Muita äskettäin synnyttäneitä, joita oma kroppa ahdistaa yli kaiken?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdistaa...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ahdistaa...

Vieras
Tiedän, että tästä saa päällensä solvausten ryöpyn, mutta pakko avautua.

Eli tuntuu että tästä plösöstä kropasta on tulossa minulle elämää suurempi ongelma. Paino nousi lähes 30kg raskausaikana, siitä on pudonnut vain muutama hassu kilo. Ensimmäisen raskauden jälkeen palauduin tosi helposti ja nopeasti, mutta nyt ei mitään tapahdu, ympärysmitat ei kutistu ollenkaan.
Mitään kitudieettiä en voi aloittaa, koska haluan imettää pitkään.

Ahdistaa. Ja kaduttaa koko vauvan hankkiminen.

Sama vika ja synnytyksestä jo yli 6kk, mutta laihdutan vasta kun lopetan imetyksen. Tosissaan kyllä tämä kamala kroppa ottaa päähän. Ennen olin suht nätti ja siro.

kyllä se siitä sulaa.... lähe tuulettaa päätä kävelylenkille....jos ei muuten niin iltaisin kun mies on lasten kanssa. Sauvakävely ois hyvä! Ja tee lantionpohja lihas jumppaa....

no mä olen synnyttänyt yli vuosi sitten, mutta kroppa ahdistaa edelleen. Olin kyllä varautunut raskausarpiin ihoni tuntien, ja mitatkin alkaa olla samat kuin enne raskautta, mutta rusinan näköinen maha ja roikkuvat, tyhjät tissit sekä arvet reisissä vituttaa ihan suunnattomasti.

Ihan mielellään kävisin asiasta jonkun kanssa juttelemassa, mutta tähän mennessä kukaan ei ole ottanut tosissaan koko juttua. Jälkitarkastuksessa lääkäri kysyi mielialoista, ja sanoin suoraan että olen tosi ahdistunut vartaloni takia, mutta lääkäri sivuutti asian kokonaan, samoin terkkari neuvolassa vaan tokaisi että eikös se ole tärkeintä että olet terveen vauvan saanut.
No on tietysti tärkeintä, mutta en kyllä oikein viihdy tässä kropassa. Niin pinnallinen en ole, että lopettaisin imetyksen voidakseni laihduttaa kunnolla.

Kaduttaa vauvan hankkiminen?

Olipas kamalasti sanottu. Hanki lähete neuvolan kautta mielenterveyshoitajalle. Saat apua.

Ps. Synnytyksen jälkeen suurin osa naisista on plösöjä. Lääkärin mukaan keho palautuu siinä ajassa kuin on kerätty massaakin eli 9kk-vuosi. Ja eka lapsi oli eka lapsi. Kehosi on kokenut nyt kaksi raskautta.

Kaduttaa vauvan hankkiminen?

Olipas kamalasti sanottu. Hanki lähete neuvolan kautta mielenterveyshoitajalle. Saat apua.

Ps. Synnytyksen jälkeen suurin osa naisista on plösöjä. Lääkärin mukaan keho palautuu siinä ajassa kuin on kerätty massaakin eli 9kk-vuosi. Ja eka lapsi oli eka lapsi. Kehosi on kokenut nyt kaksi raskautta.

Olipas kamalasti sanottu. - minusta TUO on kamalasti sanottu, huh huh! Ihme tuomiopäivä meinikiä...! Eikö kaikki tunteet ole sallittuja, eikö asioista saa puhua niiden oikeilla nimillä?

En ole juuri synnyttänyt, mutta muistan ton fiiliksen... Olen kylläkin taas raskaana, että kohta ollaan taas noissa fiiliksissä. En ole kylläkään ollut mitenkään tosi ison kokoinen, mutta isompi, kuin tavallisesti, joten oli outo olotila... :/

En ole juuri synnyttänyt, mutta muistan ton fiiliksen... Olen kylläkin taas raskaana, että kohta ollaan taas noissa fiiliksissä. En ole kylläkään ollut mitenkään tosi ison kokoinen, mutta isompi, kuin tavallisesti, joten oli outo olotila... :/

Mua ei siis kyllä kaduttanut vauvan hankkiminen, mutta sen olon muistan, kun vartalo ei tuntunut ihan omalta...

Synnytyksestä on 2kk ja kiloja on lähtenyt 20kg. Tosin nyt viikon aikana on mennyt 8 levyä suklaata ja kasa muita herkkuja, että saa nähdä minkä verran on kiloja tullut takaisin :D Jotenkin ollut huono viikko.

Mutta ahdistaa tämä kroppa. Ylipainoa on edelleen ja maha täynnä tummia raskausarpia. Naamakin näyttää jotenkin ällöttävältä.

Lasta en silti kadu. Lapsi kyllä motivoi saamaan takaisin sen kropan joka oli vuosia sitten. Onhan tässä kevät ja kesä aikaa...

Siis en nyt tarkoita kirjaimellisesti sitä että lapsen hankkiminen kaduttaa tai etten häntä olisi halunnut, mutta en vaan osannut varautua etten palaudukaan yhtä nopeasti kuin ensimmäisen synnytyksen jälkeen (4v väliä).
Ja raskausarpia on reidet täynnä pohkeista vyyötärölle saakka, onneksi en rannalla viihdy muutenkaan :P

No kyllä muakin ahdisti kun kauniit rintani venyivät maidonnousun yhteydessä ja lässähtivät rumiksi ajokoirankorviksi. Palautuivat onneksi vähän kun aikaa kului. Myös raskausarvet ottivat päähän, kiloja ei kyllä jäänyt. Mutta olin ensimmäistä odottaessani vasta 19-vuotias joten ehkä en osannut suhtautua asiaan vielä niin kevyesti kuin nyt. Kyllä siinä välillä kävi mielessä katumuskin, kun raskaus "pilasi" vartalon. Nykyään kehtaan kyllä pistää bikinit päälle, vaikka kroppa ei olekaan niin slimmi ja stimmi, so what, jos jotain häiritsee niin kattelkoon muualle. Muista että läskin voi aina laihduttaa pois, eikä mitään peruuttamatonta ole tapahtunut!

Yhteistyössä