Tiesittekö tämän facebookin uutisvirrasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "plop"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"plop"

Vieras
Kopioitu täältä: https://www.facebook.com/note.php?note_id=10150089259129830&id=1149218050

Oletko viime aikoina huomannut, että näet uutisvirrassa vain tiettyjen henkilöiden päivitykset? Oletko myös huomannut, että kun päivität tilaasi, lisäät valokuvia tai linkkejä niin aina samat henkilöt kommentoivat näitä tai tykkäävät näistä. Ja tuntuuko sinusta siltä, että muut kaverisi eivät huomioi näitä ollenkaan?

Älä ole huolissasi! Ongelma on siinä, että suurin osa ystävistäsi eivät näe mitä päivität tai lisäät. Tämä johtuu "uudesta Facebookista". Uudessa FB:ssa on vakioasetus uutisviralle, jossa näytetään vain niiden henkilöiden, joiden kanssa olet ollut tekemisissä viime aikoina, lisäykset ja kommentit. Tämä rajoittuu aikaan juuri ennen kuin ihmiset alkoivat vaihtaa uuteen FB:iin. Eli olet näkymätön joillekin henkilöille ja vastaavasti he ovat näkymättömiä sinulle.

Asia on helposti korjattavissa:

Mene ETUSIVUN joko yläosan Viimeisimmät ja valitse Muokkaa asetuksia tai sivun alaosan Muokka asetuksia (voit joutua vierittämään hetken)
Valitse Näytä julkaisut: -kohdasta Kaikilta kavereilta ja sivuilta
Tallenna

Samasta kohdasta voit valita ne henkilöt joiden julkaisuja tai päivityksiä et halua nähdä.

Ne henkilöt jotka eivät tällä hetkellä näe uutisiasi eivät myöskään näe tätä jos julkaiset sen tilapäivityksenä :) Mutta ainakin tämä toimii ja alkoi näkymään huomattavasti enemmän henkilöitä uutisvirrassa.

Tämä ei toimi yritysten, yhteisöjen tai vastaavien sivulla ymmärtääkseni.

Nyt siis vain jakaamaan tätä tietoa!

Jopas jotakin. Mulla oli siellä estettynä yhden kaverin uutiset täysin kokonaan, en kyllä todellakaan ole tarkoituksella estänyt sitä tyyppiä.
Kiitos kun toit tämän asian julki, en olisi itse tajunnut tota juttua! =)

Itsellä oli asetukset kans valikoidulle joukolle. Mieityttää tosiaan, kuinka moni kaveri ei asiaa tiedä ja ihmettelee olenko heidät jättänyt päivityksieni ulkopuolelle.
Ton linkin laitto etusivulle kun ei näy heille ;) Joten pakkohan sitä on saada jotenkin levitettyä laajemmalle ja ehkä minunkin kavereideni tietoon :D

Alkaa vaan noi FB:n asetuspäivitykset meneen ihan yliymmärryksen. Kohta tiedä ollenkaan mitä kaikkea siellä voi tehdä ja mitä pitää sallaia ja mitä estää jotta toimis.

[QUOTE="plop";23122298]Alkaa vaan noi FB:n asetuspäivitykset meneen ihan yliymmärryksen. Kohta tiedä ollenkaan mitä kaikkea siellä voi tehdä ja mitä pitää sallaia ja mitä estää jotta toimis.[/QUOTE]

Tuon takia minäkin eilen poistin tilini, kun ei voi tietää mitä kaikkea sieltä voi kukakin lukea. Kannattaakohan käydä poistamassa myös yksärit ja kuvat, vai luottaa siihen, että poistuvat kyllä aikanaan?

Alkuperäinen kirjoittaja häh;23122472:
Ihanko oikeesti teidän mielestä on turvallista ladata kuvansa ja kaikki sivulle joka toimii noin surkeesti?

Ihan oikeesti. Luuletko, että lataan sinne jotain kuvia, jotka on jotenkin "tulenarkoja"? Kuvat on kaikki sellaisia joita annan ihan mielihyvin ihan kenen tahansa katsoa.

kiitti tiedosta! Mä ihmettelin tossa yhtenä päivänä et miks yhen kaverin tilapäivitys näkyy toisen kaverin etusivulla, mut ei mulla.. Mut

siis, mut näin sen sivuilla sitte tuon päivityksen, eli kyse oli varmaankin just tästä, mulla oli asetuksena ainakin et kenen kanssa eniten ollu tekemisissä..

Nii ja lähti vähän ennen aikojaan ku poika kävi näppäilemässä kans vähä :D

[QUOTE="vieras";23122505]Ihan oikeesti. Luuletko, että lataan sinne jotain kuvia, jotka on jotenkin "tulenarkoja"? Kuvat on kaikki sellaisia joita annan ihan mielihyvin ihan kenen tahansa katsoa.[/QUOTE]

Munhan toki pitäisi tuntea sut henkilökohtaisesti hei ;) Monet täälläkin on kertoneet että eivät haluaisi esim. äitinsä näkevän, mitä kirjoittelevat fb:ssa tai mitä kuvia heillä on siellä. Mutta noi sivut on niin surkeet että ihan helposti sieltä voi päätyä näkymään niille, joille ei haluaisi. Eri asia sitten ne, jotka voisivat pläjäyttää samat tiedot vaikkapa kaupan seinälle, eli eivät laita 'tulenarkoja' tietoja/kuvia facebookiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;23122330:
Tuon takia minäkin eilen poistin tilini, kun ei voi tietää mitä kaikkea sieltä voi kukakin lukea. Kannattaakohan käydä poistamassa myös yksärit ja kuvat, vai luottaa siihen, että poistuvat kyllä aikanaan?

Mä poistin ensin kaikki kuvat, viestit ja kaveritkin.
Siellähän lukee että vaikka tili olisi suljettu niin kaverit voivat edelleen lähettää sovellus- ja pelipyyntöjä ja merkata sinut esim. tapahtumiin, yms.

Facehan omistaa kaiken mitä siellä on, miksi siis kuvatkaan sieltä häipyisivät minnekään? Takaisin palaaminen on tehty helpoksi, joten profiilikin varmaan säilyy siellä aika pitkään muuttumattomana...

facebookissa on muuten myös se "hauska" juttu että se jotain reittiä menee tietokoneen kautta messengeriin ja ottaa sieltä sähköpostiosoitteet ja rupeaa ehdottelemaan messengerissä olevia henkilöitä jossain vaiheessa kavereiksi. siitä huolimatta että itse olisi mesessä ja facebookissa eri sähköpostiosoitteilla eikä facebook näin ollen voi mitenkään tietää että edes tuntee kyseiset henkilöt.

Mä poistin ensin kaikki kuvat, viestit ja kaveritkin.
Siellähän lukee että vaikka tili olisi suljettu niin kaverit voivat edelleen lähettää sovellus- ja pelipyyntöjä ja merkata sinut esim. tapahtumiin, yms.

Facehan omistaa kaiken mitä siellä on, miksi siis kuvatkaan sieltä häipyisivät minnekään? Takaisin palaaminen on tehty helpoksi, joten profiilikin varmaan säilyy siellä aika pitkään muuttumattomana...

Muistaakseni vaan jostain täältä palstalta luin, että muutaman viikon päästä kaikki tiedot ois poistuneet, eikä vanhoilla tunnuksilla pääsisi enää kirjautumaan sisään, niin miksipä niitä kuviakaan enää säilytettäisiin siellä? Mene ja tiedä, en ehkä kumminkaan uskalla kokeilla jättää kaikkia kuvia ja viestejä sinne.

Yhteistyössä