mitä tekisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
lapsi asuu mulla ja nyt ois vuorossa isä viikonloppu. kuitenkin nyt lapsella on 38kuumetta ja ajattelin olevan lapsen edun mukaista että en laita sairaana lasta isälle,vaan ehdotin sille että se saisi seuraavat 2 viikonloppua putkeen lapsen luokseen kun nyt sairastaisi kotona. isältä tuli viesti että hän haluaa lapsen ja ottaa yhteyttä poliisiin ja soskuun jos en anna. vetosi siihen että on käräoikeudenpäätös jota noudatettava. tässä on kyse vain siitä että lapsi on sairas ja sen takia en antaisi nyt. nooh,soitin sitten itse soskuun ja sieltä olivat soittaneet isälle,mutta eihän nekään mitään voinut. eli mun on siis pakko laittaa sairas lapsi menemään isälleen sadan kilsanpäähän. ärsyttää!

no niinhän se pärjääkin..mut ajattelin että ois se itestäkin kiva terveenä mennä eikä sairaana...noh laitan kuitenkin menemään sen sinne.. saapahan itse sitten olla 2 yötä ilman sairasta lasta...tosin mulla on täällä 2 muutakin sairaana...:/ ajattelin vaan sitäkin et ne ei voi tehdä mitään kun lapsi sairas ja makaa..ja varmaan sille tulee oksennustauti kun meillä muillakin on ollut.

[QUOTE="vieras";23171294]Ei kai tossa voi muuta tehdä kuin antaa isälle hoitoon, kyllä se isäkin pärjää kuumeisen lapsen kanssa.[/QUOTE]

Ei kai tässä siitä olekaan kysymys, ettei isäkin pärjäisi. Kuumeisena on vaan todella kurjaa reissata ja onhan siinä aina sairauden pitkittymisen/jälkitautien vaara, kun kuumeisena rasittuu.

tuo nyt kuulostaa kyllä ihan kiusanteolta,isänsä puolesta...olis kyllä parempi kotona sairastaa.Isä ei siis järkipuhetta kuuntele? Voi tietysti olla et hälle taas ei seuraava vkonloppu sovi ja siksi noin ehdoton.

nii.. taitaa vaan kiusalla tehdä niin...mutta siinäpähän ottakoot sairaan lapsen luokseen!!! anna sille lääkettä ennekuin lähteee ja lämpimästi vaatetta. ajattelin kuitenkin lapsen etua siinä että ois saanu rauhassa sairastaa kotona mutta ei tehonnu mieheen soskunkaan puheet. se ei oo etes koko viikkoon ollu päiväkodissa kun on ollut koko viikon sairaana. eilen oli kuumeeton päivä ja nyt taas aamulla oli kuumeessa.

100 km on pitkä matka matkustaa TERVEELLEKIN lapselle - saati sitten sairaalle. Entäpä jos lapsi tarvii viedä lääkäriin/sairaalaan? Ei... kun ollaan matkalle iskän luo... just. Kaikenlaisia miehiä tämä maa päällään kantaakin. Huh huh.

Niin, jos teillä on tapaamissopimus, sulla on velvollisuus antaa lapsi isälleen sopimuksen mukaan.

Ehkä on lapsen ja isän suhteelle jopa hyväksikin, että isä saa hoivata kipeää lasta. Vaikea sanoa. Omat lapseni ovat olleen isällään myös kipeänä eikä ole ollut ongelmia.

No et laita sairasta lasta isälleen, vaikka isä mitä urputtaisi. Ei poliisit tai sossut tuollaista asiaa akuuttina hoitele, jos tapaamisia estäisi jatkuvasti, niin niihinkin pitäisi hakea oikeuden kautta jotain josta seuraisi lähille uhkasakko tms.

Mun muistaakseni meillä ehkä jopa lukee, että jos lapsi on sairaana tapaaminen siirtyy, eikä kumpikaan lasteni iseistä onneksi kipeää lasta haluaisikaan ottaa. Tosin vanhimmallakin on yleensä vain kerran vuodessa päivän pari ollut kuumetta.

niin muistaakseni meilläkin oli sopimus että sairaana ei laiteta mutta siinäpähän sitte menee sinne kerran isä niin haluaa..itse ottaisin kyllä mieluummin lapsen terveenä...

mutta turha isän sitte valittaa että ei jaksa kun sairas lapsi märisee ja valvottaa yöt ja lapsi on 4v se viime yönäkin itki kun oli niin kipeä. mutta näin se isä välittää lapsestaan. oikeastaan se ei ajattele lasta nyt yhtäään.. luulee et tekee kiusaa mulle kun haluaa ottaa sen kun minä en antaisi...oikeasti lapsi kärsii kun joutuu sairaanaa menemään. sitten mulle tuodaan sunnuntaina ehkä sairaampi lapsi märiseen kun isä ei ole malttanut olla rauhassa lapsen kans vaan on huodellut ties missä sukulaisilla ja kavereilla pojan kans. kokemusta on!

tässä on kaikista parasta se että en pääse lääkäriin.ei ole autoa ja taksi rahaakaabn ei ole. mutta sinne menee sitten.ainakin kaikki tietää et poika on sairaana.

tässä on kaikista parasta se että en pääse lääkäriin.ei ole autoa ja taksi rahaakaabn ei ole. mutta sinne menee sitten.ainakin kaikki tietää et poika on sairaana.

älä nyt täällä kerro ettei sulla ole rahaa kotona ettei lapsi pääse lääkäriin, kohta kaikki on sun kimpussa siinä asiassa.

Mutta jos lapsen tila vaatisi lääkäriä(eikä vaan todistusta isää varten/vastaan) niin kai isä voisi lapsen käyttää lääkärissä? Siis tulisiko isä hakemaan lapsen itse?

Yhteistyössä