Löysin itselleni uuden mausteseoksen ja ihan intopiukeena olen sitä ruokiin käyttänyt. *sis vuodatusta*

• Viestiketjun aloittaja semikokkailija
  • Ensimmäinen viesti
semikokkailija
Ajattelin, että säästän pitkän pennin, kun alan itse valmistaa kyseistä seosta.
Sitruunapippurista on kyse.

Kyllä suupielet venahti kun luin tuoteselosteen. Siinä on käytetty glutamaattia, onkos tämä sitä pahamaineista natriumglutamaattia, eli E621:stä? :(
Ja kauheet määrät olen sitä lastenkin ruokiin samalla lykkinyt. :(

"vieras"
Liiallinen vrovaisuus kolahtaa kyllä omaan nilkkaan, iät ja ajat ollaan sitä syöty ja elossa olaan.
Sitten kun usein nämä glutamaatin vaaroista paasaavat vetävät pussillisen väri- ja säilöntäaineilla kyllästettyjä makeisia ja eineksiä heti paasaamisensa päälle ja jälkiruuaksi vielä käyvät tupakalla, liikuntakin rajoittuu tv:n ja jääkaapin välille. Mutta vain se glutamaatti on pahapahapaha.

Jotain suhteellisuudentajua toivoisin.

¨:)
[QUOTE="vieras";23118959]Sitten kun usein nämä glutamaatin vaaroista paasaavat vetävät pussillisen väri- ja säilöntäaineilla kyllästettyjä makeisia ja eineksiä heti paasaamisensa päälle ja jälkiruuaksi vielä käyvät tupakalla, liikuntakin rajoittuu tv:n ja jääkaapin välille. Mutta vain se glutamaatti on pahapahapaha.

Jotain suhteellisuudentajua toivoisin.[/QUOTE]
tämä paasaaja ei ainakaa syö karkkia eikä eineksiä. eikä polta, harvemmin tulee katsottua telkkuakaan.

[QUOTE="vieras";23118959]Sitten kun usein nämä glutamaatin vaaroista paasaavat vetävät pussillisen väri- ja säilöntäaineilla kyllästettyjä makeisia ja eineksiä heti paasaamisensa päälle ja jälkiruuaksi vielä käyvät tupakalla, liikuntakin rajoittuu tv:n ja jääkaapin välille. Mutta vain se glutamaatti on pahapahapaha.

samaa mieltä! se on vaan mun mielipide, mutta kyllä pitäis tosi herkästi reagoiva ja allerginen jonkun perheessä olla että viitsisin alkaa itkeä sitruunapippurin sisältöä.

ja kysymys herää, miksei mieluummin osta sitruunatäysmehua jääkaappiin ja käytä ruoanvalmistuksessa? tai eri mausteita ja vaikka tyhjään purkkiin sekoita lisäaineettomia mausteseoksia. vinkkiä voi katsoa aina niistä valmissekotuspusseista jos ei osaa yhdistellä eri mausteita.. :)

"vieras"
E621 aiheuttaa ylivilkkautta, allergiaa, migreeniä, mahaoireita ja vaikka mitä. Emme ole sitä syöneet yli kymmeneen vuoteen ja kyttäämme aina, ettei sitä ole. Ravintoloissa valitettavasti joskus huomaan sitä syöneeni, suolisto sen kertoo. Myrkky se on.

siinä ero
[QUOTE="vieras";23119049]E621 aiheuttaa ylivilkkautta, allergiaa, migreeniä, mahaoireita ja vaikka mitä. Emme ole sitä syöneet yli kymmeneen vuoteen ja kyttäämme aina, ettei sitä ole. Ravintoloissa valitettavasti joskus huomaan sitä syöneeni, suolisto sen kertoo. Myrkky se on.[/QUOTE]

Me ollaan syöty mutta ei otettu sikapiikkiä, te otitte ja me ollaan terveitä te ette ole.

"Mina"
[QUOTE="vieras";23119049]E621 aiheuttaa ylivilkkautta, allergiaa, migreeniä, mahaoireita ja vaikka mitä. Emme ole sitä syöneet yli kymmeneen vuoteen ja kyttäämme aina, ettei sitä ole. Ravintoloissa valitettavasti joskus huomaan sitä syöneeni, suolisto sen kertoo. Myrkky se on.[/QUOTE]

Ei ole minulla ollut tuommoisia oireita, vaikka paljon e621:stä syönkin. Itse lisäaine ei ole myrkky, vaan yleensä ne ruoat mihin sitä on tungettu ei ole kovin terveellisiä. Kertoo nimittäin siitä, että ruoan oma maku ei ole kovin kohdallaan, kun sitä pitää paikkailla lisäaineella.

