Tuli hyvä mieli kun sai auttaa :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkLily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PinkLily

Aktiivinen jäsen
25.04.2010
10 166
0
36
primalucecats.blogspot.com
Käväsin kaupassa hakemassa vielä huomisen ruoat ja näin että joku pieni tyttö itki kaupan pihalla ilman hanskoja ja sellaset korvalaput päässä. Kukaan ei noteerannut tytön tihrustamista ja mä sitten menin kysymään mikä hätänä, jollon tyttö kertoi olevan kotoa myöhässä ja matkaa oli 3km ainakin. Mä sitten kysyin tytöltä että haluaako kyydin kun hanskatki oli jääny kaverille ja kelpashan se. Likka istu autoon ja tärisi hulluna :( Mä vein hänet kottiin ja äiti kiitteli kovasti kun viitsin lähteä kiertämään ja luvattiin vielä kahvitellakkin joku päivä, kun hällä saman ikäinen tyttö ku mulla :)
Ulkona tosiaan oli pakkasta 24 astetta joten kuka jättäs kysymättä, ikävä kyllä aika moni. :(

Nyt on kyllä hyvä mieli :)

Kivasti tehty ;) Nykyään naapuritkin on niin vieraita toisilleen, ettei kukaan uskalla tai viitsi kysellä. Itse olen kotoisin pieneltä kylältä, jossa tarjottiin naapureille kyytejä ja autettiin pyytämättä, kun hoksattiin.

Minä poimin muutamia vuosia sitten maantienvarressa liftanneen noin 10v tytön kyytiin ja vein kotiovelle saakka. Oli ihan hullua nähdä sen ikäinen peukalo pystyssä pientareella. Nykypäivänä kun ei todellakaan mun mielestä kenenkään, eikä etenkään lasten, pidä liftata kun on niin paljon kaiken laisia hulluja niemet ja notkot pullollaan!

Kivasti tehty!

Meidän tyttö ei tuossa joku aika sitten saanut kotiovea auki, lukko reistaili. Naapuri soitti yhdelle tutulle ja tuo tuttu mulle. (Tytöllä ei huonoksi onneksi ollut puhelinta tuolloin mukana). Naapuri sitten kesken työpäivänsä toi tytön mun luokse kouluun....

Minä poimin muutamia vuosia sitten maantienvarressa liftanneen noin 10v tytön kyytiin ja vein kotiovelle saakka. Oli ihan hullua nähdä sen ikäinen peukalo pystyssä pientareella. Nykypäivänä kun ei todellakaan mun mielestä kenenkään, eikä etenkään lasten, pidä liftata kun on niin paljon kaiken laisia hulluja niemet ja notkot pullollaan!
Nykypäivänä? Se, että niistä tapahtumista uutisoidaan nykyään enemmän, ei tarkoita että tapahtumia olisi nykyään enemmän. Jos ei turhaan romantisoitaisi "menneitä aikoja".

Propsit aloittajalle huomaavaisuudesta.

Viimeksi muokattu:
Tätä kai ei saisi kysyä tai tuoda esille, mutta eikö tytöllä ollut kännykkää jotta soittaisi äitillensä ja oliko hänen ollut tarkoituskin kävellä kotiin moisessa pakkasessa ilman hanskoja jne..? :/

Mietin, että sen sijaan että oma lapseni itkisi kaupan nurkalla tuollaisessa tilanteessa, toivoisin hänen soittavan minulle ja olisin tilannut lapselle vaikka taksin, jos olisi ollut niin pöhkö että olisi päässyt ovesta karkaamaan ilman pipoa ja hanskoja tällaiseen säähän..

Tätä kai ei saisi kysyä tai tuoda esille, mutta eikö tytöllä ollut kännykkää jotta soittaisi äitillensä ja oliko hänen ollut tarkoituskin kävellä kotiin moisessa pakkasessa ilman hanskoja jne..? :/

Mietin, että sen sijaan että oma lapseni itkisi kaupan nurkalla tuollaisessa tilanteessa, toivoisin hänen soittavan minulle ja olisin tilannut lapselle vaikka taksin, jos olisi ollut niin pöhkö että olisi päässyt ovesta karkaamaan ilman pipoa ja hanskoja tällaiseen säähän..

Oli siis hanskat kaverilla mutta en tiedä miksi oli vaan ne korva jutut. Ja ei ollut kännykkää ollenkaan.

Kiltisti tehty, mutta nykyaikana auttajakin voi saada syyt niskoilleen jostakin mihin ei ole edes syyllistynyt, jos poimii täysin tuntemattoman lapsen kyytiinsä.
Jos tätä tilannetta ajateltaisiin niin, että ap olisi ollut mies ja joku lapsen vanhempien tutuista olisi ollut juuri tulossa paikalle, kun olisi nähnyt ap:n ohjaamassa lasta autoonsa, niin siinä olisi voinut ollakin vähäksi aikaa selittelemistä.
Järkevintä olisi ehkä ollut, että olisi tossa tilanteessa kysynyt lapselta hänen äitinsä tai isänsä nimen ja selvittänyt puh. numeron numerotiedustelusta, mikäli lapsi ei olisi muistanut numeroa.
Sitten soittanut vanhemmille, esitellyt itsensä ja kertonut mikä on tilanne ja kysynyt voiko lapsen tuoda kotiin vai mitä tehdään.

Yhteistyössä