Kuinka tarkka olet lasten vaatteista, että pojalle poikamasta ja tytölle tyttömäistä

• Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti
vv
Minulla on yksi tyttö toistaiseksi ja kyllä hänen kaapistaan löytyy värejä ihan laidasta laitaan. Vaaleanpunaistakin löytyy, mutta ihan yhtälailla sinistä ruskeaa keltaista oranssia vihreää turkoosia violettia punaista ynnä muuta. Tytön lempiväri on vihreä ja nyt on valinnut mielellään sinisiä juttuja kun on saanut valita. Tyttöä kyllä luullaankin usein kaupungilla pojaksi, varmaan vihreän ulkohaalarin ja turkoosin pipon takia, mutta eipä tuo meitä haittaa ja tyttö osaa kyllä itse kertoa kyselijälle, että hän on kyllä tyttö.

*
Meillä eka muksu on poika ja toka tyttö ja on tullu käytettyä paljon pojan vanhoja vaatteita tytöllä. Esim. musta collegehousut menee tosi hyvin punaisen paidan kanssa. Jos olis vanhempi ollu tyttö niin tuskin olis tullu hyödynnettyjä vanhoja vaatteita niin paljoa.

Pyrin parhaani mukaan välttämään tyttöpoikavaate (tai lelu tai väri tai leikki tms) jaottelua.
Jossain määrin se kuitenkin syntyy ympäristön impulssien myötä ja sanoisin että alakouluiässä dominoi lasten ajatteluakin. Isompana sitten osaavat valita taas itse siitä riippumatta mikä on "tapana".
:)

vinksis
Ostan pojalle pojan vaatteita eikä tulisi mieleenkään pukea hänelle mitään tyttöjen yököttäviä pinkkejä hello kittyjä tms. Tarkoitus olisi kasvattaa pojasta mies eikä prinsessaa.
Aika hepposet on miehen mallit teidän perheessä. Meidän pojalla on munat, vaikka omaakin hello kitty leluja ja vaaleanpunaisia vaatteita. On niin isot munat että kestää käyttää hello kittyjä, pienimunaiset ei kestä, kun voi tippua pois.

"vieras"
Värien suhteen en ole ollut tarkka,mut mitään selvästi tytölle suunnattuu en pojalle laittasi,enkä tytölle sit mitään selvästi pojille suunnattuja vaatteita.
Paitsi hätävarana poitsul on kyl ollu tytön räikeen pinkit kukkasukkahousut + joitain tyttömäisiä sukkia.(kotioiloissa )

sivistyneesti asiassa
Aika hepposet on miehen mallit teidän perheessä. Meidän pojalla on munat, vaikka omaakin hello kitty leluja ja vaaleanpunaisia vaatteita. On niin isot munat että kestää käyttää hello kittyjä, pienimunaiset ei kestä, kun voi tippua pois.
Sinä et tiedä toisten perheistä mitään. Tässä ketjussa puhutaan lasten vaatteista. Yritä siis pysyä asiassa. Vain sivistymätön tuo asialliseen keskusteluketjuun alapääjuttuja. Siksi noin typerään kommenttiisi ei kannata provosoitua ja lähteä kommentoimaan asian VIERESTÄ. Yritetään pysyä aiheessa, joka on lasten vaatetus.

"poikien äiti"
kyl meillä on kolmella pojalla ihan poikamaisia vaatteita. jos jostain saatu vähänki tyttömäisiä, niin hyvin nopsaa lähtee samaan osotteeseen takas, mistä tullukkin. Pojilleni vaatteet ostan ihan vaan poikin "osastolta". Jos mul olis tyttö, niin pukisin hänetkin ihan täysin tyttöjen vaatteisiin, en laittais isompien poikien vaatteita tytölle.

Tönt
mulla on 4 tyttöä, ei poikaa. suosin yleensä neutraaleja vaatteita. mun korvista tulee ulos pinkkiä, HK:ta, rusetteja, mekkoja ym. blää! :x pienessä määrässä menee, mutta jos lapsilta ei kysytä mielipidettä suosin vihreetä, ruskeeta ja muita perusvärejä niiitten pinkkien sijaan.

