Miten ihmeessä mä tulen aina väärinymmärretyksi?

Status
Viestiketju on suljettu.
"sipsi"
Muuhun kantaa ottamatta... Ihmisiä me opettajatkin ollaan :) Palstaillaan, käydään ruokakaupassa, ja jopa vessassa :)

Mutta se on kyllä totta, että aika tarkka saa olla, mitä ja miten kirjoittaa. Itse en halua tulla tunnistetuksi, missään tapauksessa... Tosin ei minulla niin painavaa asiaa yleensä olekaan, että suurempia vihanpuuskia kenessäkään herätän, luulisin :(

Kannattaa itse kunkin varmaan miettiä, mitä kirjoittaa, kun sen tekstin saa aina "siistittyä" ennen lähettämistä - toisin kuin sanotut sanaset. Ja ehkä miettiä sitäkin, kuinka suuri painoarvo näillä virtuaalipalstoilla elämässä on. Siinä meikäläisen kannanotto näin viikon alkajaisiksi :)
 
"Mamma italiana"
en muista ap:n kirjoituksia. ensimmàisenà tulee mieleen: ap, otatko palstailun ja virtuaalimaailman sittenkin liian vakavasti? kyllà jokainen saa aina negatiivisia kommentteja, mutta eihàn niistà pàivà mene piloille.

toinen kysymys: oletko laittanut tànne kuvaisi myòs? totta, ei ketààn tarvitse haukkua siità, mutta jokainen varmaan myòs tietàà ettà tààllà kuvia KOMMENTOIDAAN.

kolmas kysymys: oletko paljastanut itsestàsi liikaa. liikaa yksityiskohtia elàmàstàsi, tyòstàsi, lapsistasi?
 
En usko, että olen kirjallisesti oikeasti niin lahjaton kuin mitä mun on pakko olla. vai miten muuten selittäisi sen, että kerta toisensa jälkeen tulen väärinymmärretyksi nettikeskusteluissa? Ei mulle livenä näin käy...

Ottaa päähän.
En tiedä mihin viestiisi viittaat mutta tuli mieleen tällainen ajatus:
Netissä on myös näitä, jotka tahallaan ja mielellään ymmärtävät pahantahtoisesti väärin - tai ovat ainakin ymmärtävinään, jos sillä saavat toraa aikaan.
 
[QUOTE="sipsi";23083251]Muuhun kantaa ottamatta... Ihmisiä me opettajatkin ollaan :) Palstaillaan, käydään ruokakaupassa, ja jopa vessassa :)[/QUOTE]

Toki näin :)

En tunne ap:ta irl, ainoastaan olen lukenut hänen kommenttejaan silloin tällöin parin vuoden ajan, ja siinä ajassa muodostanut sellaisen mielipiteen, minkä nettipersoonasta voi muodostaa. Ja se ei ole kiva kuva, minkä hänestä täällä saa, ja kun siihen lisää vielä sen että ap on opettaja niin oi ja voi. Ei hyvä :(
 
"mie"
[QUOTE="vieras";23078900]Sinussa ja Skarletissa on vähän samaa, eli molemmat kiihtyy nollasta sataan uskomattoman nopeasti. Siihen lisätään se, että periksi ei anneta vaikka väärässä ollaan/kaikki ei ole samaa mieltä, kuorrutettuna marttyyrivaiheella (jaa että mää en saa sanoo mitään vastaan. ai taas tulee paskaa niskaan. joo haukkukaa vaan), niin se on aika lailla siinä. Lisämausteena ajoittain esiintyvää palstakiusatuksi heittäytymistä, vaikka itse sitten toisissa ketjuissa harrastaa samaa.

Ei kestä kiittää.[/QUOTE]

Siis NIIIIIIIIIIIN naulan kantaan!!!!
Voiko paremmin enää sanoakkaan....
 
.. ja Rieputarallaa jaksaa nostaa taas tämän viestiketjun.. Ootsie masokisti vai? miks ihmeessä haluat noita nega kommentteja kerjätä?
Ilmeisesti olen taas onnistunut tulemaan väärinymmärretyksi, sillä tarkoitukseni oli kerätä hyviä vinkkejä siihen, kuinkna tulen ymmärretyksi nykyistä paremmin. Missään en ole yhtään haukkua kerjännyt.

