Jouduin eilen juoksemaan kovaa ja nyt en voi liikkua :( (raskaana)...

• Viestiketjun aloittaja "mamma"
  • Ensimmäinen viesti
"mamma"
Hitto, että olen kipeänä! Nivuset on aivan tuuskana ja olin varma, että nyt lähdetään synnyttämään, mutta vielä olen yhtenä kappaleena. Hain eilen hevosen aidasta ja se säikähti jotain ja sinkosi karkuun. Roikuin riimussa jonkun matkaa juosten kovaa ja tässä tulos :(

"hellou"
No kannattaako lopettaa niiden hevosten kans pelleily ennen kuin tapat sen vauvas. kaikki tietää jotta raskaus aikana ei kannata hevosten kans pelleillä. vai lopetatko vasta sitten kun opit kantapään kautta. itse en ottaisi noin typeriä riskejä

Blue
Liikkuuhan vauva normaalisti ja kipua ei ole mahassa (esim. osaksi irronnut istukka)? Herkästi lähtisin näyttämään polille koska tommonen repiminen ja riuhtominen on tosi huonoksi..

"sama"
Mulla oli ihan sama juttu kun toista odotin. Juoksin pienenmatkan todella kovaa ja seuraavana päivänä olin niin kipeä etten pystynyt kunnolla kävellä, nivuset todella kipeinä! Kuljin jalkoja raahaten kun ei voinut edes sen vertaa nostaa että kynnyksen yli pääsis. Kesti pari päivää mutta helpotti hieman. Ei tosin loppua kohden ainakaan helpottunu tuo liikkuminen, päinvastoin... Mutta täydet sympatiat sinulle! <3

"mamma"
No joillakin nyt vaan sattuu olemaan oma talli ja eläimet hoidettavana! Luuletteko tosiaan, että kaikki tilalliset lopettavat työt raskaaksi tullessa?? Ja ihan vaarannan vauvan hengen? Millä lailla tämä työ on vaarallisempaa, kuin esim. taksikuskin homma? Huomaa, että ette tiedä hevosista mitään :D

Blue
[QUOTE="mamma";23199439]No joillakin nyt vaan sattuu olemaan oma talli ja eläimet hoidettavana! Luuletteko tosiaan, että kaikki tilalliset lopettavat työt raskaaksi tullessa?? Ja ihan vaarannan vauvan hengen? Millä lailla tämä työ on vaarallisempaa, kuin esim. taksikuskin homma? Huomaa, että ette tiedä hevosista mitään :D[/QUOTE]

No täällä ei se taksikuski mamma ole valittamassa kovaa nivus-/mahakipua...

"mamma"
Vauva liikkuu aivan normaalisti ja tänään ei enää tunnu niin kamalalle, kuin eilen.. Mahaan ei koske. Nuo nivuset vaan meni ihan hiton kipeäksi! Illalla en saanut sukkia jalasta.

no kuule
[QUOTE="mamma";23199439]No joillakin nyt vaan sattuu olemaan oma talli ja eläimet hoidettavana! Luuletteko tosiaan, että kaikki tilalliset lopettavat työt raskaaksi tullessa?? Ja ihan vaarannan vauvan hengen? Millä lailla tämä työ on vaarallisempaa, kuin esim. taksikuskin homma? Huomaa, että ette tiedä hevosista mitään :D[/QUOTE]

No sä olisit voinut kaatua jos et tajua, jos hevonen juoksee lujaa niin se kaatuminen on huomattavasti kovempi. Sitäpaitsi, ajaa ne ammattiautoiliatkin tahtomattaan kolareita, huippuratsastajat tippuvat selästä yms. JOTTA JOS TUON VERRAN NYT ITSE TIETÄISIT ALASTASI ENEMMÄN! Ja toki voit hoitaa RAKKAIMMAT mussukkasi vaikka hautaan asti, ei se minua kiinnosta mutta älä vittu tuu itkeen tänne sit jos tapatat oman lapses.. Asiat voi laittaa tärkeys järjestykseen ja ookoo sulla ne on hevoset.

Liitoskivut on vattumaisia, mutta onneksi vaarattomia.

Mulla oli viime raskaudessa niin kovat kivut, että itku pääsi. En edes vessaan päässyt ilman apua ja 5 metrin matka kesti yli puoli tuntia, kun niin sattui. Lääkäri ei suostunut käynnistämään synnytystä, mutta ONNEKSI vauva lähti itse tulemaan vuorokauden kuluttua.

"mamma"
Kyllä huomaa, että lihaskunto on huonontunut! Noh, onneksi kohta pääsee taas liikkumaan normaalisti! Mulla oli näitä liitoskipuja aikaisemminkin, mutta menivät ohi kunnes nyt.. Tämä päivä meneekin leipäillessä ja herkkuja mussuttaessa :)

paulen
[QUOTE="mamma";23199573]Kyllä huomaa, että lihaskunto on huonontunut! Noh, onneksi kohta pääsee taas liikkumaan normaalisti! Mulla oli näitä liitoskipuja aikaisemminkin, mutta menivät ohi kunnes nyt.. Tämä päivä meneekin leipäillessä ja herkkuja mussuttaessa :)[/QUOTE]

Ja huomenna taas yrittään kotitekoista aborttia ;)

voi sitä kävellessäkin liukastua, joku ohikulkija voi tönäistä, lunta voi tippua kadulla niskaan, keittiönkaapit voi pudota päälle (mulla putos rv 10+).. Mitä vaan voi tapahtua vaikka kuinka varovainen olisi. Välttämättä ratsastamaan en mahan kanssa lähtis, mut niinku ap totesikin, työt on pakko hoitaa varsinkin jos ne hevoset on omia eikä oo mahdollista saada jotain muuta hoitamaan hommia.