SILTI kaapista kyllä löytyy mekkoja ja niitä tyttömäisiäkin vaatteita. ja jos pistää tytöt valitsee ite, niin ne valyitsee lähes aina sen tyttömäisen röyhelöpaidan.

monesti on nuorinta luultu pojaks koska ilmeisesti tyttövauvat kuuluu pukea vaaleenpunaiseen mekkoon eikä mustaan robottibodyyn. :D

Vanhin lapsi, tyttö, pukeutuu lähinnä isoihin huppareihin ja lökäfarkkuihin ja sitten taas vanhin pikkuveljensä tykkää lökäfarkkujen lisäksi pinkeistä paidoista.
Seuraavaksi nuorin poika käyttää aika perusvaatteita mutta tykkää että pitää olla poikamaiset (musta väri ja maastokuosi sekä pääkallot on pop) ja vauvahan käyttää sitä mitä puetaan :)

Kun olivat pikkuisia niin kyllähän sitä tuli ostettua pojille poikamaisia vaatteita ja tytölle mekkoja niin kauan kun suostuivat käyttämään, mutta olen antanut tehdä omia valintoja vaatteisiin heti kun vaan ovat kiinnostuneet.

Tönt
mun mielestä tytöille sais olla enemmän perusvärillisiä vaatteita. aika monesti huomaa kun käy esim. lindexillä että jos on samankuvioiset paidat poikien ja tyttöjen puolella, niin tyttöjen paidassa on lähes aina vaaleenpunaista tai lilaa.

"mie"
Mulla on kaksi tyttöä, 3v ja 5v ja käyttävät kyllä kaikenlaisia värejä vaatteissaan. Mutta esim. tumman sinen paita, jossa olisi auton kuva, ei kelpaisi TYTÖILLE, koska HEIDÄN mielestään se olisi poikien vaate. Tummansininen vaate vaikka Hello Kittyllä tai kukilla koristeltuna taas kelpaa :) Ja ei, en ole opettanut lapsille näin, vaan kyllä nuo imevät nuo vaikutteet ja omat näkemyksensä ihan vaikka päiväkodista.

eipä meillä nyt niin kauhean tarkkaa ole, mutta pinkit ja mekot yms. selvästi tytöille suunnatut jää pois. Mies olisi tarkempi värien käytön kanssa.. hän ei pidä tummanviolettia yms. poikamaisena värinä :D

Hmm.. tavallaan tarkka, en mä poikaani mihin tahansa pue. Mutta kaapista löytyy myös punaista, vaaleanpunaista, kukkaa yms. Mutta lähinnä sellaisia unisexvaatteita käytän paljon, ihan senkin vuoksi että niitä varmasti voisi kierrättää jos seuraava lapsi olisi tyttö. Mua ällöttää kaikenlaiset siniset, auto/örkki/supermies kuvalliset vaatteet.

Poika 3v ja tyttö 1 v

Jonkun verran olen säästänyt pojan vaatteita tytölle. Sellaista sinistä, vihreää jne. Kovin paljon ei ole mitään varsinaisia poikavaatteita kun mäkin inhoan niitä örkki/monsteri/mönkijäpaitoja. Yritän ostaa yleisesti ottaen nättiä vaatetta eikä mitään rumia printtikuvia.

Ainoa ongelma on ollut kun poika on halunnut Hello Kittyä ja sitä on aika vaikea löytää muuna kuin selvästi tyttövaatteena glittereineen. Onneksi on sitten sukat, sormikkaat ja sellaiset kelvanneet. Poika tykkää muutenkin väreistä ja erityisesti pinkki olisi mieleen, sitä vaan on oikeastaan mahdotonta löytää poikien vaatteissa. Ihan niin vapaamielinen en ole että pukisin röyhelöitä ja muuta ihmisten ilmoille.

Mulla on ainut ei ei vaaleanpunainen pojalle, tosin törmäsin joku aika sitten vaaleanpunaiseen poikien paitapuseroon joka oli aika makee mustan liivin kanssa ja farkkuihin yhdistettynä :) eli mä alan vissiin pehmenemään tuolle vaaleanpunaiselle pikkuhiljaa enkä ehkä saa muutaman vuoden päästä sydäriä tai aivohalvausta kun ja jos poika haluaa jonkun kyseisen värisen paidan :LOL:. Isästään en tosin menis takuuseen :D. Mutta ruskea ja tummansininen on poikaväreistä sellaisia että niitä meillä ei oikein näy kun en itse niistä tykkää, eli kirkkaita ja iloisia värejä lapselle.

Yhteistyössä