Oletko antanu vauvan/lapsen tarvikkeita vai myynyt ne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamalicious
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamalicious

Vieras
Olis kiva kuulla onko ihmiset antaneet kiertoon oman vauvan tarvikkeet jollekin sukulaiselle / ystävälle vai myyneet ne rahasta? Tarkoitan turvakaukaloa, rattaita, istuimia, yms. itkuhälytin jne.. vaatetta.

Me saatiin rattaat "lainaksi" eli ei maksettu mitään ja palautetaan kun vauva ei enää käytä niitä, mutta siis tuli mieleen et pitäiskö kuitenkin maksaa vaikka puoliväkisin niistä jotain...?

kaveripiirissä osa pikkuvauva-ajan tavaroista kiertää vuodesta toiseen eli sitterit, jumppamatot, kantoreput yms. Vaatteet olen ostanut uusina ja myynyt pois. Myös pidempiaikaiset ostokset kuten vaunut, sängyn ja syöttötuolin olen ostanut uutena. Ne kiertää meidän omilla lapsilla ja myydään sitten pois.

Yleensä olen myynyt nimelliseen hintaa mm.pieneksi jäänteitä vaatteita, suurin osa tuttavistani nimittäin on halunnut jotain maksaa tavaroista. Itseäni inhottaa (puoli)väkisin kamojaan tuputtavat, sillä itse olen ehkä vähän kranttu. Vieraille on tietysti helpompi myydä käytetty tavara käypään hintaan.

Me ollaan otettu lainaksi nyt turvakaukalo ja itkuhälytin jne... itse en ajatellut maksaa mitään, mutta ostaa esim jonkin vaatteen lainanneen perheen lapselle kun palautan kaukalon, tai vaikka pienen lahjakortin vaatekauppaan jne. Siis kiitoslahjan vaan. Ja itkuhälyttimeen ostin uuden akun kun alkoi reistailla, se riittänee korvaukseksi.

Itse olen edellisten lasten tavaroita sekä myynyt että antanut, esim vaatteet annan aina, en lähde rahastamaan käytetyillä.

Mä myin rattaat ja turvakaukalon kaverille, ihan nimellisestä summasta. En mä niitä takaisinkaan halua, mitä mä niillä tekisin? Vaatteita olen antanut sekä myynyt kirppiksellä. Pääasia, että pääsen kaikista eroon, ei meillä ole tilaa kaikkea säilyttää.

Me ollaan saatu tosi paljon vaatteita ilmaiseksi ja ollaan myös annettu saadut ja ostetut vaatteet ilmaiseksi eteenpäin.

Vaunut ja turvakaukalo myydään miehen veljelle edullisesti nyt kun niitä on käyttänyt meidän molemmat lapset ja heidän esikoisensa siinä välissä. Pinnasänky, hoitopöytä ja vauvamaisemmat rattaat laitetaan varmaan ilmaiseksi kiertoon kun niitä ei itse enää tarvita. Ajattelin kysyä jos neuvolassa tiedetään joku perhe joka niitä tarvitsee.

Kun odotin esikoista, kellään lähipiirissä ei ollut pientä lasta. Ostin suurimman osan tavaroista ihan uutena, mitä nyt kirpparilta vähän vaatetta. Vasta kun esikoinen oli yli vuoden, alkoi muillekin tulla vauvoja. Tässä vaiheessa olin kuitenkin ehtinyt myymään pois sen, mitä emme enää tarvinneet ja laittamaan säilöön seuraavan varten ne, mitä halusimme säilyttää (eli haluamme pitää siinä kunnossa kuin nyt ovat ja antaa tälle seuraavalle). Isoa pinoa vaatteita en halua säilyttää vain sen takia, että jos jollekin syntyy poika...

