Kun meillä oli vain yksi lapsi niin olin hirveen tarkka että kaikki vaatteet on tiptop ja sävy sävyyn.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kiiki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kiiki"

Vieras
Haalarin kanssa piti kaikki olla sävy sävyyn ja miel. samaa merkkiä, sama juttu sisävaatteissa. Kun tuli toinen lapsi niin olin silloinki vielä suht tarkka, kun lapset sattui olla eri sukupuolta. Mutta nyt ku on kolme lasta nii on vähä ote lipsunu :D toki edelleen pidetään ehjää ja puhasta yllä (tahraisia vaatteita inhoan yli kaiken ja vaihdan aina vaatteet jos tulee tahra)mutta mulla ei todellakaa riitä enää energiaa seurata, onko ne kintaat ny just samaa sävyä ku haalari ja kengät. Kunhan lämpimänä pysyvät :D eteisessä on vaan koppa josta kukin ottaa käteen sopivat kintaat, pitävät niitä sekaisinsa, välillä toisella ja välillä toisella. jotenki vaan nyt huvittaa tuo esikoisen kanssa kikkailu, että miten sitä jaksoikin puuttua sellaisiin pikkuasioihin kuin kintaiden tai kenkien väri, tai housujen ja paidan väri suhteessa sukkiin. Siperia opettaa :laugh:

Myönnän tekeväni juuri samaa, kylläkin sisävaatteiden kanssa. Aina on puhtaat vaatteet päällä (en tosin enää kyllä silitä niitä) ja yritän katsoa että vaatteet sopisivat toisiinsa värien puolesta. Mies ei niinkään, kun ei sillä kuulemma ole väliä sopiiko housut ja paita yhteen...(!) :D Eka lapsi meillä.

Esikoisen kanssa minäkin olin tarkka.
Nyt on vuoden ikäiset kaksoset, jotka opettelevat kovasti itsenäistä syömistä. Enää en ole ihan niin tarkka siinäkään, että vaateet olisivat tahrattomat. (No, kylään lähtiessä puhtaat vaihdetaan päälle) Kotona jos ollaan oltu koko päivä, voi melkein vaatteista katsoa mitä on syöty :D

Kaksoset on erisukupuolta ja vaikka onkin ostettu värikoodatut vaatteet, niin loppujen lopuksi ne on päällä ihan sekaisin. Ihan vain sen mukaan kumpi on silloin sattunu tolemaan pukemis etäisyydellä, kun minun kädessäni on ollut jokin vaate.

Mä olin tosi tarkka noista asioista, kun mulla oli kaksi pikkuista lasta. Myös silloin, kun esikoinen oli pieni eikä kuopusta vielä ollutkaan.

Nyt, kun muksut on 7 v ja 5 v, niin katson kyllä yhä että asukokonaisuudet olisi jokseenkin järkevät. Ei siis oranssia lakkia ja punaisia kintaita turkoosin toppahaalarin ja tummansinisten kenkien kanssa....Mutta en todellakaan ole enää niin tarkka kuin ennen.

Kotona ei ole niin väliä sopivatko yhteen,mutta kyllä eskariin ja kerhoon katson toisiinsa sopivat vaatteet.Mutta jos lähdetään vaikka kauppaan niin kyllä mä katson mitä lapsilla on päällä.Ulkovaatteet on niin erilaisia ( tyttö 7v,poika 5v ja poika 7kk) ja erikokoisia että niissä ei ole erehtymisen mahdollisuutta,mutta kyllä jokaiseen asuun kuuluu omat pipot ja hanskat.:whistle:

Joo, mullakin vähän ote lipsunut nyt kun on kaksi lasta, työt, harrastuksia jne. niin eipä sitä jaksa esimm. näin iltasella miettiä juurikaan että mitkä sukat mätsäävät mihinkin paitaan jne.
Muutama lastenvaateblogi on kyllä melkoista hupia mulle, en voi kuin ihmetellä miten joillakin riittää aikaa ja mielenkiintoa moiseen. (niin ja rahaa, ne on kuitenkin vain lastenvaatteita.. :D )

ku eka lapsi syntyi olin tosi tarkka vaatteista ja kuinka yhteen sopii, ja nyt kun lapsia on kolme, olen edelleen yhtä tarkka :) no, sen verran olen lipsunu, et kotona ollessa ei oo mitää väliä, mitä on päällä...mutta esikoisen aikaan katsoin, että kotonakin ovat sävy sävyyn vaatteet :)

Kotona ei ole niin väliä sopivatko yhteen,mutta kyllä eskariin ja kerhoon katson toisiinsa sopivat vaatteet.Mutta jos lähdetään vaikka kauppaan niin kyllä mä katson mitä lapsilla on päällä.Ulkovaatteet on niin erilaisia ( tyttö 7v,poika 5v ja poika 7kk) ja erikokoisia että niissä ei ole erehtymisen mahdollisuutta,mutta kyllä jokaiseen asuun kuuluu omat pipot ja hanskat.:whistle:

meillä on pipot ja hanskat eri paria. niitä hankittaes toki on olleet haalarin kans yhteensopivat mutta kun haalari on jääny 1 talven jälk pieneksi mutta hanskat ja pipo mahtuu edelleen nii ei ne sit seuraavan talven haalarin kaa oo enää välttämättä natsanneet. ja ku ne tuolla pukee itteään ulos nii ei mulla oo aikaa vahtia vieressä että ku tyttö laittaa haalarin a nii et laittaa sit käsineet a käteen tai jos on haalari b nii laittaa käsineet b. ihan sama kunhan pysyy lämpimänä. hanskoja on kertyny vuosien varrella hirveet läjät nii en todellakaa ala ostella uusia vaan sen takia että olisivat sävy sävyyn. Ei olis tullu kuuloonkaa esikoisen aikana, mutta nyt ei vois vähempää kiinnostaa :D '

toki muut saa tehdä kuten haluavat, mulla ei oo tapana kytätä toisten lasten vaatteita ja tyyliä.

en ole koskaan ollut tarkka. Minusta ne kaikki äitiyspakkauksen vaatteet olivat kauniita ja hyvälaatuisia ja käytin niitä. En ehtinyt miettiä sen kummemmin, kun hain töitä koko äitiysloman (olin juuri valmistunut). Sen jälkeen töihin, siinä samalla sitten opiskellut lisää, tehnyt yhden lapsen lisää, aina jotain projektia kesken. Aikaa ei riitää miettiä, ovakto vaatteet aina täydellset. Mieluummin opetan lapsille kivojen kappaleiden soittamista tai käsitöitä tai jotain. Tai luen tai lepään.

Yhteistyössä