Päättömän vinkki oli oikeasti hyvä, siitä halusin kiittää. Asiallisia vastauksia kun on harvassa.
 
littera
Minulle käy usein niin, että jouduin kiistoihin nettifoorumeilla, listoilla, palstoilla. En ole ilkeä, enkä kiusaa ketään. Minulla on kuitenkin aika "kylmä" tyyli kirjoittaa. En tarkoita sitä, että kirjoittaisin missään nimessä julmaa tekstiä, tai että se olisi tunnekylmääkään. Mutta minulla on tapana kirjoittaa joko hyvin pragmaattisesti tai hyvin analyyttisesti. Esimerkiksi joissain vanhemmuuteen liittyvillä palstoilla ja listoilla tämä tulkitaan hyvin herkästi kuitenkin tunnepitoiseksi tekstiksi, vaikkei se sitä ole. Samoin olen aika sokea sille, että mitä tabuja saa ottaa esille ja mitä ei. Kirjoitan ja pohdiskelen mielelläni. Tulee mieleen eräs keskustelu, joka lähti Pentti Linkolan ajatuksista. Siinä missä 99% muista keskustelijoista kirjoitti tasolla "Linkola on sairas paska" minä pohdiskelin niitä Linkolan ajatuksia, esimerkiksi väestönkasvusta tai niitä motiiveja mitä Linkolalla on ajatuksiinsa, mitä perusteluita niille on. Hyvin pianhan siinä kävi niin, että minäkin olin muiden mielestä "sairas paska" vaikken kertaakaan ollut kirjoittanut, että olisin samaa mieltä, tai että minustakin keskosten hoito pitäisi lopettaa. Olin jopa erikseen maininnut, että maailmankuvani on liian humanistinen että voisin Linkolan kanssa olla ratkaisuista samaa mieltä, vaikka ongelmista voisinkin olla.
 
Minulle käy usein niin, että jouduin kiistoihin nettifoorumeilla, listoilla, palstoilla. En ole ilkeä, enkä kiusaa ketään. Minulla on kuitenkin aika "kylmä" tyyli kirjoittaa. En tarkoita sitä, että kirjoittaisin missään nimessä julmaa tekstiä, tai että se olisi tunnekylmääkään. Mutta minulla on tapana kirjoittaa joko hyvin pragmaattisesti tai hyvin analyyttisesti. Esimerkiksi joissain vanhemmuuteen liittyvillä palstoilla ja listoilla tämä tulkitaan hyvin herkästi kuitenkin tunnepitoiseksi tekstiksi, vaikkei se sitä ole. Samoin olen aika sokea sille, että mitä tabuja saa ottaa esille ja mitä ei. Kirjoitan ja pohdiskelen mielelläni. Tulee mieleen eräs keskustelu, joka lähti Pentti Linkolan ajatuksista. Siinä missä 99% muista keskustelijoista kirjoitti tasolla "Linkola on sairas paska" minä pohdiskelin niitä Linkolan ajatuksia, esimerkiksi väestönkasvusta tai niitä motiiveja mitä Linkolalla on ajatuksiinsa, mitä perusteluita niille on. Hyvin pianhan siinä kävi niin, että minäkin olin muiden mielestä "sairas paska" vaikken kertaakaan ollut kirjoittanut, että olisin samaa mieltä, tai että minustakin keskosten hoito pitäisi lopettaa. Olin jopa erikseen maininnut, että maailmankuvani on liian humanistinen että voisin Linkolan kanssa olla ratkaisuista samaa mieltä, vaikka ongelmista voisinkin olla.
Tämäntapaista ongelmaa tunnistan itsessänikin.

Mä olen sekä irl että netissä ollut aina sellainen "tulta päin" -tyyppi. En jaksa varoa ja vältellä ristiriitatilanteita. Jos olen jostakin asiasta eri mieltä, ilmaisen sen siitäkin huolimatta, että tietyllä tavalla fiksumpaa olisi myötäillä enemmän. Jotenkin multa puuttuu tietynlainen miellyttämisenhalu. Tykkään myös analysoida ja pohdiskella erilaisia asioita, enkä jaksa kovin kauaa sellaista "mutku mä oon oikeassa vaikka mulla ei oo perusteluja" -meininkiä. Lisäksi ilmaisutapani on pohjalaisittain suora; olen huono käyttämään erilaisia lievennyksiä.
 
"essi"
Minä olen edelleen sitä mieltä, että asia on niin päin, että sinä ap, olet se, joka ymmärtää muut väärin. Sinä kimmastut
jostain, mikä on täysin epäolennaista keskustelussa, ja vastaat sitten hyvinkin piikikkäästi. Ehkäpä sitten tahtomattasi.
Sen jälkeen muut reagoivat tietenkin, koska olet kärkkäästi takertunut johonkin, jota muut eivät edes mieti.
Ja sitten sinä koet, että vastaasi hyökätään.
 
