kannattaako ostaa "aidot crocsit" lapselle vai feikit? onko niissä eroa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "noo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"noo"

Vieras
Ja turha sanoa ettei kannata ostaa kumpiakaan. Pakko ne on ostaa, kun jo isommista kyse, eivätkä todellakaan sandaaleja pidä. Vai mitä kenkiä teidän 10v pojat pitää helteellä/kesällä? Vinkkejä otan vastaan ;)

mun mielestä kannattaa ostaa ne aidot, siis jos ne on ihan jatkuvassa käytössä.
Niinsanotut feikit meni meillä heti riekaleiks.
Halvemmaks ne aidot tulee, vaikka sitä ei monet tiedä... :D

kannattaa ostaa aidot, jos haluat että kestävät. Mulla ollu aidot, jo useamman vuoden, eikä oo menneet miksikään. Feikkejä on ostettu miehelle ja pojalle joka kesä ja tosi pian on remmit irronneet kaikista ja pohja kulunut.

Ehdottomasti aidot. Feikkejä saa olla ostamassa kesällä parin kolmen viikon välein kun ne hajoaa jalkoihin. Siis jatkuvassa käytössä. Aidot kestää vaikka kuinka kauan.

Tyttärellä on ollut koulussa sisäkenkinä crocsit koko ajan. Ekan ja tokan luokan puoleen väliin ostin feikkejä kahdet lukukaudessa. Sitten ostettiin aidot ja ne on kestäneet viime kevään koulussa, kesän pihalla ja tämän talven.

Aitoihin saa remmin pidikkeitä varaosina, jos satuvat hajoamaan. Aidot on ihan oikeasti kestävämmät. Ostin viime kesäksi lapsille aidot, kun sattuivat olemaan niin edulliset.

Sain tyttäreltäni croksit ja nukuin niin huonosti kaikki yör niitä käyttessäni. Lopetin käytön ja yör ovatt parantuneet. Jotkut herkät vain saavat oireita.

Itse todennut ja kuullut muutamalta kaveriltakin, että ne feikit hiertää helteellä paljassa jalassa paljon herkemmin. Johtuen ehkä juuri siitä, etteivät "hengitä" ja poista kosteutta iholta niin hyvin. Lisäksi materiaali voi olla kovempaa kuin aidoissa.

Ainakin aikuisten crocseissa aitoja ja kopioita ei voi verratakaan toisiinsa. Aidot ovat pehmeät, taipuisat, kaikin tavoin mukavammat jalassa, kopiot kamalat koppurat. Toki kopioissakin on eroja, mutta enpä ole yhtiäkään kopioita tavannut, jotka olisivat yhtä hyvät kuin aidot.

Minulla on Crocs -varvassandaalit olleet ahkerassa käytössä ja vieläkin ovat todella hyvässä kunnossa enkä ole koskaan löytänyt yhtä mukavia sandaaleita. Ostaisin lapsellekin aidot, koska vaikka lapsen jalka kasvaa niin yhden kesän menee varmaan sama kenkä niin ei ole iso summa maksaa sitä kolmeakymppiä. Kannattaa muuten tilata esim. Ebaysta, saa usein paljon halvemmalla kuin Suomen kaupoista. Olen tilannut aitoja crocseja ebaysta usein noin 15 eurolla, Suomessa tosiaan maksaa noin 30 €.

Feikkejäkin on monenlaisia. Kakkoselle löytyi hyvät normaalia kapeampaa mallia olevat joskus Anttilasta, nyt niitä ei ole enää näkynyt. Ne oli yllättävän laadukkaat ja juuri hänen jalkaansa sopivat, aidot olisivat olleet aivan liian leveät.

Esikoinen leveine räpylöineen puolestaan on käyttänyt ainoastaan aitoja. 10 vuotiaana hän kyllä käytti pelkkiä Eccon sandaaleja kesäisin, Crocksit valtasivat Suomen vasta kohta tuon jälkeen :D Mutta kyllä kunnon sandaalit on Crokseja paremmat.

Meillä lapsilla feikit on kestäneet sen kesän ihan ok, kun ovat mahtuneet. Jalka kasvaa niin kauheeta vauhtia.

Yhet aidot on ostettu. Etuna oli, että niistä sai kirpparilla 8e kun feikeistä sai 1e. :)

Sanonpa silti etten ostaisi kumpiakaan. !0- vuotaiat kulkee helteellä joko tennareissa tai sitten näissä: http://images5.brandos.fi/fi/1/16911/16911-b.jpg. Crocksit on tosi hiostavat oli ne sitten aidot tai ei.

Meillä ollu feikit ja yhden kesän kestää. oon tykänny kovasti niistä ja lapsikin. Kai ne täytyy aidot sitten ostella kunhan kesä tuossa koittaa tai joutuu kovasti kävelee jossain.

on ollu 2 euron feikit työkenkinä jo 2 vuotta. Hyvin kestäneet, eivätkä ole mitkään koppurat. Kasvavaan jalkaan ostasin kyllä ne feikit. Molempia kokeillu ja eroa en ole huomannu.

Aidoissa Crocseissakin on eroja johtuen valmistusmaasta. Kanadassa valmistetut ovat kaikkein laadukkaimmat ainakin omasta mielestäni, ovat huomattavasti mukavammat kuin muut Crocsit. Crocsien koko on myös erilainen eri maissa, leveys, pituus ym. vaihtelee hiukan. Itse jouduin viimeksi ostamaan yhtä kokoa suuremmat kun ostin Kiinassa valmistetut Caymanit. Kanadalaiset Caymanit on myös sirommat.

Tämä on ongelma Internetistä tilattaessa kun ei tiedä onko koko sopiva vai ei kun se vaihtelee niin paljon.

[QUOTE="vieras";23121691]Aidot taitaa myös hengittää, feikit ei.[/QUOTE]

no eivät aidot hengitä nekään kovin hyvin, mulla on useammat aidot crocsit työkenkinä ja kyllä ne hiostavat. tai sitten mun jalat vaan hikoaa normaalia enemmän :|

Miten ihmeessä ootte feikit saanu rikki noin nopeasti??
Poikakaveri osti tuolta Thaikuista paril egellä feikit, ja piti niitä käyttiksinä säällä kuin säällä joka ikinen päivä (esim kiipeilly kallioilla ja kahlannu merivedessä, ei siis pelkkää asfaltillakävelyä) yli 4kk, ja edelleen ovat ihan toimintakunnossa. Vähän ovat kuluneen näköiset, mutta toimivat ja ovat mukavat jalassa :-O
Ainiin, ja kyseessä ihan pehmeät kengät, ei mitkään koppurat =D