Ulosotosta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koiraman
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koiraman

Vieras
Soitin äsken ulosottoon, ja velat siirtyy takasin velkojille, koska minulla ei ole nyt niitä varaa maksaa.
ELi laskut tulee nykyään perinnän kautta sitten. Mitä sille ulosotto merkinnälle tapahtuu?

No ei kai yhtään mitään.. Etkö kysynyt ulosotosta sitä? Kyllähän ne velkojat jossain vaiheessa vissiin taas laittavat ne ulosottoon joten älä pelkää, joudut ne kyllä maksamaan aikanaan. Ja ajattele asia näin ton merkinnän osalta, se on vähän niinkuin varmistus että et tee lisää velkaa mitä et kuitenkaan sitten pysty maksamaan. Ja tää ei ollut nyt vittuilua vaan ihan vilpittömin ajatuksin kirjoitettu :).

Joo, tiedän että joudun maksamaan. Soitin siksi sinne,. että oisin halunnu ihan itse sitä nyt lyhentää, mutta se ei lainmukaan onnistu =(
Enkä ole ottamassa mitään velkaa yms. mietin vaan, miten se merkintä poistuu jne..
En tajunnu kysyä ulosotosta. Oli pikkasen hälinää tässä lapsien kanssa..
Mutta siis, olin maksamassa velkaani pois, mutta suojaosuus on liian suuri, niin en saa maksaa sitä.. olisin pikkasen lyhennelly sitä =(

No voi kun tyhmää, outoa ettei onnistunut. No nyt oottelet vaan että ne menee velkojille ja otat yhteyttä ja ilmoitat että haluisit alkaa lyhentelemään niitä. Pistä ne rahat nyt säästöön millä aioit lyhentää ja jaa ne vaikka velkojien kesken ja sanot niille summan mitä pystyt heti lyhentämään. Tsemppiä sulle tämän asian suhteen, kyllä se aurinko paistaa risukasaankin vielä!

No soita sinne perintätoimistoon ja kysele maksusuunnitelman tekoa jos sulla kerran on rahaa maksaa. Maksaminen on se konsti jolla niistä nopeammin eroon pääsee.

Ei se suojaosuus sido kun ulosottoa. Jos ite halut maksaa nyt niin anna mennä vaan.

No voi kun tyhmää, outoa ettei onnistunut. No nyt oottelet vaan että ne menee velkojille ja otat yhteyttä ja ilmoitat että haluisit alkaa lyhentelemään niitä. Pistä ne rahat nyt säästöön millä aioit lyhentää ja jaa ne vaikka velkojien kesken ja sanot niille summan mitä pystyt heti lyhentämään. Tsemppiä sulle tämän asian suhteen, kyllä se aurinko paistaa risukasaankin vielä!

Kiitos :)
Näin aattelinkin. On kyllä hassua ettei sinne ulosottoon voi niitä lyhentää, mutta parempihan se on , että ne velkojilla :D
Tai niin luulisin. Niiden kanssa pystyy kuitenkin sopii noi maksut :D

Suojaosuus ei tarkoita sitä että et sasi maksaa, sitä vaan ei saada ottaa suoraan sinun tililtäsi, mutta jos itse maksat sen omalta tililtä on se silloin eri asia

Suojaosuus ei tarkoita sitä että et sasi maksaa, sitä vaan ei saada ottaa suoraan sinun tililtäsi, mutta jos itse maksat sen omalta tililtä on se silloin eri asia

Mutta se ulosottomies sanoi, ettei voi tehdä mun kanssa mitään maksusopimusta.
Ja lähetti mun laskut takasin velkojille. Käski ottaa uudestaan yhteyttä kun menen töihin. Jos nuo velat on uudestaan siirtyny ulosottoon, niin sitten se otetaan palkasta pois..

Yhteistyössä