TUHAT KIROSANAA (nyt todella avaudun)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nunnunannu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä meillä vaan saa :O. Tosin meillä ei olekaan oikein muuta säilytysvaihtoehtoa rattaille, paitsi sitten jos vie sisälle asuntoon (mikä varmasti erittäin mukavaa jos sattuu asumaan yläkerrassa). Pyörävarastot on tietysti jokaisella rapulla (ja taloyhtiöllä vielä yhteinen), mutta ne yleensä jo tarpeeksi täynnä pyöriä ja pulkkia ym.

Teilläkään ei saa. Luoja miten tyhmää porukkaa täällä on.

Kyllä meillä vaan saa :O. Tosin meillä ei olekaan oikein muuta säilytysvaihtoehtoa rattaille, paitsi sitten jos vie sisälle asuntoon (mikä varmasti erittäin mukavaa jos sattuu asumaan yläkerrassa). Pyörävarastot on tietysti jokaisella rapulla (ja taloyhtiöllä vielä yhteinen), mutta ne yleensä jo tarpeeksi täynnä pyöriä ja pulkkia ym.

se on ihan turvallisuusjuttu, niitä ei saa säilyttää siinä! joko viet kotiis tai sinne varastoon. jos tulee palotarkastaja käymään niin ei mee tarkastus läpi jos sun kärrys rappiksessa.

oletko varmistanut ettei huoltomies tai joku asukas ole siirtänyt vaunuja johonkin varastoon. Ihan muistutukseksi ja rangaistukseksi siitä, että ne olivat väärässä paikassa.

se on ihan turvallisuusjuttu, niitä ei saa säilyttää siinä! joko viet kotiis tai sinne varastoon. jos tulee palotarkastaja käymään niin ei mee tarkastus läpi jos sun kärrys rappiksessa.

Aha. Niinkun ne siellä rappujen alla jotain haittais (tai siis että mitä ne siellä haittaa)? No, miten vaa. Ei ne mun rattaat siellä ole, mutta kun tässä taloyhtiössä olen asunut ihan hiton monta vuotta, niin aika monen muun rattaat/pulkat olen siellä nähnyt (tai no nyt tulee mieleen vain yhden perheen, mutta on tossa meidänkin rappukäytävässä rappujen alla joskus ollu just pulkkia ym.). Ilmeisesti sitte meillä on hyvin tietämättömiä naapureita, onneks palosetiä en oo täällä vielä ikinä nähny enkä toivottavasti tule näkemäänkään (mutta koskaanhan ei voi tietää...).

niin, ja tosiaan noi pyörävarastot on mun tietääkseni aika täynnä. Vaikka täällä ei kyllä tällä hetkellä olekaan vauvaikäisiä kuin kahdessa perheessä, mutta ainakin sitten kauhea järjestely että ne vaunut mahtuu sinne, jos mahtuu sittenkään (esim. yhdessä varastossa säilytetään grillikatoksen puita). Tai sitten se joka haluaa pyöränsä sieltä, niin joutuu ensin siirtämään niitä vaunuja ja jonkun muksun pyörää ja sitten saa oman pyöränsä. Isommasta varastosta en kesäisin tiedä, mutta nyt talvella siellä on meidän perheen skootteri (senkin mahduttaminen vaati vähän järjestelyjä).

Mutta onneksi, kuten sanoinkin, ei ole mun ongelmani tällä hetkellä ainakaan (pyörääkään en paljoa käytä). Eli vaunuja tarvitsevat hoitakoot niiden paikat itse, joko rahdatkoon ne (mahd. muksu mukanaan) ne ylös (onneks meillä ei oo kun 2 kerrosta, mutta onnee esim. mun tutuille kun niillä on 3: eikä hissiä) tai änkekööt varastoon (muista viis) tai whatevör (en edes tiedä miks kulutan tähän keskusteluun näinpaljon aikaa)....

Aha. Niinkun ne siellä rappujen alla jotain haittais (tai siis että mitä ne siellä haittaa)? No, miten vaa. Ei ne mun rattaat siellä ole, mutta kun tässä taloyhtiössä olen asunut ihan hiton monta vuotta, niin aika monen muun rattaat/pulkat olen siellä nähnyt (tai no nyt tulee mieleen vain yhden perheen, mutta on tossa meidänkin rappukäytävässä rappujen alla joskus ollu just pulkkia ym.). Ilmeisesti sitte meillä on hyvin tietämättömiä naapureita, onneks palosetiä en oo täällä vielä ikinä nähny enkä toivottavasti tule näkemäänkään (mutta koskaanhan ei voi tietää...).

