Mikä on köyhien ruokaa?

• Viestiketjun aloittaja kyssss
  • Ensimmäinen viesti
niin no
Me nyt ei olla köyhiä, mutta ei kamalan suurivaraisiakaan ja sillon tällön kyllä tehään tuota jauheliha-makaronimössöä. Mun mielestä se kuuluu paremminki gatekoriaan "helpot ja nopeat ruuat" :)

Mutta mun mielestä köyhien ruokaa on puuro, näkkäri jne. Ja mun mielestä sekin vähän riippuu minkälaisia ruoka-aineita ostaa. Esim. tonnikalasta on puhuttu että se on opiskelijoiden ruokaa, mutta eipä se minusta kamalan halpaa enää ole, jos haluaa kunnollista. Abbasta saa maksaa yli 2 € per purkki, jotakin sitten saa alle eurolla mutta sitä ei syö kukaan, ainakaan meidän perheessä, paitsi kissat.

"juupeli"
Makaroonimössö on hyvää :D Itse pidän köyhien ruokana sellaista, mikä sisältää paljon perunoita tai valkoista makaronia, eikä juurikaan lihaa puhumattakaan vihanneksista. Siis joku tyyliin makaroonit ketsupilla. Tai sitten epäterveeliset, halvat ja huonolaatuiset einekset, kuten härskiltä rasvalta maistuvat kalapuikot ja HK:n lihapullat raision ranskalaisten kanssa. Siis todella köyhien, itsekin olen pienituloinen mutta rahat riittävät kyllä kunnon ruokaan. Ruuassa säästäminen on aika lyhytnäköistä.

"vieras"
[QUOTE="vieras";23103911]sika-nauta, kalapuikot.. Noita joskus joutunut pakon edessä syöttämään lapsille, kun rahat oli tiukilla.[/QUOTE]

Näin. Lisään listaan vielä perunavellin, makaronivellin ja kananugetit.

"vieras"
[QUOTE="vieras";23103964]Oottekohan kattonu mikä on tonnikalan kilohinta?
Ei mitään halpaa, tai halvimmasta päästä.[/QUOTE]

No pakasteranskalaisten kilohinta on takuulla korkeampi kuin tavallisten perunoiden, ja muutenkin esimerkiksi juureksista jne. saa tehtyä edullista ja terveellistä ruokaa.

"vieras"
Tonnikala on ihan hurjan kallista!

Hassua, kun kukaan ei mainitse ilmaisia ruokia "köyhien ruokana". Meillä on esim. herkkutatteja, kanttarellejä ym. pakastin pullollaan. Ihan ilmaista. Samoin metsämarjat. Ilmaista. Mutta ei kukaan niitä köyhien ruoaksi ajattele: kaikki on vaan innoissaan "hienoista ruuista". :)

"vieras"
[QUOTE="vieras";23103978]No pakasteranskalaisten kilohinta on takuulla korkeampi kuin tavallisten perunoiden, ja muutenkin esimerkiksi juureksista jne. saa tehtyä edullista ja terveellistä ruokaa.[/QUOTE]

En nyt puhunu noista, vaan siitä et tonnikala on yleinen "halpa opiskelijaruoka", vaikkei sitä ole :)
Ja meillä menee kyllä tuoreet ja pakasteet vihanneksista, riippuen minkä verran on aikaa ruuan tekoon.

Bigfar
Monethan syö laadullisesti köyhää ruokaa. Ts. Valkosta vehnäj. Eri muodossa. Vähän hedelmää ja vihannesta. Ravintoarvoltaa Huonoa ruokaa.

Köyhien ruokia en kyllä osaa listata, koska vähällä rahalla saa kuitenkin laatua ostettua jos tahtoo. Sen muistan että lapsena meillä oli seiti-makaronimössöä ja isä sano että se on köyhien lohta ja köyhien ruokaa. En ymmärrä miks, sillon ei taidettu makaroniakaan pitää kovin pahana.

---
[QUOTE="vieras";23103929]Mutta kun siihen jauhelihaan lisää nokareen rasvaa ja vehnäjauhoja, ruuasta tuleekin pastaa ja jauhelihakastiketta :D Kuuluu useimpien suomalaisperheiden viikon ruokalistaan.[/QUOTE]

Köyhien ruokaa silti.

"juupeli"
Ainiin, unohdin nämä "makkarat" joissa lihapitoisuus 5-7%. Kuten Atrian uunilenkki tai Poutun vastaava. Aivan hirveää kuraa, halpaa kyllä. Makkaraa jos ostetaan, niin sen pitää olla kunnollista, lihapitoisuus vähintään 70%. Makkarat makkarana ja pullamössöt erikseen. Vai ovatkohan nämä firmat ajatellee,t että köyhä säästää kun on tehty näin kompakti eines jossa on leipä ja makkara samassa kuoressa, hmm...

Kulli
Kaikki halpis. Joku uunilenkki mitä saa 70snt-1e, ranskalaiset isoissa kilon pusseissa, halpisriisi, tonnikalahiutaleet, eineslihapulllat, lihaperunasoselaatikko, saarioisten einespizzat....: (

Yhteistyössä