Einekset rules

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mieskokk1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mieskokk1

Vieras
Aina vaan noita eineksiä haukutaan. Lihottaa ja muutenkin huonoa.

Minä olen melkeinpä koko aikuisikäni vetänyt pelkkiä eineksiä. Joskus hemmottelen itteeni karvakäsipizzalla, mäk-purilaisilla tai joskus jopa thaikkuruualla. Joskus harvoin laitan jopa ite ruokaa. Tyyliin makaronilaatikko tms. Mut 60 prossaa mun syömisistä on eineksiä. 20 prossaa leipää ja päällisiä. Loput 20 sit muuta.

Olen 35v. Pituus 185 cm/ 85 kg. Töissä olen ollut 15v putkeen, sairaslomapäiviä yhteensä n. 10. Nekin jotain virusperäisiä vatsatauteja. Eli terve kuin pukki olen. En ees pahemmin harrasta liikuntaa, mutta ei sitä joka kerta tarvi mättää tonnitolkulla.

Alkoholiakin menee ihan mukavasti. Välillä viikolla mäyriskännit ja keskimäärin joka toinen viikonloppu kännit. Oon tosin hiukan vähentänyt.

Sitten kattelen jossain häissä kun läskit naiset vetää salaattia 20 grammaa... typical. Einekset voittaa itsepetosruokavalion 100-0.

Täällä toinen einesten suurkuluttaja. Töissä syön ei-einesruokaa, mutta itse en juuri vapaa-ajalla ruokaa laita, ja kun mieskään ei ole mikään kokkausintoinen, niin syömme pääasiassa valmisruokaa, voileipää tai sitten jossain ulkona. Ja samoin mäkkärissä/pitsalla/keabilla tulee kerran viikossa käytyä. Hyvin on pärjätty, terveenä oltu ja painokin pysynyt ihan tavoitelukemissa.

Onko salaisuutesi se, että käyt kaupassa silloin kun muistat, ja täydennät jääkaapin vasta sitten, kun olet ensin ollut nälissäsi päivän tai pari. Onko sinulla vaimoa, joka käy kaupassa ja kantaa kaappiin ruokaa ja siten aiheuttaa lihomisesi?

No mä voin verrata vaan ikäisiini. Tunnen montakin luomusalaattien pupeltajaa, jokka ensinnäkin on lihavia ja toiseksi sairaana tämän tästä. Joten nämäkö sitten on 40v tosi terveitä ?

Eineksistä tulee varmaan vereen niitä mömmöjä jokka pitää bakteerit loitolla. Luomussa taas ne pesii ? Tiiäsitte. Emmä luomuu boikotoi, en vaan osta ikinä kun se on kalliimpaa. Aina ostan halvimmasta päästä, yleensä punasia eli niitä jokka menossa vanhaksi.

Olet vielä niin nuori. odota kun tulee 40 v lasiin, jo alkaa kremppaa iskeä.

Toistaiseksi näin 39 ainakin on ihan hyvin pärjätty. En oikein jaksa uskoa, että moni "puhtaampaa" ruokaa syövä todellisuudessa juurikaan sen puhtaampaa ruokaa onnistuu syömään. Kaikki ruoka-aineet ovat nykyisin niin täynnä erilaisia lisäaineita ja myrkkyjä, että ihan sama mitä sitä syö, niin sitä saa valtavan määrän kaikkea ylimääräistä kehoonsa. Siinä määrässsä ei enää ole mitään väliä, syökö nyt jotain Atrian valmista makaronilaatikkoa vai tekeekö sen itse jostain tehotuotetusta ja antibioottia täyteen tökityn naudan jauhelihasta.

Onko salaisuutesi se, että käyt kaupassa silloin kun muistat, ja täydennät jääkaapin vasta sitten, kun olet ensin ollut nälissäsi päivän tai pari. Onko sinulla vaimoa, joka käy kaupassa ja kantaa kaappiin ruokaa ja siten aiheuttaa lihomisesi?

Ei oo vaimoa. Mutta ei se tosta johdu. Asun Hki:n keskustan tiimoilla ja aina on saatavilla sapuskaa jos moka tapahtuu. Lähistöllä on esim. grilli joka on "aina" auki (aamu viideltä taitaa mennä kiinni arkisinkin) + sitten 24h huoltis.

Mut varmaan joissakin tapauksissa vaimo "auttaa" lihomisasiaa...

Ei oo vaimoa. Mutta ei se tosta johdu. Asun Hki:n keskustan tiimoilla ja aina on saatavilla sapuskaa jos moka tapahtuu. Lähistöllä on esim. grilli joka on "aina" auki (aamu viideltä taitaa mennä kiinni arkisinkin) + sitten 24h huoltis.

Mut varmaan joissakin tapauksissa vaimo "auttaa" lihomisasiaa...

Jääkaapille nyt on kuitenkin lyhyempi matka kuin markettiin. Jos kodissasi olisi aina automaattisesti piirityksen, sikaflunssan, ydinkatastrofin yms. kestävä ruokavarasto, saattaisit sinäkin hieman lihoa. Toisaalta miehistä 50% on ylipainoisia, naisista kai "vain" 40%.

No mä voin verrata vaan ikäisiini. Tunnen montakin luomusalaattien pupeltajaa, jokka ensinnäkin on lihavia ja toiseksi sairaana tämän tästä. Joten nämäkö sitten on 40v tosi terveitä ?