Ap, toivottavasti kivut helpottaa pian :)

No on aika vastuuton tuo aapee. kummasta on enemmän haittaa, siitä jotta multa puuttuu käytöstavat ja sanon asiat suoraan niitä kaunistelematta vai aapeen toiminta? :D
Ap:n kannattaa lopettaa autollakin ajaminen, sillä hänhän voi joutua kolariin, eikö?

Ratsastamaan en misään nimessä tuossa kohtaa enää lähtis, mutta kyllä mä hevosta uskaltaisin taluttaa. Ja jos sitä sitten pahasti kaatuu, niin ei siihen hevosta tarvita. Mut kaatoi mun koirani, kun olin viimisilläni.

"mamma"
Paulen taitaa olla perus harmaakaupunkilainen, joka ei tiedä mistä maito, vilja ja liha oikeasti tulee. Tiedoksi, että sinunkin sapuskasi tulevat tiloilta, jossa tehdään ihan FYYSISTÄ työtä. Myös naiset osallistuvat työtekoon ihan raskaanakin. Jos ruetaan miettimään kaikkia vaaroja, niin eihän esim. koiraakaan voisi taluttaa, kun siinäkin voi kaatua. Hevoset ovat normaalisti rauhallisia eläimiä, mutta eilen säikähti jotain.

"vieras"
[QUOTE="mamma";23199573]Kyllä huomaa, että lihaskunto on huonontunut! Noh, onneksi kohta pääsee taas liikkumaan normaalisti! Mulla oli näitä liitoskipuja aikaisemminkin, mutta menivät ohi kunnes nyt.. Tämä päivä meneekin leipäillessä ja herkkuja mussuttaessa :)[/QUOTE]

No kuka ne hevoset tänään hoitaa???

hyvät päivän jatkot.
voi sitä kävellessäkin liukastua, joku ohikulkija voi tönäistä, lunta voi tippua kadulla niskaan, keittiönkaapit voi pudota päälle (mulla putos rv 10+).. Mitä vaan voi tapahtua vaikka kuinka varovainen olisi. Välttämättä ratsastamaan en mahan kanssa lähtis, mut niinku ap totesikin, työt on pakko hoitaa varsinkin jos ne hevoset on omia eikä oo mahdollista saada jotain muuta hoitamaan hommia.

Ap, toivottavasti kivut helpottaa pian :)
Juu niin toki voikin liukastua yms.. siksi kannattaa minimoida kaikki ylimääräiset. Myös jos noita hevosia hoitaa työkseen saa ihan varmasti lopettaa työtkin näin halutessaan. Esim. maalarit eivät saa plussattuaan enää maalata työkseen! On monia ammatteja jota ei voi tehdä raskaana ollessa. Mikäli kyseessä on omat hepat, kannattaisiko ne vain turvallisesti ruokkia ja jättää nuo pihalle viemiset vaikka sille lapsen isälle mikäli lapsella edes isää on. tai jollekkin muulle? Jos ei niin aina ne hepat voi pitää tallissa!!!!!! Mutta tosiaan jos oot valmis ottamaan tietoisen riskin jotta saatat omalla käytökselläsi tehdä lopun tuosta ihmisen alusta niin anti palaa vaan.

"Sara"
Täällä taitaa pää olla täynnä pissaa yhdellä jos toisella. Kaikki ei ymmärrä, että valitsemaansa elämäntapaa ei voi lopettaa edes sitten, kun vauva on mahassa. Ei ne hevoset ole sen vaarallisempia kuin moni muu asia mitä itse kukin tekee raskauden aikana, kunhan niitä vain osaa käsitellä. Te ette varmaan liiku laisinkaan ulkona liukkailla raskaana ollessanne tai edes silloin, kun ei ole liukasta? Paree pysytellä sängyssä, kotiin on moni kuollut!

Mä jouduin myös juoksemaan viimeisilläni ollessani lapseni perässä, kun oltiin pyöräilyä harjoittelemassa ja en jotenkaan tajunnut, että se ei osaa jarruttaa alamäkeen, kun pyöräillyt oli kuitenkin paljon. Mulla myös kipeytyi nivuset älyttömästi ja hetken jouduin istumaan ojan penkalla ja tulin vanhemman lapseni pyörällä potkutellen takaisin, kun ei yksinkertaisesti pystynyt kävelemään. Se oli karseeta!

"mamma"
Kiitos teille, jotka ymmärsivät tämän asian pointin! Meidän hevoset eivät ole ratsuja, enkä ole ratsastanut kertaakaan raskausaikana. Onhan minulla tallitöissä mies ja lapset apuna, että ei kaikkea tarvitse itse tehdä. Meillä on liikkunut ilves pihassa, liekkö tuo olisi eilisen hässäkän aiheuttanut...

Yhteistyössä