Mieliviinisi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kais
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kais

Tunnettu jäsen
28.12.2010
40 921
18 974
113
Elikkäs mikä on siun mieliviinisi,puna- valko vai rosee,mistä maasta,hinta yms.?
Mie tykkään Lambrusco grassparossa-punaviinistä,italia ja 7.99e ja Frontera,chile 6,58 ja Black Tower,saksa ja 8,49.
kuohuviinineistä Reymos Moscatel,espanja,6,99 e ja Dolce Canto,italia 7,99 sekä Tosti Butterefly demi-sec,italia ja 6,98e
Valkoviineistä Blue Nun,saksa 7,98e ja Black tower,saksa 7,98tästä seuraasta saan varmaan nuhteet,mutta tykkään myös El Tiempo Blancosta,espanja ja 5,59e :ashamed:

Viimeksi muokattu:
Chileläiset ja espanjalaiset punaviinit on mun suosikkeja, ne on aika helppoja. Vaihtelen vähän eri merkkejä, yleensä ostan sellasia 7-12 euron hintaisia.

Ja koska samppanjakin on viini, sanon että ehdoton suosikkini kaikista on Veuve Clicquot Sec, 48,50 €.

Punainaiset on mun suosikkeja. Lemppari on Rosiere Syrah, RANSKA, Languedoc-Roussillon, Vin de Pays d'Oc hinta 7,98€/plo
En kuitenkaan valikoi aina tätä pulloa, vaan kokeilen rohkeasti punaviinejä jotka ovat kuivia tai puolikuivia. Valitettavasti lähimmässä Alkossa on aika suppea valikoima.

Mie tykkään myös kokeilla erinlaisia viiniä,yleensä oon kyllä huomannu että joko keskitäyteläinen tai täyteläinen punaviini ja puolimakea tai makea viini on miun makuun enemmän kuin kuiva.
Juu el tiempo on miunkin makuun,vaikka onkin halpa viini.:ashamed:
Kiva kokeilla ja maistella uusia viinejä.:)

Punaviineistä Argentiinalainen Malbec on yleensä aina hyvää, sitä saa ihan kaikista hintaluokista.
Valkoviineistä tykkään tosi kuivista, yksi sisilialainen on tämän hetken "lemppari", mutta en muista nimeä (nuo lainausmerkit siksi, koska tuo on hyvää Alkon valikoimista ja ostan usein, koska tiedän saavani hyvää, mutta olen kyllä parempaakin juonut yleensä ulkomailla).
Skumppaa juon melkein mieluiten (koska sitä saa niin kuivana :)). Proseccot on melkein aina hyviä.

Tykkään etelä-afrikkalaisista ja italialaisista punaviineistä. Ehdoton suosikki on italialainen punaviini Doppio Passo (3 litran hanapakkauksessa ainoastaan, hinta 28,90€ ) ja primitivo rypäleestä tykkään muutenkin, esim. Primitivo Salento Diverso, 7,29€. Uusin ihastus on etelä-afrikkalainen Footprint pinotage, 6,48€.

Toi Footprint pinotage,millainen viini,punaviini vissiin? Täyteläinen,keskitäyteläinen? :)

Punaviineistä Italialainen Brunello di Montacino ja ranskalainen Beaujolais Villages.
Valkkareista miellyttää joku hyvälaatuinen Riesling :)

Kuivia viinejä siis nämä? Mie taas en pidä kuivista,puolikuiva tai puolikakee,joissain viinissä mielummin makea.:D

[QUOTE="vieras";23204486]Rieslingiä nyt varmaan on puolikuivana tai makeanakin? Nuo lempparipunkut on kyllä kuivia. Brunello on hinnakkaampaa.. enkä tiedä saako Alkosta.[/QUOTE]

Juu muistaakseni saa myös puolikuivana ja makeana ,pitää katsella alkon valikoimaa.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä