Miten ihmeessä mä tulen aina väärinymmärretyksi?

Status
Viestiketju on suljettu.
[QUOTE="vieras";23090060]Voisko syynä olla sun ainainen minäminäminä eikä kukaan muu -asenne. "MINÄ olen OPETTAJA, tiesittekös muuten sitä. MINÄ olen boheemi, rock'n'roll -henkinen persoona isolla P:llä. Ai niin, muistinko mainita, että olen OPETTAJA?" Ja sit kun kaikki ei tykkääkään tästä upeasta persoonasta, alkaa itku ja väninä.[/QUOTE]

En ole kyllä tietääkseni tuonut ammattiani itse esiin kuin sellaisissa ketjuissa, joissa se on oleellinen tieto, ts. olen kirjoittanut ammattini edustajana. Vai onko sulla päinvastaisesta minkäänlaista todistusaineistoa?
 
[QUOTE="essi";23090039]Mutta mitäs jos sä sitten tahallas pyrit niihin vaikeisiin tilanteisiin, ettet vaan koe vältteleväs niitä?
Siis jos sulla on joku paniikki, ettei kukaan vaan luule sun olevan se "kiltti tyttö" joka ei uskalla mitään.
Eihän jokaista mielipidettää ole pakko toitottaa, jos tietää sen johtavan riitaan.[/QUOTE]

Hm, tätä pitää miettiä... voi tavallaan pitääkin paikkaansa. Hyvä huomio :).
 
"vieras"
Mä olen satunnainen kävijä täällä palstalla, ollut jo muutaman vuoden ajan.

Musta tuntuu, että sä Rieputarallaa, tuot itseäsi hirveästi julki. Sä oikein haet sitä, että joku kommentoi sun kuvasta/kodista/lapsesta jotain negatiivista, jotta pääset kertomaan kuinka väärin sua täällä kohdellaan.
 
Tässäpä
[QUOTE="Mamma italiana";23090058]jos ammattisi vedetààn aina tànne palstalle, haluaisin kysyà miten ihmeessà ihmiset muistavat ammattisi? muistatko sinà minun ammattini?[/QUOTE]

hyvä huomio! Minä en edes tiedä sinun ammattiasi... Sörkkiksen ammatin tiedän liiankin hyvin, mistähän johtunee...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tässäpä;23090113:
hyvä huomio! Minä en edes tiedä sinun ammattiasi... Sörkkiksen ammatin tiedän liiankin hyvin, mistähän johtunee...
Varmaan siitä, että asia vedetään muiden palstailijoiden toimesta esiin mitä ihmeellisimmissä yhteyksissä. Niin kuin esimerkiksi tässä ketjussa. Useinkaan en sitä todellakaan itse mainosta, mutta olipa kyse ilmavaivoista, kodinsisustulsesta tai nuoruuden miessuhteista, niin aina tulee joku huutelemaan mun ammatistani.
 
tällä palstalla ap:n peli on menetetty jo vuosia sitten.ei paljoa auta palstapersoonan muuttuminen .
terveisin realisti.
Joo, en mä yksin pystykään tätä ongelmaa kokonaan muuttamaan. Enkä nyt ole hakenut minkään persoonallisuuden muuttumista muutenkaan... mutta on sellaisiakin esimerkkejä, että yhteistuumin asiat voi muuttua. Aiemmin olin jatkuvasti esim. Leukistisen kanssa nokkapokassa. Sitten teimme sovinnon ja nykyisin tulemme hyvin juttuun. Kun antaa toiselle mahdollisuuden, voikin yllättyä iloisesti.
 
"Mamma italiana"
Varmaan siitä, että asia vedetään muiden palstailijoiden toimesta esiin mitä ihmeellisimmissä yhteyksissä. Niin kuin esimerkiksi tässä ketjussa. Useinkaan en sitä todellakaan itse mainosta, mutta olipa kyse ilmavaivoista, kodinsisustulsesta tai nuoruuden miessuhteista, niin aina tulee joku huutelemaan mun ammatistani.
ps. ei kannata ikinà paljastaa kaikkea itsestààn, sàilyy se tietty vire ja salaperàisyys. yksi kerta riittàà, sen jokainen tietàà, yksi kommentti, yksi kuva.
 
