Miehen ulosmitattavat velat oli otettu meidän yhteiseltä tililtä minun palkastani! Aika törkeetä...

• Viestiketjun aloittaja törkeyden huippu
  • Ensimmäinen viesti
-
Ei sillä ole väliä, vaikka olette naimisissa. Sinä et ole velvollinen maksamaan miehesi velkoja. Yhteys ulosottovirastoon ja selvitys asialle. Heillä ei ole oikeutta koskea sinun rahoihisi.

grgrgrg

Onko ne oikeasti niin helvetin röyhkeitä, että vievät vaimolta säästöt
? Kun eihän mulla ole luottotiedot menneet eikä ole ulosmitattavaa, niin miten ihmeessä ne voi viedä mun rahat? :'( Kukaan ei ole kertonut, että aiotaan ulosmitata mistään mitään. Miehen palkasta tosin vievät kaiken ylimääräisen mutta muusta ei ole ollut puhetta tai tietoa, edes miehelläkään. Olen itsekin nähnyt ne tiedotteet/laput, jotka tuli ulosotosta kun olivat päättäneet aloittaa ulosmittauksen ja niissä lukee vain palkasta otettavat.
Toisaalta voisit kysyä, että onko miehesi niin helvetin röyhkeä, että on jättänyt laskut maksamatta.
Harva yritys hyväntekeväisyyttä harrastaa, joten jonkun suusta se miehesi on niitä rahoja pummanut.

Siis, eihänne tililtä vie. Vaan suoraan palkasta.
Mulla ainakin meni suoraan palkasta ne, eikä tililtä..Ja meillä on yhteinen tili miehen kanssa.
No vähemmän tota on vastaan tullutkin mutta periaatteessa se on mahdollista jos ulosottomies katsoo toimenpiteen tarpeelliseksi. Ja siinä vaiheessa jos oot vaikka säästänyt tililles summan x, menee kaikki lukuunottamatta kuukaudelle laskettua suojaosuutta.

"Hopping"
No kyllä täytyy vissiin näinkin tehdä. Siinä on vaan sitten se ongelma, että mies joutuu tosiaan nostamaan kaikki rahat automaatista, kun hänen omalla tilillään on ainoastaan automaattikortti, kun ei saa pankin mukaan luottotietojen menetyksen vuoksi pankki- tai edes electronkorttia. Kyllä meni päivä totaalisesti pilalle.
Avaa teille erillinen taloustili, jonne ei ole lainkaan tuloja ja muuta tili, jonne palkkasi tulee (ja jossa säästösi ovat) omaksi tiliksesi. Sitten siirrät tuonne taloustilille, johon teillä molemmilla on pankkikortit jonkun viikkobudjetin verran rahaa joka viikko. Näin pienistä summista vouti ei ole kiinnostunut eikä voikaan olla, koska on alle suojarajan.

ap.
Siis, eihänne tililtä vie. Vaan suoraan palkasta.
Mulla ainakin meni suoraan palkasta ne, eikä tililtä..
Ja meillä on yhteinen tili miehen kanssa.
Joo, mieheltä menee suoraan palkasta myös. Ja tililtä ei sit enää mene. Mutta nyt oli jostain syystä viety mun (ja miehen yhteiseltä) tililtä koko MUN palkkani. Eli vievät vissiin myös tililtä, koska siellä luki vaan ottajana ulosmittaus.

"niin"
Ei multa ole koskaann edes yritetty periä mitään miehen juttuja, eikä mieheltä minun silloin kun olin tuloton ja mies tienasi.
Eikä vouti ota mitään ilman ilmoitusta. Epäpätevä ihminen ollut asialla.

Ja muuten, nordeasta ja osuuspankista ainakin saa electronin vaikka onkin luottohäiriömerkintä.

ap.
Toisaalta voisit kysyä, että onko miehesi niin helvetin röyhkeä, että on jättänyt laskut maksamatta.
Harva yritys hyväntekeväisyyttä harrastaa, joten jonkun suusta se miehesi on niitä rahoja pummanut.
Mies oli ennen minun tapaamistani toisessa suhteessa, jossa tämän naisen kanssa elivät leveää elämää ja tuhlasivat kuin viimeistä päivää. Nykyään osaa ottaa vastuun rahoista ja elämästä. Tästä on kuitenkin aikaa yli 5v ja mun käsitykseni mukaan tämä ex-nainen aloitti koko sotkun omilla toimillaan mutta toki myös mies meni oma-aloitteisesti mukaan... siitä muistona 23000e ulosottovelat.