Joku pikkupyromaani tuikkaa ne tuleen niin siinä on rappu äkkiä täynnä myrkkykaasuja ja paksua savua, joten ihan siksi.

Toi on NIIN syvältä, että jollain on pokkaa varastaa VAUVAN tavaroita!!!! Meiltä kun vietiin aikoinaan vaunusta semmonen "maskotti-sydän", niin oisin voinut hakata jonkun siitä ketutuksesta, että kukaan kehtaa vauvan tavaroihin koskea!!! AP:lle sympatia-hali!

[QUOTE="vieras";23202850]Joku pikkupyromaani tuikkaa ne tuleen niin siinä on rappu äkkiä täynnä myrkkykaasuja ja paksua savua, joten ihan siksi.[/QUOTE]

Näitä on joo oikeasti tapahtunut.

No ihan ansiosi mukaan sait kun jätät vaunut rappukäytävään. Mikään ei vituta niin paljon kuin ämmät jotka luulevat että rappukäytävä on romujenpitopaikka. Aivan sama vaikka olisi rappusten alla, irtoroina on aina paloturvallisuusriski.

Tein ilmoituksen mutta poliisita sanoivat,että millä minä todistan että on meidän rattaat,jos vastaan tulee samanlaiset? no meillä ei oo niissä turvavaljaissa niitä typeriä valkoisia lappuja. Molemmilla puolilla pitäisi olla pienet reijät kun on pinssit ollut. Meillä vaunuissa rekisterikilpi,ihan rautalangalla kiinnitetty,uskosin et siitäkin jäänyt jotain jäljeä. Sitten siihen yhteen muoviosaan tuli naarmu kun kerran laitettiin niitä autoon,niin ex-mies raaputti siitä jäljestä pienen a-kirjaimen,sen näkee vain kun osaa katsoa,ja sitten juuri tuo heijastinnauha mitä olen kiepauttanut.

joo tiedän että olen tyhmä. tiedän että sinne ei saisi jättää,mutta tässä tapauksessa ko.ihminen asui ns. maantasalla,eli rattaat olivat hänen ovensa luona. Oli myös laittanut n. tuntia ennen taloyhtiön ilmoitustaululle lapun,että rapussa saattaa poikkeuksellisesti olla rattaita muutaman tunnin koska heillä lapsi-aiheiset kutsut. Eli en usko että kukaan siirtänyt. Miksi sit niitä kaksia muita ei ollut siirretty.
Meillä kotona rattaat olivat pyörävarastossa,lukitussa sellaisessa,koska meillä ei ole muuta paikkaa rattaille. No täytyy yrittää viä vakuutusyhtiön kanssa yrittää neuvotella. Poliisi tosiaan sanoi et milläs todistat omaksi jos vastaan tulee,siinä sana sanaa vastaan.
Joo eikä oo tullut mileen et olisin lukkoon laittanut. kutsut missä oli asunto joku 50m2 ja siä asu 3 henkinen perhe kylppärissä oli rattaat,takapihalle ei olisi saanut ees rattaita kun niin paljon lunta.

kiitos asiallisille vastaajille.

Vaunut voi lähteä myös lukitusta rapusta/lukitusta pyöräkellarista koska ainakin vanhat lukot on tosi helppo koukuttaa. 20 sekkaa ja ovet on auki ilman avaimia, eli ei sekään pelasta. Ikävä kyllä.

?Että ihan ammattivarkaat etsii lastenrattaita ja pöllivät ne :D Nyt on kyllä pakko nauraa makeasti näille arvailuille, olisit laittanut lukon siihen tai vienyt sisälle ne kärryt toisaalta ihan oikein että ne vietiin niin jos nyt ainakin te opitte että ette tunge niitä rattaita joka paikkaan eteen kun kaikki ei niistä tykkää vaikka ne niin on teidän piltin hienot rattaat.

?Että ihan ammattivarkaat etsii lastenrattaita ja pöllivät ne :D Nyt on kyllä pakko nauraa makeasti näille arvailuille, olisit laittanut lukon siihen tai vienyt sisälle ne kärryt toisaalta ihan oikein että ne vietiin niin jos nyt ainakin te opitte että ette tunge niitä rattaita joka paikkaan eteen kun kaikki ei niistä tykkää vaikka ne niin on teidän piltin hienot rattaat.

