Mistä motivaatio painonhallintaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Oon todella kypsynyt tähän tilanteeseen...olen äitiyslomalla ja imetän. Minusta on tullut hirveä herkkusuu! Ennen mulla oli itsekuria, liikuin paljon ja söin terveellisesti, mutta liikkumisen takia pystyin syömään pullan päivässä ja se jäi siihen yhteen pullaan.

Nyt kun oon kotona, en jostain syystä saa itseä niskasta kiinni. Ymmärrän ettei tarvis olla samassa kunnossa kuin ennen raskautta, mulla on 3kg vielä ylimääräistä joita en ole edes yrittänyt pudottaa. Syy miksi haluan saada lopetettua tämän kauhean herkuttelun on yksinkertainen, voin huonosti! Olen väsynyt ja ärtyisä kun sorrun syömään paketillisen keksejä päivässä tms... Ja kun aiemmin tätä ei ole ollut, se ärsyttää minua.

Mistä saan motivaation? Liikun päivittäin puolivuotiaan lapseni kanssa,mutta liikunta on aika yksipuolista kävelyä vain. Pelkään toisaalta että mitä sitten kun lopetan imetyksen, jos sama meno jatkuu.
Toisaalta pyörittelen imetyksen lopettamista ainakin osittain päässäni. Minusta vain tuntuu siltä että vähempikin imetys riittäisi.

Olen jo ihan toivoton, mitä teen? Ei mulle tärkeintä ole se mitä puntari näyttää, vaan et olisin pirteä ja voisin hyvin! Ihokin on huonossa kunnossa kun ruoasta en saa kaikkea mitä tarvin.

Syön muuten terveellisesti mut kahvihetken aikaan sokerihiiri hiippailee pakastimelle ja ottaa yhden piirakan..toisen.....ja niin edelleen.
Sitten olen niin ähky, että saattaa jäädä seuraava välipala välistä.
HELP ME...

Teet totaalimuutoksen ja ryhdyt syömään vhh:n mukaisesti. Loppuu nopeasti himo kaiken maailman vehnäjauhoherkkuihin, oikeasti! Ja kaikki kamalat houkutukset ulos kämpästä että saat muutoksen alkuun. Tilalle marjarahkoja yms. Karppajilla on hyviä reseptejä. Kyllä se siitä kun vaan pääset vauhtiin.

Pakko vielä sanoa, että olen nyt kuukaudessa saanut rennolla vhh:lla 3,8kg putoamaan ja olo on paljon parempi. Tavoite ei ole ollut painon aleneminen vaan hyvä olo. Lihakset eivät ole enää tukossa ja ihan reilusti tulee syötyä, myös herkkuja, muttei niitä vehnäjauhomössöjä mitä ennen. ;)

Tsemppaa vaikka hampaat irvessä 6 päivää kasvis painoitteisilla ja vähärasvaisilla ruoilla. Tarkkaile kehoasi ja oloasi. Muista syödä tarpeeksi paljon. Jos viikon lopussa (7.päivä) tekee mieli makeaa tms herkkua, anna mennä, mutta muista kohtuus. Kasviksista tulee niin loistava ja kevyt olo ja uutta voimaa arkeen, että suosittelen kokeilemaan!!!!
Ei sitä edes halua mätätä kaikkee huonon olon tekevää enään suuhun. TZEMII TZEMII!!! =D

Tuo karppaus todella mua kiinnostaa..voinko karpata vaikka imetän?
Eli jätän pullamössöt pois? koskaan en ole tätä kokeillut mut kai se on mun aika nyt?
Osaisko joku kertoa lyhyesti mutta nasevasti tästä.

[QUOTE="vieras";23055223]Oon todella kypsynyt tähän tilanteeseen...olen äitiyslomalla ja imetän. Minusta on tullut hirveä herkkusuu! Ennen mulla oli itsekuria, liikuin paljon ja söin terveellisesti, mutta liikkumisen takia pystyin syömään pullan päivässä ja se jäi siihen yhteen pullaan.

Nyt kun oon kotona, en jostain syystä saa itseä niskasta kiinni. Ymmärrän ettei tarvis olla samassa kunnossa kuin ennen raskautta, mulla on 3kg vielä ylimääräistä joita en ole edes yrittänyt pudottaa. Syy miksi haluan saada lopetettua tämän kauhean herkuttelun on yksinkertainen, voin huonosti! Olen väsynyt ja ärtyisä kun sorrun syömään paketillisen keksejä päivässä tms... Ja kun aiemmin tätä ei ole ollut, se ärsyttää minua.