En ole kyllä tietääkseni tuonut ammattiani itse esiin kuin sellaisissa ketjuissa, joissa se on oleellinen tieto, ts. olen kirjoittanut ammattini edustajana. Vai onko sulla päinvastaisesta minkäänlaista todistusaineistoa?
Miksi on oleellista tuoda esiin missään ketjussa, että olet opettaja? Etkö voisi vain (yrittää) keskustella tuomatta sitä ammattiasi niin kovin esiin? Kasvatusaiheisia keskusteluja voi ihan hyvin käydä, vaikkei loistaisikaan ammatillisuudellaan. Moni täällä tekee niin.

Mutta haluat siis tulla noteeratuksi opettajana? Vanha sanonta toteaa, ettet voi syödä ja säästää.
 
hm
Alkuperäinen kirjoittaja Tässäpä;23090113:
hyvä huomio! Minä en edes tiedä sinun ammattiasi... Sörkkiksen ammatin tiedän liiankin hyvin, mistähän johtunee...
mamma italiana ei kerro paljon mitään itsestään. ja jotenkin oudosti kertoo asiat, jotka kertoo.

tiedän kuitenkin melkein kaikkien muiden ammatit.
 
Miksi on oleellista tuoda esiin missään ketjussa, että olet opettaja? Etkö voisi vain (yrittää) keskustella tuomatta sitä ammattiasi niin kovin esiin? Kasvatusaiheisia keskusteluja voi ihan hyvin käydä, vaikkei loistaisikaan ammatillisuudellaan. Moni täällä tekee niin.

Mutta haluat siis tulla noteeratuksi opettajana? Vanha sanonta toteaa, ettet voi syödä ja säästää.
En nyt muista tarkkaan, missä tilanteessa olen asian ensimmäisen kerran tuonut esille. Olettaisin, että kyseessä on ollut nimenomaan kouluaiheinen ketju, johon olen sitten syystä tai toisesta halunnut tuoda opettajan näkökulman mukaan rikastamaan keskustelua. Ihan samalla tavalla täällä on muidenkin alojen asiantuntijoita - joku antaa käsityövinkkejä, toinen jelppaa kavereita karppauksessa. Mä koen, että mulla on ammattini johdosta mahdollisuus olla avuksi kielipulmissa ja joskus kasvatukseenkin liittyvissä jutuissa. En pidä sitä minään mainostamisena, vaan ihan normijuttuna.

Mulle itselleni ammatti ei ole sellainen asia, jonka kautta eläisin koko elämääni. Mulla on ihan siviilielämäkin, joka ei kyllä vaikuta ammattitaitooni mitenkään toisin kuin täällä luullaan. Eihän niin ole muidenkaan ammattien kohdalla.
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Mamma italiana";23090175]ap, mikò on suhde lukuina ilmaistuna omat aloitukset/vastaukset muiden aloituksiin?[/QUOTE]

Ei aavistustakaan. Näkeekö sen jostain? Perstuntuma on, että muiden aloituksiin vastaileminen voittaa kirkkaasti pitkässä juoksussa. Toki joskus on sellaisia tilanteita, että kirjoittelen enimmäkseen omiin aloituksiin.
 
En nyt muista tarkkaan, missä tilanteessa olen asian ensimmäisen kerran tuonut esille. Olettaisin, että kyseessä on ollut nimenomaan kouluaiheinen ketju, johon olen sitten syystä tai toisesta halunnut tuoda opettajan näkökulman mukaan rikastamaan keskustelua. Ihan samalla tavalla täällä on muidenkin alojen asiantuntijoita - joku antaa käsityövinkkejä, toinen jelppaa kavereita karppauksessa. Mä koen, että mulla on ammattini johdosta mahdollisuus olla avuksi kielipulmissa ja joskus kasvatukseenkin liittyvissä jutuissa. En pidä sitä minään mainostamisena, vaan ihan normijuttuna.
Olet oikeassa tässä. Mutta minutkin tunnetaan täällä karppaajana - tai sitten kukaan ei tunne lainkaan. Se on kuitenkin hinta, jonka maksan siitä, että olen kertonut eläväni hh-tietoisella ruokavaliolla.