Itse tuo natriumglutamaatti ei kyllä aiheuta oireita, kuin niille jotka ovat sille allergisia. Toisille esim. mahaoireita aiheuttaa maitotuotteet, eikä ne ole mitenkään myrkyllisiä..

a.p.
[QUOTE="Mina";23119124]Ei ole minulla ollut tuommoisia oireita, vaikka paljon e621:stä syönkin. Itse lisäaine ei ole myrkky, vaan yleensä ne ruoat mihin sitä on tungettu ei ole kovin terveellisiä. Kertoo nimittäin siitä, että ruoan oma maku ei ole kovin kohdallaan, kun sitä pitää paikkailla lisäaineella.

Itse tuo natriumglutamaatti ei kyllä aiheuta oireita, kuin niille jotka ovat sille allergisia. Toisille esim. mahaoireita aiheuttaa maitotuotteet, eikä ne ole mitenkään myrkyllisiä..[/QUOTE]

On tutkittu, että rasvaton maito aiheuttaa hedelmättömyyttä naisille. Että mites suut nyt pannaan? Yleensä jos NAINEN juo maitoa, se on nimenomaa tuota typerää tonkanpesuvettä..

Ja meillä ei eineksiä syödä, enkä kyllähalua pippuroida hanuriani (kuten joku kiva ihminen tuossa edellä ehdotti) enkä tupakoi.

ohhoh !
Alkuperäinen kirjoittaja monesta syystä;23119078:
Just samaa aioin sanoa :)
Suola kannattaa olla sellaista missä ei ole syanidia:
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/lysiinihydrokloridi.htm
Kiitos aloittajalle aiheesta! Nyt selvis muutama aina, esim infuusionesteitä, joita ei missään tilanteessa mun elimistöön saa ikinä laittaa. Kaikkea ei kannata kokeilla sitä yhtäkään kertaa. Näissä on siis lysiinihydrokloridia, josta monille tulee migreeni:
pikkuhoo+
ttp://spc.nam.fi/indox/nam/humspc.jsp?nimi=&luvanhaltija=&myyntilupanro=&atc=&freetext=lysiinihydrokloridi&vaikuttavat=&muoto=&haitta=&kaytto=&vasta=&x=0&y=0

"vieras"
Kiitos aloittajalle aiheesta! Nyt selvis muutama aina, esim infuusionesteitä, joita ei missään tilanteessa mun elimistöön saa ikinä laittaa. Kaikkea ei kannata kokeilla sitä yhtäkään kertaa. Näissä on siis lysiinihydrokloridia, josta monille tulee migreeni:
pikkuhoo+
ttp://spc.nam.fi/indox/nam/humspc.jsp?nimi=&luvanhaltija=&myyntilupanro=&atc=&freetext=lysiinihydrokloridi&vaikuttavat=&muoto=&haitta=&kaytto=&vasta=&x=0&y=0
Lakkaa nyt pansuola-Paula taas vastailemasta itsellesi ja valehtelemasta kuvitteellisista uhkista. Sinä olet tukkinut koko netin näillä aromivahvennejutuillasi.

höpsistä
En tosiaan tiennyt, että tuota myrkkyä on infuusionesteissä, mut itsehän ne sietokynnykset täytyy tietää aina valmiiksi:)

Lapsettomuutta muuten aiheuttaa nemuuntogeenisety sapuskat, siis ainakin seuraavissa sukupolvissa:
http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=10&t=50531&p=1158713&sid=f8dff8609414e5a1d722b17f0a1c60df#p1158713

Helekutti

Aivan. Mun mielestä itku glutamaatista (joka ei aiheuta esim. aasialaisille mitään vaikka lappaavat sitä kilotolkulla verrattuna meikäläisiin) on niin turhaa näpertelyä kun ruokavalio on suurimmalla osalla suomalaisista ihan vituillaan.

Helekutti
[QUOTE="vieras";23119359]Lakkaa nyt pansuola-Paula taas vastailemasta itsellesi ja valehtelemasta kuvitteellisista uhkista. Sinä olet tukkinut koko netin näillä aromivahvennejutuillasi.[/QUOTE]

:D loistava läppä. Pansuola-Paula.

Helekutti
[QUOTE="nih";23119404]Tiesitkö että usealla nikillä esiintyminen samassa kejussa on kiellettyä[/QUOTE]

Paulalle kaikki on sallittu koska lysiinihydrokloridi.

Ja sitten kun se saa bannin niin se on sensuuria ja kaikki ovat Eviran talutusnuorassa. Ja Eviraa hallitsevat ruokatehtaat. Mites muuten, Paulaseni, olet taas karppaus.infoa spämmännyt viikkotolkulla vaikka sanoit ettet siellä kirjoittele?

a.p.
[QUOTE="vieras";23119359]Lakkaa nyt pansuola-Paula taas vastailemasta itsellesi ja valehtelemasta kuvitteellisista uhkista. Sinä olet tukkinut koko netin näillä aromivahvennejutuillasi.[/QUOTE]

No voi iik! en ole vastaillut itselleni, kyllä tässä nyt joku vielä hysteerisempi ihminen spämmäilee. :)

Yhteistyössä