Perintötekijät vaikuttavat paljon terveydentilaan. Esimerkiksi isoisäni eli hyvin vanhaksi erittäin yksipuolisella ja epäterveellisellä ruokavaliolla ja toisilla terveys alkaa rakoilemaan jo kolmikymppisenä.

Olisin varmaan laihempi, jos söisin eineksiä, koska ne ei herätä ruokahalua. Kun teen hyvää ruokaa hyvistä raaka-aineista syön helposti liikaa. Kumpi sitten parempi? Mulle ruuan maku on tärkeä.

[QUOTE="kiira";23217164]Kuka MIES saa ittensä mäyriksellä känniin???? :laugh:[/QUOTE]

Tämä on ihanan suomalaista, kännissä ollaan vasta kun oksennetaan sisuskalut alkoholimyrkytyksen kourissa.

Ei eineksillä toki lihomaan pääse. Annoskoot ovat niissä maltillisia, sattuneesta syystä. (parilla eurolla ei tuoteta & myydä voitolla kovin isoa määrää edes lisäainemössöä, ja suomalainenhan aina valitsee halvimman)

Lähinnä karmivinta eineksissä on maku. Mutta toisaalta jos ei paremmasta tiedä...

Ei eineksillä toki lihomaan pääse. Annoskoot ovat niissä maltillisia, sattuneesta syystä. (parilla eurolla ei tuoteta & myydä voitolla kovin isoa määrää edes lisäainemössöä, ja suomalainenhan aina valitsee halvimman)

Lähinnä karmivinta eineksissä on maku. Mutta toisaalta jos ei paremmasta tiedä...

Itse väittäisin tietäväni paremmastakin mausta, käyn yleensä viikonloppuisin molempina päivinä ulkona syömässä, jolloin ruokaani laittaa useinkin suomen mittakaavassa ihan pätevöityneet kokit.
Viikolla ruuassa tärkeintä on kuitenkin se, että nälkä lähtee ja tärkeimmät ravintoaineet saa kasaan ja mieluusti vielä mahd. pikaisesti, jotta aikaa riittää mielekkäämpään tekemiseen. Ja tämä hoituu helpoiten syömällä jonkun valmissalaatin ja mikroeineksen. Helppoa ja tarpeeksi maistuvaa (tai mautonta heh), että alas saa ja nälkä lähtee. Hyvin toimii, suosittelen.

Eineksistä tulee varmaan vereen niitä mömmöjä jokka pitää bakteerit loitolla. Luomussa taas ne pesii ? Tiiäsitte. Emmä luomuu boikotoi, en vaan osta ikinä kun se on kalliimpaa. Aina ostan halvimmasta päästä, yleensä punasia eli niitä jokka menossa vanhaksi.

Jaa... täällä on yksi, jonka luokittelet varmaan "luomusalaattien pupeltajaksi". Syön ison salaatin joka aterialla (tosin en tiedä mikä on 20 g salaatti... 20 g kasviksia ei kyllä ole mikään "salaatti", eihän se ole paljon mitään!). Teen melkein kaiken alusta asti itse ja suosin luomua. Syön paljon kasviksia, hedelmiä, marjoja ja täysjyvää. Lihaa syön aika vähän. En koskaan käy Hesessä, pizzalla, grillillä tms. Hyvässä ruokaravintolassa käyn pari, kolme kertaa vuodessa.

Olen täysin terve ja kaikki veriarvoni, kolestroli jne. ovat erinomaiset. Olen kanssasi samaa ikäluokkaa, mutta ilmeisesti eri sukupuolta... Pituuteni on noin 165 cm ja painoni 53 kg. (Olen siis suhteessa hoikempi kuin sinä.) En ole koskaan ollut yhtään päivää pois töistä sairauden vuoksi. En yleensä sairastu flunssaan tms. mitä on milloinkin liikkeellä.

Tuttavapiirissä ja suvussani lihavimmat ja sairaimmat ovat ne, jotka eivät syö terveellisesti, liiku ja jotka syövät paljon eineksiä.

joo samalla tavalla joku nainen joka on tupakoinut raskaana ollessa voi sanoa että hänen vauvansa oli terve joten tupakoimisesta ei ollut haittaa. Tai toinen joka on tupakoinut 40v eikä ole saanut syöpää voi sanoa että ei tupakka aiheuta syöpää.

Kyse ei siis ole yksittäistapauksista vaan siitä, että näitä aineit tutkimalla voidaan selvästi todeta että ne ovat haitallisia. Hyvä sulle jos olet terve, mutta se ei tarkoita sitä etteikö lisäaineet ja kemiallisesti tehdyt aroomit olisi ihmiselle haitaksi.

Noissa itse valmistetuissa ruuissa on sekin että mistä kukanenkin haluaa maksaa. Minä haluan maksaa ihan oikeasta lihasta ja kasviksista, en kanannahkapullista tai pyykinpesuaineissakin olevasta fosfaatista, saati kemikaalicoctaileista joita kutsutaan aromeiksi. Voit toki vetää mäkissä jauhelihapihvin mutta esim. lihaa siinä on vain n.26%.

Hyvä että tunnet itsesi terveeksi.

Yhteistyössä