Nyt olen antanut pojan pieneksi jääneitä vaatteita ystävän pojalle, ja annan vastedes mutten sellaiselle kuka olettaa automaattisesti saavansa jotain ettei itse tarvitse hankkia.

mä olen aikoinaan saanut siskolta lainaan kaukalon, muut on ostettu uutena ja vaunut käytettynä, nyt mä olen antanut osan tavaroista kokonaan pois (olen siis selvästi ilmoittanut saajalle etten halua niistä mitään enkä halua takas) joitain olen antanut lainaksi, ja nimenomaan on sovittu että palauttaa sitten kun ei enää itse tarvitse tai jos meille tulee vauva
jos meille ei vauvaa enää tule niin myyn kaiken pois, eli en enää sitten lainaile kelleen mitään

Sekä että. Vaatteet olen karsinut niin, että omassa laatikossaan ovat ne jotka halutaan säilyttää toiselle lapselle ja toisessa sellaiset jotka joutaa kiertoon. Noita olen tarjonnut ihan ilmaiseksi kahdelle kaverille ja toinen halusi ehdottomasti maksaa, joten sovimme nimellisestä summasta. Rintapumpun olen antanut lainaan, sitterin ja lelukaaren myin kirpparilla, ne kun olivat mielestäni huonoja joten en halunnut ketään tuttavaakaan niillä kiusata. Vaunut myin kaverille kohtuulliseen hintaan. Eli riippuu ihan tavarasta, haluanko sen takaisin ja miten koen sillä olevan tarvearvoa minulle.

Jos pääsen asiaan vaikuttamaan, maksan tavaroista. Tosin kiertoteitse on tullut myös jokunen pussi sellaista vaatetta, joita en saanut maksaa. Mutta pidetään mielessä ja korvataan vaikka palveluksella sitten tulevaisuudessa. Jos mä laittaisin itse vaatetta kiertoon, pistäisin mielelläni ne eteenpäin ainakin iso muovipussillinen kerrallaan. Muutama euro pussista voisi olla ihan ok.

Osa vaatteista tietysti kuluu siihen kuntoon, että ne tulen varmaan laittamaan sivuun, siitä saa joko ottaa tai jättää kaupanpäällisiä. Haalistuneista bodyista ei tee mieli ottaa rahaa. Vaunuista toivottavasti saan jokusen kympin, istuimet menevät poistoon, kun tuo kakkonenkin on ne aikanaan käyttänyt.

Muuten olisin varmaan ahneempi, mutta en viitsi ryhtyä myymään tavaraa Huutiksessa (postittamisen kohdalla alkaa laiskottaa) ja toisaalta lahjavaatteita on kuitenkin aika paljon. Eihän seuraava omistaja tiedä, mitä olen ostanut ja mitä saanut, mutta en jotenkin kehtaa kaupitella sellaista, jonka olen saanut ilmaiseksi. No, siksi kai mulla on aina ollut huono menestys liikeasioissa :D

En mä ainakaan odota että mä saisin mitään "palkkiota" siitä että oon kavereilla jotain vauvatarvikkeita lainannut.Kivahan se on vaan saada ne nurkista pyörimästä ja hyötykäyttöön.

Meillä on kaveripiirissä aika paljon pieniä lapsia ja lainaillaan toisillemme vaatteita ja tavaroita.Mutta voisin ihan hyvin antaakin jos en enää tarvisi (haluan säästää mahd. tuleville lapsille),ainoastaan kalliit hankinnat esim.jotkut monen sadan yhdistelmät myisin.

Yksi poikkeus tuli mieleen: jos joku kaveri sattuu joutumaan hankalaan tilanteeseen, voisin antaa meiltä pieneksi jäänyttä ja turhaa tavaraa vaikka sitten ilmaiseksi. Se ei olisi eka kerta - paitsi että vauvatarvikkeen sijaan annoin mm. keittiötarvikkeita ja muuta irtainta, kun ystävä jäi tyhjän päälle erottuaan mulkusta miesystävästään. Jos ystävällä olisi ollut lapsi, olisin antanut vaatetta ja muuta ilman korvausta mukaan.

Me olemme aikanaan ostaneet kaiken joko uutena tai käytettynä. Ystäväpiirissä on suht samanikäisiä lapsia, joten ystäville on mennyt vain yksittäisiä tarvikkeita. Olen myynyt suurimman osan vaatteista ja tavaroista kirppiksellä. Ystävätkin ovat maksaneet yksittäisistä isommista jutuista (esim. iso kassillinen vaatetta, rintapumppu, kassillinen kestoja) ja itse ovat tarjonneet niistä maksua. Jonkin verran olen leluja ja kirjoja, vaatteita antanut ilmaiseksi niin tutuille kuin tuntemattomille.

