D.

Yhteistyössä