Olenko pöhkö kun tunnen huonoa omaatuntoa siitä kun vien 4v:n päiväkotiin kun olen raskaana sairaslomalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöhkökö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pöhkökö

Vieras
Ja hoitoaikakin on vain 4 tuntia päivässä... Ja lapsi lopettaa päiväkodissa muutenkin tämän kuun lopussa. Tuntuu vaan niin lusmulta viedä lapsi hoitoon ja tulla itse takaisin kotiin löhöilemään/tekemään kotitöitä rauhassa. Mietin että ajatteleeko ne tädit päiväkodissa pahalla... mutta kun kerran maksetaan koko kuu vielä niin ajattelin että lapsi saa sen loppuajan siellä vielä käydä. Ja ihan pari päivää vasta olen ollut sairaslomalla.

[QUOTE="joo";23150429]No, olet pöhkö. Miksi lopetat hoitosuhteen? Eikö lapsi viihdy päiväkodissa?[/QUOTE]

lapsi siirtyy käymään seurakunnan kerhossa 2 kertaa viikossa. En viitsi päivähoidosta maksaa kun kerran jään vauvan kanssa kotiin ja vierastan ajatusta että 4v olisi päiväkodissa edes osa-aikaisena kun itse kotona.

Kyllähän ne tädit luultavasti aina puhuu selän takana, että voi suututtaa jos lapsi on "huvinvuoksi" hoidossa vaikka vanhempi on kotona. Ainahan se hoitajalle on helpompaa jos vähemmän on lapsia vahdittavana. Huonoa omatuntoa ei kannata silti potea, jos kerta vain puolipäiväisenä on ja luultavasti lapsellekin on mukava käydä päiväkodissa kavereiden kanssa leikkimässä muutama tunti ja sitten kotiin äidin kanssa :) Mutta samaa ihmettelen minäkin, miksi lopetat hoitosuhteen?

lapsi siirtyy käymään seurakunnan kerhossa 2 kertaa viikossa. En viitsi päivähoidosta maksaa kun kerran jään vauvan kanssa kotiin ja vierastan ajatusta että 4v olisi päiväkodissa edes osa-aikaisena kun itse kotona.

Näin minäkin tein.minusta on tyhmää(kuten suurimman osaksi hoitajistakin)se että yks tai jopa molemmat vanhemmat kotona ja lapsi hoidossa.kyllä kerho riittää lapselle...naurettavinta mitä kuulin eräältä hoitajalta oli se ,kun uskovainen äiti toimitti hoitoon lapsensa,ja tämän viimeisenkin joka oli jo 9kk iässä hoidossa,ja äiti kertoili olevansa miehen kanssa kotona,saunovansa,loikoillessa yms.(eli tekemässä lisää lapsia),niin tuntui aika julmalta,että pienet lapset viedään hoitoon joka aamu klo8 ja haetaan klo 16 jotta äiti ja isi saa saunoa(näin kärjistetysti :))

Kyllähän ne tädit luultavasti aina puhuu selän takana, että voi suututtaa jos lapsi on "huvinvuoksi" hoidossa vaikka vanhempi on kotona. Ainahan se hoitajalle on helpompaa jos vähemmän on lapsia vahdittavana. Huonoa omatuntoa ei kannata silti potea, jos kerta vain puolipäiväisenä on ja luultavasti lapsellekin on mukava käydä päiväkodissa kavereiden kanssa leikkimässä muutama tunti ja sitten kotiin äidin kanssa :) Mutta samaa ihmettelen minäkin, miksi lopetat hoitosuhteen?

asiaan sen enempä kommentoimatta,siinä ryhmässä olisi todennäköisesti lapsia ihan yhtä paljon vaikka ap:n lapsi jäis pois,tulisi uusi lapsi tilalle joka ehkä jonottanut paikkaa ko.päiväkotiin.

Pakko sanoa että ne hoitajat jotka tuota ajattelevat pahalla,eivät ole kovinkaan ammattitaitoisia/oikealla alalla.

Näin.Mä olen itse sairaslomalla ollut pitkään ja tulen olemaan.Lapsi päivittäin hoidossa 8-15
Meillä lapselle parempi vaihtoehto olla siellä hoidossa koska saa ikäisiltään puhemallia,meillä tytöllä siis lievää puheen viivästymää ja pari kertaa viikossa kerhoilu ei paljon sitä mallia anna.
Ja toisekseen,mä olen oikeasti ihan puhki,sen tekee jatkuva hermosärky ja väsyttävät lääkkeet.

"lh" oletko itse lastenhoitaja? Jos olet, niin oletko koskaan ollut lapsiryhmässä jossa jokaisella hoitajalla on kaitsettavana se 5 lasta? Ei ole epäpätevyyttä todeta, että hittolainen kun olisi yksikin vähemmän kerran toinen vanhempi on kotona. Hoitajia kun yleensä on liian vähän suhteessa siihen, mitä todellisuudessa olisi hyvä olla. Mutta ap:lla ei tosiaan ole syytä omantunnon tuskiin, kerran täysi hoitomaksu maksettu ja kuukauttakin jäljellä enää n. 2 viikkoa.

Itse teen töitä silloin kun niitä on, eli saatan olla kotona kuukaudenkin ja silti meillä lapset hoidossa klo 9-16 ti-pe. Ei mielestäni järkeä lapsilta rikkoa tuttua rutiinia ja siellä viihtyvät mainiosti. Ja tosiaan jos pk tädit pahalla ajattelevat niin väärällä alalla ovat. Ja jokaisella on oikeus viedä lapsi hoitoon jos haluaa.

Kyllä meidän kunnalla ainakin on melkein jokainen tarha täynnä, yksi kun lähtee toinen tulee tilalle. Mukavahan se varmasti on jos tulee joskus päiviä että on pienempi ryhmä ja on aikaa oikeasti keskittyä lapsiin yksilöllisesti enemmän mutta ei se vanhempien vika ole jos tarhoissa henkilökuntaa liian vähän.

Et ole pöhkö ap. :) Päinvastoin, tunnut hyvin fiksulta ihmiseltä, ja pohdit asiaa lapsenkin kannalta. Pidät vaan reilusti tämän kuun vielä siellä päiväkodissa ihan hyvällä omatunnolla.

Lapsen kannalta on parempi, että saat levättyä päivällä hetken ja voit hoitaa lasta muun aikaa. Vaihtoehtona voisi olla se, että joudut sairaalaan osastohoitoon ja lapsi näkisi sinua vain vieraskäynneillä. Älä siis tunne huonoa omaatuntoa.