Itse saatiin melkein kaikki pikkuvauvan vaatteet lainaan, monta isoa muovikassillista. Niitä palauttaessani laitoin mukaan lainaajille (kolmelle pikkulapselle) lahjakortit vaatekauppaan, että saivat myös itse jotain uutta. Pieni kiitoslahja siis.

Uutena meille ostettu turvakaukalo meni siskon vauvalle nimellisellä hinnalla, samoin kuin itse ostetut harvalukuiset vauvan vaatteet ja muut tarvikkeet. Hän laittoi itse sitten (luvallani) kiertoon ne, jotka ei hälle kelvanneet. ;) Mun ei siis tarvinnut itse seuloa vaan kippasin suoraan heille tavarat.

Ekat rattaat myin huutiksessa reilun vuoden käytön jälkeen, kun olivat meille sit kuitenkin vääränlaiset. Saatiin niillä rahoilla sitten ostettua uudet ja omaan käyttötarkoitukseen sopivammat.

Olen itse tosi laiska kanssa myymään huutiksessa mitään, vaikka epäilemättä uutena ostetut ja hyvökuntoiset vaattetkin tekisivät siellä kauppansa hyvään hintaan. Toistaiseksi on riittänyt ottajia, kun olen pannut tavaraa muovikassiin ja olen saanut taas tilaa kaappiin. :D

Ennen annoin miehen veljen lapselle mutta kun sitä oli muutaman vuoden jatkunut (ja mukana oli tosi paljon laadukasta ja uutta) niin alkoi jo vituttaa se perheen äidin hehkutus kuinka paljon he säästävät kun ei tarvitse itse ostaa ja suurin piirtein "tilattiin" mitä tarvii. Kaksi vakityössä olevaa ihmistä, minä jäin yksinhuoltajaksi mutta edelleen odotettiin että pakasta vedettyä Tuttaa riittää. Annoin anopin lykkäämät ikivanhat resuhaalarit ym niin loppui odottaminen ja ilmoitti ettei tarvi enää. Nykyään myyn pikkusummasta kirpalla että saa isompaa tilalle.

Mä olen myynyt lähes kaikki vauvatarvikkeet: vaatteet, kaukalon, sitterin, pinnasängyn sekä äitiysvaatteet.
Myös isompien lasten vaatteet, kengät, luistimet yms. menevät myyntiin, mikäli eivät enää seuraavalle käy. Tietenkin iso osa vaikka tyttöjen sisävaatteista menevät ensin toiselle käyttöön mutta monet vaatteet säilyvät meillä yleensä sen verran hyvässä kunnossa, että kahden käyttäjän jälkeen kelpaavat vielä myyntiin.
Huutista on siis tullut hyödynnettyä :)

Säästän kaikki vauvatarvikkeet kunnes oma lapsilukumme on täynnä. Siinä välissä en lainaile kenellekään ja itsekään en halua lainata, ostan mieluummin. Kun sitten on aika luopua vauvatarvikkeista ja vaatteista, lähden myymään lastentarvikekirpparille. Minun ja miehen suvussa ei ole tapana maksella tällaisista mitään, vaan oletetaan että hyvähyvyyttään kaikki kierrättää. Haluan kuitenkin pientä korvausta kalliilla ostamistani tavaroista, joten myyntiin menee vieraille. Sellaiset, jotka eivät kaupaksi mene, laitan hyväntekeväisyyteen.

Olen myynyt kahdet rattaat, yhden syöttötuolin, pinnasängyn, luistimet, kestovaippoja ja joitakin vaatteita edulliseen hintaan. Kaikki muu on mennyt lahjoituksina eteenpäin.

Mä oon sekä antanut että myynyt.Lähimmille ystäville sekä siskon tytölle esim.oon ihan vaan antanut mut sitten tuntemattomille oon myynyt hyvin edullisesti ns.kirpparihinnalla

Yhteistyössä