ap.
Uskon että vouti on (mustavalkoisesti) katsonut tulot myös miehen tuloiksi koska käyttöoikeus tileihin kerran on.
No jos on katsottu muka miehen tuloiksi vaikka lukee tilille tulleissa rahoissa "Palkka" ja viestinä "mun nimi". Niin milläs hitolla se vouti sitten luulee, että me tullaan toimeen koko kuukausi? Pitäs vuokra, laskut ja ruoka maksaa myös... :( Jos vouti on jättäny meille rahaa koko kuukaudeksi (25. päivä asti) 170e ja sitten sen jälkeen vasta 5 päivälle vajaa 700e... varsin outoa toimintaa.

vaikka näitä ulosmittauksia on tehty jo monta vuotta ja naimissakin oltu jo kohta 8kk. Miksi siis nyt...?
No melkosenlailla menee byrokratiassa että tieto menee voudille, ja siellä tietyn väliajoin tehdään tarkistuksia. Mutta siis tarkoitin sitä että koska vouti on katsonut että miehelläsi on oikeus käyttää sinun varojasi 'omanaan' vaikka en sun nimellä onki maksettu, niin olisko sillä periaatteella sitten pidättänyt. Ja siis uskon että korjaavat asian kun sinne on yhteydessä, vaikka vituttaahan tuommonen kun menee oma talous ihan sekasin toisten kämmin takia.

"vieras"
Kyseessä on rikos. Törkeä virka-aseman väärinkäyttö tai virkavirhe. Kenenkään toisen rahoja ei saa ulosmitata ulosottovelallisen velkoihin. Puolisot eivät ole vastuussa toistensa veloista.

ap.
Tilitapahtumissa lukee näin:

7.2.2011 palkka "työnantajani nimi" 2160,00+
7.2.2011 ulosmittaus pohjois-savon ulosottovirasto 2220,00-

Eli tapahtuma on "ulosmittaus" ja ottaja on "pohjois-savon ulosottovirasto" ja summa "2220e".

Ei voi mies tuollaista itse ohjelmoida tms. tuonne verkkopankkiin.

näin
Ei muuta kuin että marssit huomenna tiliotteen ja plakkakuitin kanssa sinne ulosottovirastoon. He eivät voi viedä sinun rahojasi,oli meihellä velkaa vaikka kuinka paljon. Tee myös valitus toiminnasta.

dfvkjad
Minä en edes alkaisi seurustelemaan miehen kanssa joka ei osaa hoitaa raha-asioitansa! Saati että antaisin omaan tiliini käyttöoikeuden. Ihminen ei muutu! Usko pois.

Rikas ei tarvitse olle mutta minulle riittää kun osaa elää varojensa mukaan. Kyllä minä ensimmäisenä epäilisin miestä rahojen viemisestä.

ap.
Minä en edes alkaisi seurustelemaan miehen kanssa joka ei osaa hoitaa raha-asioitansa! Saati että antaisin omaan tiliini käyttöoikeuden. Ihminen ei muutu! Usko pois.

Rikas ei tarvitse olle mutta minulle riittää kun osaa elää varojensa mukaan. Kyllä minä ensimmäisenä epäilisin miestä rahojen viemisestä.
Minä en tuomitse/arvostele ihmistä rahankäytön/menneisyyden mukaan, vaan sen mukaan mitä on nykyään. Toki jos olis joku murhaaja niin ehkä sitten... Mutta kyllä jos olisin näiden 3v aikana huomannut, että rahaa ei osaa käyttää tms. outoa, niin toki olisin miettinyt kannattaako jatkaa, mutta kaikki on mennyt hyvin ja mies on oppinut virheistään. On vastuullisempi kuin minä, vaikka ei mullakaan mitään häiriöitä ole.

ap.
[QUOTE="vieras";23088649]Kokeilevat vain kepillä jäätä. Ellet ole tiukkana, pitävät kyllä rahat vaikka se on laitonta.[/QUOTE]

No pakkohan mun on yrittää saada ne rahat takaisin, koska muuten tulee köyhä kuukausi. Ei saa laskuja maksettua, ei ruokaa ostettua ja asunnostakin varmaan lennetään ulos, jos ei saa rahoja takaisin.

Yhteistyössä