[QUOTE="essi";23089764]Minä olen edelleen sitä mieltä, että asia on niin päin, että sinä ap, olet se, joka ymmärtää muut väärin. Sinä kimmastut
jostain, mikä on täysin epäolennaista keskustelussa, ja vastaat sitten hyvinkin piikikkäästi. Ehkäpä sitten tahtomattasi.
Sen jälkeen muut reagoivat tietenkin, koska olet kärkkäästi takertunut johonkin, jota muut eivät edes mieti.
Ja sitten sinä koet, että vastaasi hyökätään.[/QUOTE]

Tässäkin voi olla perää. Ja sitten sen ylitulkitsemisen (negatiivisen sävyn) mä ainakin tiedän olevan paheeni - esimerkki on tuo tässäkin ketjussa esiinnostettu suklaa-jupakka.
 
"essi"
Tämäntapaista ongelmaa tunnistan itsessänikin.

Mä olen sekä irl että netissä ollut aina sellainen "tulta päin" -tyyppi. En jaksa varoa ja vältellä ristiriitatilanteita. Jos olen jostakin asiasta eri mieltä, ilmaisen sen siitäkin huolimatta, että tietyllä tavalla fiksumpaa olisi myötäillä enemmän. Jotenkin multa puuttuu tietynlainen miellyttämisenhalu. Tykkään myös analysoida ja pohdiskella erilaisia asioita, enkä jaksa kovin kauaa sellaista "mutku mä oon oikeassa vaikka mulla ei oo perusteluja" -meininkiä. Lisäksi ilmaisutapani on pohjalaisittain suora; olen huono käyttämään erilaisia lievennyksiä.
Tämän viestin perusteella sinulta puuttuu siis empatiakykyä.
Jospa siis ennen vastauksiasi oikeasti pysähtyisit miettimään, miltä sinusta tuntuisi saada moinen vastaus kyseisessä tilanteessa. Et selkeästikään kuitenkaan ole immuuni ihmisten arvostelulle, koska ne sinua ärsyttävät, tai jäävät vaivaamaan, joten luulisi, että pystyisit asioita miettimään edellä mainitulla tavalla.
 
ap, lue noita vanhoja ketjuja, niin varmaan huomaat itsekin. Kaikella ystävyydellä, tuo on aika pässin lihaa. Jos ei saa huomiota hyvällä, niin pahalla sitten. Vinkkaisin jotain narsismista, ellei se olis kokenu inflaation täällä.
Ja toinen juttu.. olispa mahtavaa, jos sais kaikki rieputan tähän ketjuun nikillä ja ilman kirjoittamat tekstit vaikka punaisella. Näyttäis hassulta! :D *vinkki ylläpidolle*
 
[QUOTE="essi";23089819]Tämän viestin perusteella sinulta puuttuu siis empatiakykyä.
Jospa siis ennen vastauksiasi oikeasti pysähtyisit miettimään, miltä sinusta tuntuisi saada moinen vastaus kyseisessä tilanteessa. Et selkeästikään kuitenkaan ole immuuni ihmisten arvostelulle, koska ne sinua ärsyttävät, tai jäävät vaivaamaan, joten luulisi, että pystyisit asioita miettimään edellä mainitulla tavalla.[/QUOTE]

Empatia = myötäelämisen kyky, eikö? Kyllä mulla sitä on, ja pystyn ihan hyvin asettumaan toisen ihmisen asemaan. Se on mun mielestäni ainakin eri asia kuin ns. kiltin tytön syndrooma, jossa pyritään välttelemään vaikeisiin tilanteisiin joutumista.
 
ap, lue noita vanhoja ketjuja, niin varmaan huomaat itsekin. Kaikella ystävyydellä, tuo on aika pässin lihaa. Jos ei saa huomiota hyvällä, niin pahalla sitten. Vinkkaisin jotain narsismista, ellei se olis kokenu inflaation täällä.
Ja toinen juttu.. olispa mahtavaa, jos sais kaikki rieputan tähän ketjuun nikillä ja ilman kirjoittamat tekstit vaikka punaisella. Näyttäis hassulta! :D *vinkki ylläpidolle*
Asiatonta vihjailua.
 
littera
Tämäntapaista ongelmaa tunnistan itsessänikin.

