Kaupan-alan työsopimusasioista / irtisanoutumisesta tietäviä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselyikä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyselyikä

Vieras
Tiedän että voisin googlettaa, mutta niitä tuloksia kun selaa niin ajan saa kulumaan, joten kysynpä nyt täältä (ennenkuin asia tarkistetaan liitosta) jos jollain on TIETOA/KOKEMUSTA seuraavasta.

Eli pitkään talossa olleen irtisanoutumisaika on se 1kk, mitä se niinkuin tarkoittaa käytännössä, eli jos viedään irtisanoutumisilmoitus työnantajalle esim. 1.3. että irtisanoudun nyt tästä päivästä lähtien, niin onko viimeinen työpäivä 31.3. vai 1.4.?

Ja voiko huhtikuussa aloitettavan uuden työn työsopimuksen allekirjoittaa jo etukäteen esim. helmikuussa vaikka ei vielä ole edes irtisanoutunut?

Alkuperäinen kirjoittaja kyselyikä;23201163:
Ja voiko huhtikuussa aloitettavan uuden työn työsopimuksen allekirjoittaa jo etukäteen esim. helmikuussa vaikka ei vielä ole edes irtisanoutunut?

Eihän tuota estä muu kuin kilpailukielto. Itselläni edessä kolmannen yhtäaikaisen työsopimuksen allekirjoittaminen pian edessä (olen kolmessa työpaikassa töissä), eikä kukaan voi minua kieltää kirjoittamasta vaikka kymmenen lisää, kun kerran työsopimuksessa ei ole mainintaa kilpailukiellosta.

Kerrankin löytyi selkeä taulukko:

Irtisanomisajat

Kiitos sinulle!
Eli tuoltahan tuo selvisikin että irtisanoutua täytyy helmikuun viimeinen päivä jos haluaa että viimeinen työpäivä on 31.3.

Oisko jollakin vielä tuosta soppari asiasta tietoa? En kyllä itse keksi että miksi EI voisi allekirjoittaa jo seuraavan työn sopparia kun soppari kirjoitetaan alkamaan siten että ehtii irtisanomisaika umpeutua...

Minä sanoin juuri irti itseni 10.01 ja 10.02 oli viimeinen työpäivä. Tein myös uuden työsopimuksen vielä tuolla toisessa työssä ollessani eli uusi työ alkoi tuon irtisanomisajan jälkeen.

Yhteistyössä