Toivoisitko olevasi koeputkilapsi?

• Viestiketjun aloittaja säälin kyynel
  • Ensimmäinen viesti
se olisi jotain
haluaisin olla koeputkilapsi, ei olis montaa samanlaista, kehuisin olevani ainutlaatuinen koeputkessa alkunsa saannut ihminen. vieläkun keksittäisiin semmoinen tekokohtu jossa voisi syntyä ja kehittyä.

Koeputkilapsia
tosi paljon. Se on vaan niin henkisesti raskas prosessi että ei siihen kyllä kevyesti ala. Meillä on kaksi koeputkilasta jotka ovat itseni omia mutta "isä" on tuntematon. Vasta kun molemmat lapset olivat syntyneet, asiaa tiedusteltiin klinikalta ja samalla kysyimme että ovatko lapsemme täyssisaruksia (ovat). Silloin aiemmin sillä asialla ei ollut meille merkitystä. Meiltä vielä kysyttiin että haluammeko varmasti tietää. Halusimme ja itse asiassa helpotuimme kun saimme tietää asian oikean laidan. Kukaan ei tulisi myöhemmin kyselemään perään. Lapset on vielä niin sukuunsa tulleita että jotkut epäilevät heidän olevan 100 prosenttisesti omiamme. Niinkuin ovatkin:)

...
Ei se varmaan niin kovin kummoista olisi. Sinänsä olisi kiva, että tietäisi ainakin satavarmasti olleensa todella toivottu, eikä mikään puolivahingossa kännipanon seurauksena syntynyt, jota välttämättä jompi kumpi vanhemmista ei oikein edes halunnut.

Voiko joku olla noin idiootti?

Ajatteletko, että joku nimenomaan toivoisi olevansa koeputkilapsi, jonka joka on saatettu alulle luovutetuilla, vierailla soluilla? vai ajattelitko, että kun jos olisit tällainen lapsi, toivoisitko olevasi kuollut tai jääneesi kokonaan syntymättä?

Itse henkilökohtaisesti toivoisin, että olisin yksi suuri koeputkenhaltija, ja niistä suurimman, helpoimmin särkyvän ja ikävimmän voisin työntää omahyväiseen takapuoleesi.

"vieras"
Joo, tästä ketjusta kyllä huomaa, että kaikki vieras pelottaa. Koeputkihedelmöitys tuntuu todellakin olevan täysin vierasta monille, kun ei edes tiedetä mitä se useimmiten tarkoittaa = käytetään hoidossa olevan parin omia sukusoluja.

"Kenguru"
Voiko joku olla noin idiootti?

Ajatteletko, että joku nimenomaan toivoisi olevansa koeputkilapsi, jonka joka on saatettu alulle luovutetuilla, vierailla soluilla? vai ajattelitko, että kun jos olisit tällainen lapsi, toivoisitko olevasi kuollut tai jääneesi kokonaan syntymättä?

Itse henkilökohtaisesti toivoisin, että olisin yksi suuri koeputkenhaltija, ja niistä suurimman, helpoimmin särkyvän ja ikävimmän voisin työntää omahyväiseen takapuoleesi.
No johan oli taas "älykäs" vastaus osaltasi. Monihan täälläkin on vastannut tuohon kysymykseen kyllä, mutta sinä silti hullun raivollasi tule taas huutamaan kuinka asiat "oikeasti ovat (ja varmaan mustavalkoisessa elämässäsi oikeasti ovatkin)! Ei voi muuta taaskaan kun nauraa näille järjettömille kommenteillesi.

Vastaus kysymykseen, että en toivoisi olevani koeputkilapsi.

vierailija

En haluaisi. Siis jos jokaisen vastaantulijan nähdessäni joutuisin miettimään, onkohan tuo mun biologinen isäni/äitini tai veljeni/siskoni. Tottakai minut kasvattaneet vanhemmat olisivat mulle isä ja äiti, mutta siitä huolimatta en haluaisi olla tuntemattoman sukusolun tulos.

Yhteistyössä