Mä olen sekä irl että netissä ollut aina sellainen "tulta päin" -tyyppi. En jaksa varoa ja vältellä ristiriitatilanteita. Jos olen jostakin asiasta eri mieltä, ilmaisen sen siitäkin huolimatta, että tietyllä tavalla fiksumpaa olisi myötäillä enemmän. Jotenkin multa puuttuu tietynlainen miellyttämisenhalu. Tykkään myös analysoida ja pohdiskella erilaisia asioita, enkä jaksa kovin kauaa sellaista "mutku mä oon oikeassa vaikka mulla ei oo perusteluja" -meininkiä. Lisäksi ilmaisutapani on pohjalaisittain suora; olen huono käyttämään erilaisia lievennyksiä.
Minä oikeastaan kyllä yritän olla diplomaattinen kirjoittaessani, mutta huomaan että tietyistä asioista ei voi kirjoittaa niin, että muut ottaisivat ne diplomaattisena kirjoituksena. Olen vaan hyvin sokea sille, että muut eivät välttämättä ymmärrä sitä keskustelua keskustelun vuoksi, tai arvosta analysointia vaan menevät mielummin koko ajan tunnetasolla keskustelussaan.
 
ap, lue noita vanhoja ketjuja, niin varmaan huomaat itsekin. Kaikella ystävyydellä, tuo on aika pässin lihaa. Jos ei saa huomiota hyvällä, niin pahalla sitten. Vinkkaisin jotain narsismista, ellei se olis kokenu inflaation täällä.
Ja toinen juttu.. olispa mahtavaa, jos sais kaikki rieputan tähän ketjuun nikillä ja ilman kirjoittamat tekstit vaikka punaisella. Näyttäis hassulta! :D *vinkki ylläpidolle*
Sun varmaan kannattaa vinkata siihen "ohjeita keskustelupalstan käyttäjille"-ketjuun. =) Tai vaihtoehtoisesti olla vinkkailematta ollenkaan. Sanon ihan kaikella ystävyydellä. =)

Ja juu, mä en ole ap. Alkoi vain hiukan ärsyttämään tuo sun jeesustelusi.=)
 
Minä oikeastaan kyllä yritän olla diplomaattinen kirjoittaessani, mutta huomaan että tietyistä asioista ei voi kirjoittaa niin, että muut ottaisivat ne diplomaattisena kirjoituksena. Olen vaan hyvin sokea sille, että muut eivät välttämättä ymmärrä sitä keskustelua keskustelun vuoksi, tai arvosta analysointia vaan menevät mielummin koko ajan tunnetasolla keskustelussaan.
Juu, tiedän tunteen :).

Lisäksi olisi ilmeisestikin pitänyt olla koskaan paljastamatta heikkoja kohtiaan - esim. sitä, kuinka hiton paljon mua suututtaa se, että mun ammatti vedetään joka välissä esiin. Mun mielestäni se on aina ollut täysin asiaankuulumatonta. En olisi koskaan paljastanut mitä teen työkseni jos olisin tiennyt kuinka sitä käytetään lyömäaseena joka käänteessä. Vilpittömästi olen kuvitellut, että opettaja on ihan samanlainen ammatti kuin varaosamyyjä tai kirjastovirkailija, mutta näin asia ei ilmeisesti ole.
 
pohdiskelija
Tunnet varmaan nykykäsityksen ihmisen tiedon käsittelystä. Ympäröivästä informaatiosta yksilö poimii ne asiat, jotka vastaavat hänen omia ennakkokäsityksiiään ja tämä taas vahvistaa käsityksiä entisestään...

Voisko olla, että sun minä-kuva on negatiivinen ja koet / näet muiden kommentit pääasiassa negatiivisina sinua kohtaan myös?
 
Tunnet varmaan nykykäsityksen ihmisen tiedon käsittelystä. Ympäröivästä informaatiosta yksilö poimii ne asiat, jotka vastaavat hänen omia ennakkokäsityksiiään ja tämä taas vahvistaa käsityksiä entisestään...

Voisko olla, että sun minä-kuva on negatiivinen ja koet / näet muiden kommentit pääasiassa negatiivisina sinua kohtaan myös?
Tähän mä juuri viittasin tuolla negatiivisella ylitulkinnalla. Tosin en nyt voi sanoa, että pääasiassa, mutta osittain.
 
"essi"
Mutta mitäs jos sä sitten tahallas pyrit niihin vaikeisiin tilanteisiin, ettet vaan koe vältteleväs niitä?
Siis jos sulla on joku paniikki, ettei kukaan vaan luule sun olevan se "kiltti tyttö" joka ei uskalla mitään.
Eihän jokaista mielipidettää ole pakko toitottaa, jos tietää sen johtavan riitaan.
 
"vieras"
Voisko syynä olla sun ainainen minäminäminä eikä kukaan muu -asenne. "MINÄ olen OPETTAJA, tiesittekös muuten sitä. MINÄ olen boheemi, rock'n'roll -henkinen persoona isolla P:llä. Ai niin, muistinko mainita, että olen OPETTAJA?" Ja sit kun kaikki ei tykkääkään tästä upeasta persoonasta, alkaa itku ja väninä.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä