Onko muita isokokoisia naisia täällä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lihava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mie oon 164 cm ja n 95 kg painoa puotan terveen tulevaisuuden takia,suvussa on sydänsairauksia ja
diabeetestä,muuten oon hyvinkin tyytyväinen itseeni.:)

en halua mitenkààn loukata, mutta isokokoisuuden tunteminen riippuu useien myòs seurasta.
itse olen 176 cm ja 70 kg, tunnen italiassa itseni suureksi ja aion pudottaa n. 5 kg

Itse olen 178cm pitkä ja painan 118 kg olen tyytyväinen painooni.

Et ole. Jos saisit taikasauvaa heilauttamalla 50 kiloa pois, olen varma että heilauttaisit sitä. Kenelläkään noin ylipainoisella ei ole hyvä olla, jos asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä. Tietysti alitajuiset suojelumekanismit voivat asiassa olla niin voimakkaat, että ahan olon kiistämisestä ja tekopirteyden teeskentelystä sekä onnellisuuden todistelusta tulee itsetarkoitus elämässä. Ei pystytä myöntämään omaa osallisuutta ylipainon syntymisessä eikä ymmärtämään, että 50 ylimääräisen kilon raahaaminen paikasta toiseen ei tee ketään onnelliseksi.

Mutta toivon sinulle kaikkea hyvää, minäkuvan eheytymistä, kykyä nähdä tosiasiat sekä tulevaisuudessa ehkä voimaa panostaa painon normalisoimiseen. Helppoa se ei ole mutta välttämätöntä, mikäli tahdot yli 50 vuoden elinajanodotteen.

[QUOTE="Mamma italiana";23194402]en halua mitenkààn loukata, mutta isokokoisuuden tunteminen riippuu useien myòs seurasta.
itse olen 176 cm ja 70 kg, tunnen italiassa itseni suureksi ja aion pudottaa n. 5 kg[/QUOTE]

Tuskin tuo paino itsessään sitä isoutta tuo, vaan voisi helposti kuvitella että pituus tuo sen isouden tunteen.

Mä olen 171cm ja painan 98,5kg. En ole tyytyväinen painooni ja pudotankin sitä parhaillaan. Lähtöpaino 4viikkoa sitten oli 103,8kg. 65kg on tavoitteeni ja uskon siihen pääseväni tämän vuoden aikana. Maltan tuskin odottaa.

[QUOTE="Bigmama";23194452]Mä olen 171cm ja painan 98,5kg. En ole tyytyväinen painooni ja pudotankin sitä parhaillaan. Lähtöpaino 4viikkoa sitten oli 103,8kg. 65kg on tavoitteeni ja uskon siihen pääseväni tämän vuoden aikana. Maltan tuskin odottaa.[/QUOTE]

tsemppià!

Kiitos samoin Mamma italiana!

Nyt kun nuo luvut tuohon viestiin kirjoitin ja niitä tässä katselen tajusin vasta, että minähän olen onnistunut pudottamaan painoani jo tosi hyvin. Voinkin jo onnitella itseäni, hyvältä tuntuu. :)

Et ole. Jos saisit taikasauvaa heilauttamalla 50 kiloa pois, olen varma että heilauttaisit sitä. Kenelläkään noin ylipainoisella ei ole hyvä olla, jos asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä. Tietysti alitajuiset suojelumekanismit voivat asiassa olla niin voimakkaat, että ahan olon kiistämisestä ja tekopirteyden teeskentelystä sekä onnellisuuden todistelusta tulee itsetarkoitus elämässä. Ei pystytä myöntämään omaa osallisuutta ylipainon syntymisessä eikä ymmärtämään, että 50 ylimääräisen kilon raahaaminen paikasta toiseen ei tee ketään onnelliseksi.

Mutta toivon sinulle kaikkea hyvää, minäkuvan eheytymistä, kykyä nähdä tosiasiat sekä tulevaisuudessa ehkä voimaa panostaa painon normalisoimiseen. Helppoa se ei ole mutta välttämätöntä, mikäli tahdot yli 50 vuoden elinajanodotteen.

Niin totta tämä! itsellä ylipainoa 35kg, väitän ettei haittaa mutta todellisuudessa se haittaa elämääni suuresti. siksi olenkin aloittanut nyt elämäntaparemontis ja kiloja karissu muutama, jo nyt paljon tyytyväisempi elämääni. kilot on haitta elämälle, kenenkään turha tulla sanoo ettei muka olis!!!

Olen 170cm ja painan nyt 103,5 kg. Olen raskaana rv 30, mutta painoa ei ole koko raskauden aikana tullut yhtään, joten lihava olen. En ole tyytyväinen ja kun vauva on syntynyt niin kilot lähtevät. Hävettää kun olen päästänyt itseni tähän kuntoon. :(

[QUOTE="anni";23194450]166cm ja 92kg, laihtua haluasin, mutta en saa aikaseks :([/QUOTE]

Melkein samat mulla, pituus sama mutta painoa on "vaan" 83kg. Kieltämättä kun olen nyt syönyt vähemmän hiilareita niin on painokin alkanut tippumaan, toisaalta kun sais edes tän painon pysymään olis hyvä.

mulla on painoa 110, ja vaikka olen jo yli 2 kk syönyt vain puolet kaloreista entiseen verrattuna ja lisännyt hiukan liikuntaa, niin mitään ei oo painossa tai mitoissa tapahtunut. oon pienentäny annoksia, ja jättäny suolaiset herkut pois. makeita en oo ennenkän syönyt. ois kiva tietää miksi mitään ei tapahdu, koska jossain vaiheessa motivaatio loppuu, jos tuloksia ei tule. olo on ihan hyvä, vatsa toimii, mut niin on ennekin toiminu. ei oo vielä ollu mitään liitännäissairauksia...

158cm/107kg ja kyllä, mua haittaa nuo ylimääräiset kilot erittäin paljon. Mutta vaikka laihtumisen teoria on hallussa, se käytäntö vielä puuttuu. En vaan saa mitenkään itseäni niskasta kiinni :(

Painoin viime kesänä 86kg ja pituutta on 160cm. Menin työterveyshoitajan luokse ja pyysin päästä painonhallintaohjaukseen ja -seurantaan. Kävimme läpi ruokavalioasiat, minun edistymistä seurattiin kk välein ja alkustartin painonpudotukseen sain Alli-lääkkeestä. Se opetti syömään oikein. Nyt painan 75kg ja vielä on 10kg matkaa tavoitteeseen. Siinä aion olla ensi syksynä.
Eli ammatti-ihmisen ohjeet + seuranta auttoi minua onnistumaan!

Yhteistyössä