Lisäksi sanoisin, että tuo oman ammatin/koulutuksen mainostaminen täällä on aika tyhjänpäiväistä; itse ainakin lukiessani pistän ö-mappiin ne kommentit, joissa kirjoittaja kertoo olevansa lääkäri/sossutäti/haudankaivaja tms., sillä se on minusta tarpeetonta keskustelun rikastamista - täällä kun en kuitenkaan voisi luottaa anonyymin asiantuntijana esiintyvän nettipersoonan neuvoon.

Oman sanan painoarvoa sillä ammatilla pätemisellä koetetaan lisätä, ei keskustelun arvoa.
 
Mulle itselleni ammatti ei ole sellainen asia, jonka kautta eläisin koko elämääni. Mulla on ihan siviilielämäkin, joka ei kyllä vaikuta ammattitaitooni mitenkään toisin kuin täällä luullaan. Eihän niin ole muidenkaan ammattien kohdalla.
En minäkään elä ammattini/työni kautta koko elämääni. Silti koen, että ammattitaitoni on kovasti riippuvainen siviilielämästäni. Samoin kuin ammatillani on vaikutus vaikkapa perhe-elämääni ja äitiyteeni, varmaankin myös tähän nettipersoonaani.

Ja minäkin miellän ammattiini kuuluvan tietynlaisen "ammatillisuuden" ja sen asettamat vaatimukset myös työn ulkopuolella. Minulla se ilmenee vaikkapa nolostumisen tunteena pelkästä ajatuksesta, että liikenteessä aiheeton kimmastumiseni ja sitä seurannut tööttäily sekä käsimerkit EHKÄ tulivat jonkun näkemiksi.
 
hm
Olet oikeassa tässä. Mutta minutkin tunnetaan täällä karppaajana - tai sitten kukaan ei tunne lainkaan. Se on kuitenkin hinta, jonka maksan siitä, että olen kertonut eläväni hh-tietoisella ruokavaliolla.

Lisäksi sanoisin, että tuo oman ammatin/koulutuksen mainostaminen täällä on aika tyhjänpäiväistä; itse ainakin lukiessani pistän ö-mappiin ne kommentit, joissa kirjoittaja kertoo olevansa lääkäri/sossutäti/haudankaivaja tms., sillä se on minusta tarpeetonta keskustelun rikastamista - täällä kun en kuitenkaan voisi luottaa anonyymin asiantuntijana esiintyvän nettipersoonan neuvoon.

Oman sanan painoarvoa sillä ammatilla pätemisellä koetetaan lisätä, ei keskustelun arvoa.
Minä olen eri mieltä. Jos ammatin mainitsee musta nimimerkki, jonka lisäksi moni palstalainen henkilökohtaisesti tuntee, se on uskottavaa.

Kun taas jos harmaa kertoo olevansa (jossain kiihkeässä väittelyssä) joku tietyn alan ihminen, kun väittely menee hänen kannalta väärään suuntaan, niin yleensä nämä ovat todella epäuskottavia ja yleensä eivät edusta kyseistä ammattia.
 
hm
sörkkiksen maailma on niin mustavalkoinen, että ei oo toista. Esimerkiksi haukkuu sossun asiakkaat alimpaan helvettiin eikä hyväksy sitä, että ihmiset eri elämäntilanteissa voivat joutua hakemaan yhteiskunnan tukea, esim. rahaa sossusta tai työttömyyskorvausta. Halveksii työttömiä, vaikka itse oli juurikin samassa tilanteessa, vaikka ei sitä mielellään tuonutkaan julki. Liian jyrkkä, ärhäkkä ja suvaitsematon tämä sörkkis. Ehkä elämä vielä joskus opettaa?
tällainen kuva minullekin on tullut, että on aika jyrkkä ja mustavalkoinen ihminen. Toisaalta sympaattinen. Usein jyrkkä ja mustavalkoinen on sellainen ihminen, jolla ei itsellä oma tausta ole mikään kultalusikkatausta,vaan aika vaikea, ja ei siksi välttämättä hyväksy ja rakasta itseään eikä täten kykene muitakaan.
 
