Kaveri suuttui-minua sitten ärsyttää ihmiset jotka eivät sano suoraan mitä ajattelevat, ja valittavat jälkikäteen!:-/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Kaverini lapsen synttärit oli hiljattain, minun piti mennä sinne lapseni kanssa.Olen kaverin lapsen kummi Asuvat 250 km päässä. Edellisenä päivänä tyttöni tuli kipeäksi, ja samana päivänä autoni hajosi. Tarjouduin kysymään kipeälle lapselleni isovanhempaa hoitajaksi (mies oli työmatkalla ) ja tulemaan yksin bussilla. Kaverini sanoi ettei tarvitse, kun menee niin hankalaksi minulle.

Nyt hän on sitten kuitenkin suuttunut kun en tullut, en pitänyt kuulemma asiaa tarpeeksi tärkeänä. Ja minähän pidin, olisin oikeasti lähtenyt yksin bussilla jos ei hän olisi sanonut ettei tarvitse, ja että voimme tulla kun lapseni on parantunut.

Samanlaisia tilanteita on ollut aikaisemminkin. Ja muitakin samanlaisia ihmisiä tunnen, jotka eivät voi sanoa suoraan mitä ajattelevat, vaan nurisevat jälkikäteen, ja pahimmassa tapauksessa vielä selän takana.

Mielettömän ärsyttävää. Mistä tällainen piirre ihmisissä oikein johtuu?

[QUOTE="aapee";23204289]Mielettömän ärsyttävää. Mistä tällainen piirre ihmisissä oikein johtuu?[/QUOTE]

Se on yleisempää naisilla kuin miehillä. Joidenkin mielestä on hienoa, että heidän todelliset tunteet ja toiveet arvataan. Mun mielestä se ei kuitenkaan ole niin raivostuttavaa kuin se, että he keksivät sun salaiset tunteet ja toiveet ja toimivat niiden mukaan. Vaikka olisit pyytänyt aivan päinvastaista.

Oletko puhunut kaverisi kanssa? Sano hänelle, että olet niin yksinkertainen, että sulta pitää pyytää suoraan, jos haluaa jotain.

kun ei voi sitten sekään sanoa sulle suoraan kuinka tärkeenä sun ilmestymistä sinne pitää, vaan kuittaa homman sillä ettei sun tarttee menee vaikeeks. Tollanen takana puhuminen sitten hiukka suututtaa -.- Itse olen taas kovin suorapuheinen ja kuullut siittä moneen otteeseen, mutta ennemmin puhun asioista niiden oikeilla nimillä ja sanon mielipiteeni suoraan toisia kuitenka tahallaa loukkaamatta ja hyvin on toiminut.

kun ei voi sitten sekään sanoa sulle suoraan kuinka tärkeenä sun ilmestymistä sinne pitää, vaan kuittaa homman sillä ettei sun tarttee menee vaikeeks. Tollanen takana puhuminen sitten hiukka suututtaa -.- Itse olen taas kovin suorapuheinen ja kuullut siittä moneen otteeseen, mutta ennemmin puhun asioista niiden oikeilla nimillä ja sanon mielipiteeni suoraan toisia kuitenka tahallaa loukkaamatta ja hyvin on toiminut.

Itse sanon myös aina rehellisesti mitä ajattelenkin, mutta pyrin sanomaan aina asiallisesti ja tahallaan loukkaamatta. Ja arvostan muissakin samaa piirrettä. Olen tätä kaveriani ja muitakin kehottanut sanomaan minulle asiat suoraan, mutta ei ole kaikkien kohdalla auttanut. :-(

täällä hämeessä on ainakin tapana just tolleen. jos kysyn tarviiko anopin käydä kaupassa, niin vastaa et ei ole mitään hätää, kyllä mä pääsen jne. Vaik vois sanoo et joo tai ei.

minusta on ylipäätään uskomatonta olettaa, että joku jättää sairaan lapsen hoitajalle ja matkustaa 250km linja-autolla syntymäpäiville! Vaikka kyse onkin kummilapsesta, niin en ymmärrä. Rippijuhlat ymmärtäisin.

minusta on ylipäätään uskomatonta olettaa, että joku jättää sairaan lapsen hoitajalle ja matkustaa 250km linja-autolla syntymäpäiville! Vaikka kyse onkin kummilapsesta, niin en ymmärrä. Rippijuhlat ymmärtäisin.

No tuota minäkin jäin vähän miettimään. Että niinkö ne Nico-Petterin synttärit on tärkeet että niiden takia pitää herneet vetää nenään jos kummi ei nyt just sillon kun synttärit on pääse käymään. Voi elämän kevät.

en tajua pitääkö joku oikeasti lapsen synttäreitä noin tärkeinä, että pitää oikein suuttua jos toinen ei lähde bussilla 250km päähän ja jätä sairasta lasta hoitoon? Lapsen synttäreitä on joka vuosi ja kummikin on IHMINEN!!!!

Anna olla suuttunut jos on. Äläkä sinäkään soittele hänelle. Tuollaisten kanssa on rasittavaa kaveerata, sinuna unohtaisin koko jutun, ja jos hän ottaa yhteyttä niin olet kuin mitään ei olisi tapahtunut. Sinä ilmaisit asian suoraan, ei siinä ole enää mitään setvimistä!

Uusimmat

Yhteistyössä