Minulla ei ole YHTÄÄN maksukorttia tmv. Olenko outo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
En omista yhtään maksukorttia, luottokorttia taikka pankkikorttia.
Olenko nykypäivänä tosi outo?

Minusta on paljon mukavampi tietää, paljonko on rahaa käytössä ja pussin sisällön laskemalla se selviää helposti. Olisi kamalan työlästä laskea, minkäverran on kortilla maksettu mihinkin liikkeeseen ja muistella tunnuslukuja kassalla muiden huohottaessa niskaan ym.
:D

[QUOTE="vieras";23224523]En omista yhtään maksukorttia, luottokorttia taikka pankkikorttia.
Olenko nykypäivänä tosi outo?

Minusta on paljon mukavampi tietää, paljonko on rahaa käytössä ja pussin sisällön laskemalla se selviää helposti. Olisi kamalan työlästä laskea, minkäverran on kortilla maksettu mihinkin liikkeeseen ja muistella tunnuslukuja kassalla muiden huohottaessa niskaan ym.
:D[/QUOTE]

Ehkä nykykäytännön mukaan hieman.
Mutta tuohon paljonko rahaa käytössä tietämiseen, mä tiedän paljonko mulla rahaa käytössä vaikka kortteja löytyykin.
Ja niiden mukaan eletään.

Pankistako sinä käyt rahasi sitten aina nostamassa? Kyllähän tuo toki varmaan sinulle sopii, mutta minä saisin hermoromahduksen, jos pitäisi aina ehtiä pankkiin rahaa nostamaan. Sitten kun vaikka perjantaina menisikin töissä vähän pidempään eikä ehtisi pankkiin, niin olisikin kiva viikonloppu edessä ilman rahaa.

Eikä minun tartte kyllä muistella tunnuslukujani, muistan ne ihan hyvin.

Miksi et hommaa omaa korttia? Kuka sillä pakottaa ostamaan, nostat vaan sitä käteistä. Ei tarvitse mieheltä pyytää.

[QUOTE="vieras";23224635]Eikö pankeista muka enään saa automaattikortteja? Niitä joilla voi vain nostaa rahaa?[/QUOTE]

Ei saa. Mutta eihän niillä korteilla ole pakko maksaa, voi käyttää vain automaatissa. Itselläni on debit kortti, jota käytän lähinnä käteisen nostamiseen, muutaman kerran olen maksanut. Sen lisäksi löytyy vanha magneettijuovainen s-etukortti, jolla makselen 0,5% palautuksen takia.