Miks monet valittaa sisälämpötilaa näillä pakkasilla?

  • Viestiketjun aloittaja äly hoi
  • Ensimmäinen viesti
"Miranda83"
monet asuu vanhoissa omakotitaloissa, missä ei lämmitys pelaa ihan täysillä tai vetää niin paljon.. ja juu itekin oon lukenut näistä. meillä taas on liian kuuma täällä sisällä.. kohta tonne pakkaseen..argh!
 
"vieras"
Mulla on kerrostalossa +24! Mitä järkeä! Ilma on niin kuivaa, että nenä jatkuvasti tukossa ja luulis nyt vähemmän riittävän! Oli pakko laittaa patterit pois päältä, mutta eipä toistaiseksi ole paljonkaan vaikuttanut. Se siitä energian säästöstä.
 
"hmm"
kyllä minäkin olen kuullut samanlaisia valituksia.. herää kysymys että miksi eivät huolehdi että lämmittävät taloa tarpeeksi?

Meillä on +26 sisällä, patterit on laitettu niin pienelle kuin mahdollista mutta lämpötila ei vaan tipu!! Rivitalo, jossa patterit automaattisesti lämpeää enemmän kun ulkona pakkanen nousee..
 
"vieras"
[QUOTE="hmm";23144410]kyllä minäkin olen kuullut samanlaisia valituksia.. herää kysymys että miksi eivät huolehdi että lämmittävät taloa tarpeeksi?

Meillä on +26 sisällä, patterit on laitettu niin pienelle kuin mahdollista mutta lämpötila ei vaan tipu!! Rivitalo, jossa patterit automaattisesti lämpeää enemmän kun ulkona pakkanen nousee..[/QUOTE]

Sama meillä, mutta me jäädään +24asteeseen. Tässä koneella istun lyhythihaisella mekolla ilman sukkia ja ei tietoa paljonko pakkasta ulkona. Tai aamulla oli 28, mutta lauhtumaan päin tuo jo on. Entisessä asunnossa näillä säillä oli kylmää, vaikka kaukolämmitteinen kerrostalo. Ei jotenkin pysynyt perässä se lämmitys.
 
[QUOTE="Miranda83";23144380]monet asuu vanhoissa omakotitaloissa, missä ei lämmitys pelaa ihan täysillä tai vetää niin paljon.. ja juu itekin oon lukenut näistä. meillä taas on liian kuuma täällä sisällä.. kohta tonne pakkaseen..argh![/QUOTE]

ite asun 111v talossa ja sisälämpötila pari kymmentä :)
täällä ainakin on varauduttu että ylimäärästä patteria löytyy jos rupee sisälämpötila laskemaan jos pakkaset on kovinki hurjia.
 
"Lotta"
Meillä vanha omakotitalo ja lämpötilat näillä pakkasilla 18-23 riippuen siitä miten uuneja on lämmitetty :) Nyt aamulla meidän "uudella puolella" ( -70 luvulla rakennettu ) on 18-19 astetta. Kun lämmitän uunin niin 20-21 astetta.
Täällä vanhalla puolella ( -40 luvulla rakennettu ) on aamuisin 20-21 astetta. Kun lämmitän uunin niin 22-24 astetta :)
Ja meille ihan hyvät lämpötilat :)
 
ww
Muuten meillä on ihan ok lämmintä, nytkin sisälmpötila 21, kun olen lämmittänyt puilla. Ainoa paikka, jossa on aika viileä, on wc, jossa on 13 astetta. Se ei vaan samalla tavalla lämpeä. Ens talvena täytyy hankkia sinne lisäpatteri.
 
Nyt meillä on ihan sopivan lämpöistä, mutta sisälämpötila oli alkutalvesta joskua 15 astetta.

Kyllä, valitin.

Ei, en todellakaan osta mitään hiton lisäpattereita tähän asuntoon, kun tämän pitäisi lämmetä ihan ilman niitäkin.
 
[QUOTE="vieras";23144383]Mulla on kerrostalossa +24! Mitä järkeä! Ilma on niin kuivaa, että nenä jatkuvasti tukossa ja luulis nyt vähemmän riittävän! Oli pakko laittaa patterit pois päältä, mutta eipä toistaiseksi ole paljonkaan vaikuttanut. Se siitä energian säästöstä.[/QUOTE]

Pistän paremmaksi. +28 sisällä.

(Pikainen aamupalstailu. Jos joku kommentoi, luen aikaisintaan illalla.)
 
:))
Jaksamatta vastauksia lukea. Enpä ole valittanut. Mutta, meillä on tuolla alakerrassa ilmalämpöpumppu joka irtisanoo sopimuksensa aina kun pakkasta tulee näinkin paljon. Joten siellä on sitten aamuisin joku +14 ennen kuin mennään takkaa lämmittelemään. Patterit siellä ei kaikki edes ole päällä, koska siellä ei yövy kukaan, saunatilat sun muut vaan siellä. Täällä yläkerrassa onkin sitten joku 17-18, ihan sopiva. :)
 
Joka vuosi sama virsi.Pakkaset tulee joka vuosi mikä oikeasti on niin vaikeata ostaa lisäpatteri/pattereita.Ajattelisivat vanhemmat ees lapsiaan.
Vanha omakotitalo lämpee tosi epätasaisesti lisäpattereilla. Meillä on nyt 16 astetta sisällä. Illalla oli patteri päällä ja se lämmittää huoneen niin kuumaksi että oli pakko sammuttaa ja nyt on taas kylmä. Vanhassa omakotitalossa lämpötila sahaa ylös alas noitten pattereitten kanssa. Ja kyllä nyt tekis kovastikkn mieli valitaa että on sisällä kylmä..:whistle:
 
Aika moni lämmittää puilla itse, asuu vanhoissa taloissa ja sitten on niitäkin jotka ekologisista syistä säännöstelevät sähkönkulutusta. Heillä näillä pakkasilla viileää.

Pelkkä piuha ei taas kaikkia autoja pidä lämpiminä. Meillä on täällä -34 ja vaikka auto käynnistyy (moottoritilan lämmitin ja sisätilanlämmitin) niin aika lailla rajoille menee. -40 niin ei enää käynnistyisi.
 
"minävaan"
ja meillä 20 asteen pakkasella +24 sisällä, tämän alemmaksi ei mene. kylmemmän sisäilman mieluummin ottaisin, koska kun tulee taas 0 kelit täällä sisällä on +27!

ja johtuupi siitä että taloyhtiö tykkää lämmittää taloa liikaa..ei mitään järkeä. meillä oli vielä kesäkuussa taloyhtiössä lämmöt päällä, vaikka valitettu on! ei mikään ihme että vastikkeet nousee kerrostalossa.
 

Yhteistyössä