Minä olen eri mieltä. Jos ammatin mainitsee musta nimimerkki, jonka lisäksi moni palstalainen henkilökohtaisesti tuntee, se on uskottavaa.

Kun taas jos harmaa kertoo olevansa (jossain kiihkeässä väittelyssä) joku tietyn alan ihminen, kun väittely menee hänen kannalta väärään suuntaan, niin yleensä nämä ovat todella epäuskottavia ja yleensä eivät edusta kyseistä ammattia.
Minusta ammatti näkyy kirjoituksissa jos näkyy mainitaan se tai ei. Ammattinimikkeen voi "valehdellakin", työnkuvaa välttämättä ei. Mustien nimimerkkien kirjoituksissa asioita voidaan yhdistää tai sitten se ammatti on joskus aikaisemmin tullut esille.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23092626:
Miten tällä palstalla "menettää pelin"? Minkä pelin?
Etkö tiedä, mitä tuo sanonta tarkoittaa? Tässä ketjussa rieputarallaa ihmettelee, miksi tulee väärinymmärretyksi ja haluaisi oppia käytöksestään jotain. Eli tässä tapauksessa pelin menettäminen tarkoittaa sitä, että käytöksen muuttaminen ei enää auta, häneen suhtaudutaan kuitenkin samalla tavalla kuin aina ennenkin.
 
Saima.
Hankala aihe. Sivujuonne: ap aloittaa melkoisen usein itseään koskevia ketjuja. Se on jäänyt mieleen ja ehkä se herkästi "antaa luvan" käsitellä ap:n persoonaa.
 
äiti 44 v
[QUOTE="vieras";23092748]Etkö tiedä, mitä tuo sanonta tarkoittaa? Tässä ketjussa rieputarallaa ihmettelee, miksi tulee väärinymmärretyksi ja haluaisi oppia käytöksestään jotain. Eli tässä tapauksessa pelin menettäminen tarkoittaa sitä, että käytöksen muuttaminen ei enää auta, häneen suhtaudutaan kuitenkin samalla tavalla kuin aina ennenkin.[/QUOTE]

Toki tuon sanonnan tiedän.

Jokainen on mitä on, olettaen tietenkin ettei vedä täällä palstalla tai ylipäätänsä elämässä jotain isompaa roolia. Mikä taas olisi hyvin raskasta, pitkän päälle varsinkin.

Kun on oma itsensä ja kommentoi sen mukaan, niin peliä ei voi menettää. Ihmiset joko tykkäävät tai eivät tykkää, mutta jos ei ole palavaa tarvetta olla kaikkien tai edes suurimman osan suosiossa, niin elämä se vaan jatkuu eikä tarvitse murehtia mitä muut ajattelevat. Peli on alusta pitäen niin sanotusti SELVÄ ja säännöt ovat itse laaditut ja hyväksytyt.

Ihminen on vapaampi kun ei tarvitse aina ensiksi miettiä, mitä ne (palsta)tuttavat nyt ajattelee jos sanon näin tai näin :D

Ehkä hieman julkea kysymys, mutta mitä se ketään liikuttaa vaikka tulisikin täällä väärinymmärretyksi? Mahdollisia syitä väärinymmärretyksi tulemiselle on kaksi (2): Joko henkilö ilmaisee itsensä epäselvästi tai lukijat ovat jotenkin rajoittuneita ymmärryksensä suhteen. Ekaan voi itse vaikuttaa, tokaan ei mitään tehtävissä.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä