A
"aapee"
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Voi hyvänen aika;23096620:näitä jeesustelijoita.. Neljävuotiaalle tekee pelkästään hyvää PÄÄSTÄ harjottelemaan sosiaalisia taitoja ja ryhmässä toimimista!!! Sen tietää mitä niistä pystymetsästä tulleista mukuloista tulee, jotka ovat olleet äidit rakkaassa huomassa kouluikään asti.. pelkkiä ongelmia sekä lapselle, että kaikelle ympäristölle.
Hoitoon vaan, lapsi nauttii!!!
Olen ihan samaa mieltä siitä, että lapsi tarvitsee sosiaalisia kontakteja. Esikoinen meni vuoden ikäisenä ensimmäistä kertaa hoitoon, ikinä ei itkenyt äidin perään, vaan ovelta jo heilutti ja riensi nopeasti leikkeihin. Oli hoitopaikkansa sosiaalisempia ja rohkeimpia lapsia. Kaverini lapsi, jota kaveri on hoitanut kotona koko 5-vuotisen elämän ajan on vieläkin niin arka ja ujo, ettei vieraille juttele mitään. Vieraissa paikoissa jää nurkkaa seisomaan ja katselemaan vierestä kun muut leikkii. Tietenkin perusluonteissakin on eroja, mutta ei mun mielestä lapselle tee hyvää olla aina vaan äidin kanssa kotona. Kyllä itsekin lapsena mielummin hoidossa olin, kun istuin kotona.