V
"vieras"
Vieras
Itselläni diagnosoitiin tuo viime syksynä(loppukesästä). Vähän tätä ennen irtisanouduin töistä törkeän työpaikkakiusaamisen vuoksi(en selittele tätä tarkemmin, mutta kukaan ei voinut asialle mitään ja tuota oli jatkunut alkaen 2000-luvun alusta paheten nyt viime vuosina). Lääkkeitä tai terapiaa en aloittanut, vaikka kumpaakin määrättiin. Lääkkeitä en halunnut syödä raskaana ja terapiaan ei päässyt heti ja kun olisi aika ollut niin muutettiin toiseen kaupunkiin, joten sekin jäi menemättä. Lääkärissä kävin muidenkin syiden takia sekä tuon masennuksen. Lääkäri totesi siis alkujaan keskivaikeanmasennuksen ja nyt viimeksi kun kävin niin testin pisteet olivat parantuneet huomattavasti siihen mitä oli ensi käynnillä. Mielikin virkeä ja varsinkin tuo juuri nyt loistava aurinko saa jotenkin niin onnelliseksi. Voiko parantua ilman lääkkeitä ja terapiaa? Tunnustan itkeneeni syksypuolella todella paljon ja olevani todella maassa. Itseni tappaminenkin kävi aluksi mielessä. Kävin sitten tuosta syksystä lähtien itse noita tunteitani läpi ja itkin ja aina kun ajattelin sitä irtisanoutumista tuli siitä niin hyvä olo, koska pääsin pois sieltä helvetistä. En tunne tällä hetkellä tarvitsevani mielialalääkitystä tai terapiaa. Lääkkeet olisin aloittanut syksyllä, jos en olisi ollut raskaana. Terapiaankin voisin mennä vaikka heti, mutta en tunne sitä tarpeelliseksi. Ajanhan saisin sinne milloin vaan, jos alkaa taas ahdistaa.
Olen miettinyt tuota, että oliko oikeasti parempi olla ottamatta mielialalääkkeitä niin sain käytyä tunteitani läpi enkä turtua niihin lääkkeiden voimalla? Kun muistelen kesää/syksyä niin aika pohjalta tässä on noustu.
Olen miettinyt tuota, että oliko oikeasti parempi olla ottamatta mielialalääkkeitä niin sain käytyä tunteitani läpi enkä turtua niihin lääkkeiden voimalla? Kun muistelen kesää/syksyä niin aika pohjalta tässä on noustu.