Missä pilvilinnassa sä elät? Kyllä tuolla pakettiautot kulkee ja keikkaa sekä polkupyöriä että lastenrattaita. Ikävä jos herätin sut todellisuuteen.

Eikä varkaus ole ap:n vika sen enempää kuin raiskaus on uhrin vika. Vika on siinä RIKOKSENTEKIJÄSSÄ. En ymmärrä tätä syyllistämistä, ihan kuin jotkut näistä kommentoijista olisivat tyytyväisiä että ne rattaat vietiin.

[QUOTE="vieras";23204670]Missä pilvilinnassa sä elät? Kyllä tuolla pakettiautot kulkee ja keikkaa sekä polkupyöriä että lastenrattaita. Ikävä jos herätin sut todellisuuteen.[/QUOTE]

Et herättänyt vaan elät fantasiamaailmassa, sinun olisi jo aika herätä tai etsiä rauhallisempi asuinalue tollo!

[QUOTE="vieras";23204720]En ala kinaamaan, mitä järkeä. Mä asun rauhallisella alueella, mutta en silmät ummessa.[/QUOTE]

Heeeei, meillä on jotain samaa kun kumpikin näkee, voi vitsi ei olisi uskonut että täällä on joku silmät auki.

Meidän rapussa on palo-oven edessä vaunuja, rattaita, pulkkia, kelkkoja ja muuta. Sille perheelle, kenen ne kaikki tavarat on, on annettu ukaaseja vaikka milllä mitalla, että tavarat pitää viedä varastoon tms. mutta ne on jo vuosia siinä samassa paikassa olleet. Kerran oli jopa lappu isännöitsijältä, että jos ei tiettyyn päivämäärään mennessä rappua tyhjennetä, ne tavarat viedään taloyhtiön toimesta kaatopaikalle. No, eipä viety, ei. Mutta kun kyseessä on mamuperhe, isännöitsijä luovutti. Ne tavarat on siinä ja pysyy. Ei voi kuulemma mitään...

Siis periaatteessa toki olen jälkiviisaasti sitä mieltä, että ne olisi pitänyt lukita tai piilottaa talon katolle tai tilata taksikuski niitä vahtimaan...

mutta pääasia tässä on kuitenkin se, että nykymaailmassa eletään jokseenkin nurinkurista elämää. Rikoksen uhrista tehdään syyllinen ja rikollisia hyysätään. Ei kansalaiset ärähdä täällä palstallakaan siitä kuinka turvallisuus ja luottamus heikkenee yhteiskunnassa. Ehei, täällä sinä ap olet vastuuntunnoton, koska ne sun vaunut olisi vallan syttynyt tuleen ellei joku olisi tehnyt sinulle palvelusta ja pelastanut muut talon asukkaat varastamalla kyseiset rattaat. Se henkilöhän on varsinainen kaikkien palstamammojen sankari!!!

Kyllähän se niin on, että jos kävelet kadulla ja sinut raiskataan niin, täällä se varsinainen lautamiesten rivistö istuu ja jakelee tuomioita; mitäs kävelit hame päälle, sääret ajeltuna! Tai kun sut ryöstetään ja pahoinpidellään niin vastaukseksi saat, että kyllä se on kaikkien tiedossa, ettei kotoota kannata mihinkään lähteä tai mitäs sulla oli niin ärsyttävä naama sen sijaan, että ihmiset sanoisivat sen olevan kauheaa kuinka rikollisuus voittaa ja jyrsii pala palalta sitä turvallista yhteiskuntaa, jossa me joskus ollaan eletty.

Muo niin sapettaa ap sun puolesta, ettei tosikaan. Ihminen kenellä on sydäntä varastaa lapselta ja vielä jotain niinkin tärkeää kuin rattaat, ei ole mielestäni kovin vahvoilla kun tunteellisuutta ja järkeä jaettiin! Ja sama pätee näihin ihme lässyttäjiin siitä kuinka sun rattaat siellä rappukäytävässä on aiheuttanut nyt vähintään globalisaation murenemisen ja jäätikötkin sulaa sun takias... meitä on moneen junaan ja tämä palsta on hyvä esimerkki siitä kuinka niin moni jää vielä laiturillekin ;)

Yhteistyössä