Mistä saan motivaation? Liikun päivittäin puolivuotiaan lapseni kanssa,mutta liikunta on aika yksipuolista kävelyä vain. Pelkään toisaalta että mitä sitten kun lopetan imetyksen, jos sama meno jatkuu.
Toisaalta pyörittelen imetyksen lopettamista ainakin osittain päässäni. Minusta vain tuntuu siltä että vähempikin imetys riittäisi.

Olen jo ihan toivoton, mitä teen? Ei mulle tärkeintä ole se mitä puntari näyttää, vaan et olisin pirteä ja voisin hyvin! Ihokin on huonossa kunnossa kun ruoasta en saa kaikkea mitä tarvin.

Syön muuten terveellisesti mut kahvihetken aikaan sokerihiiri hiippailee pakastimelle ja ottaa yhden piirakan..toisen.....ja niin edelleen.
Sitten olen niin ähky, että saattaa jäädä seuraava välipala välistä.
HELP ME...[/QUOTE]

Kun imetys loppuu, se energian tarve vähenee ja samalla makean nälkä vähenee. Senkus syöt nyt ja sitten lopetat, ku imetyksen lopetat.

Itse hermoilin kans imetysten aikana painosta. Imetyksen loputtua viimeiset 5kg tippui itsestään ja muutenkin suhde ruokaan parani. Tosin mulla on aina ollut järkevä suhtautuminen ruokaan, eikä koskaan ole ollut ylipainoa. Imetyksen aikana herkkuja teki mieli tosin koko ajan. Ymmärsin siis, että sinullakaan ei ole ollut "väärää" suhdetta ruokaan aiemmin. Ei sitä synny yhtäkkiä.

Hei, itse kamppailin just samojen ongelmien kanssa. Motivaatio lopahti aina viimeistään ensimmäisen dieettiviikon jälkeen, jonka jälkeen herkkujen ahmiminen riistäytyi täysin käsistä. Saatoin laihtua viikossa 2 kiloa, mutta repsahdettuani sain 3 kiloa takaisin muutamassa päivässä :( Sitten ystäväni suositteli kokeilemaan sparraajaa ja ainakin vielä se on saanut mut pysymään kurissa. :) Se on todella yksinkertainen käyttää, sun tarvii käydä puntarilla kerran viikos ja mitata vyötärö. Toi palvelu sit tsemmpaa ja laittaa sulle kannustusviestejä puhelimeen plus muita ohjeita ja vinkkejä. En tiedä muista, mut mulla se ainakin on toiminut!

Hei, itse kamppailin just samojen ongelmien kanssa. Motivaatio lopahti aina viimeistään ensimmäisen dieettiviikon jälkeen, jonka jälkeen herkkujen ahmiminen riistäytyi täysin käsistä. Saatoin laihtua viikossa 2 kiloa, mutta repsahdettuani sain 3 kiloa takaisin muutamassa päivässä :( Sitten ystäväni suositteli kokeilemaan sparraajaa ja ainakin vielä se on saanut mut pysymään kurissa. :) Se on todella yksinkertainen käyttää, sun tarvii käydä puntarilla kerran viikos ja mitata vyötärö. Toi palvelu sit tsemmpaa ja laittaa sulle kannustusviestejä puhelimeen plus muita ohjeita ja vinkkejä. En tiedä muista, mut mulla se ainakin on toiminut!

Mä muuten noudatan VHH samalla.
osoite oli sparraaja.fi , en tosin tiedä saaks tänne noita suoraan linkitellä..

itse kirjaan syömiseni ja liikuntani kalorilaskuri.fi - sivustolle
siellä käyminen tsemppaa aina yrittämään .. ja olenkin laihtunut 4 kg kuukaudessa sen avulla
lisäksi olen lisännyt elämääni liikuntaa PALJON ja olen paljon energisempi!!!!

se, että pitää ruokapäiväkirjaa, auttaa olemaan lipsumatta mässyttelyyn.. karkitta en elä, mutta liikun sitten niinä päivinä enemmän, että "saan" syödä karkkiakin :)

Onpa tosi huonot esittelyt tuosta Sparraajista. Tuosta ei käy kyllä yhtään ilmi se, millaista palvelua tuo tarjoaa. Asiantuntija-apua, joo ketä ne asiantuntijat ovat?
Pitääkö syömiset ja liikunnat kirjata ylös? Jos ainoa "palvelu" on pari tekstaria silloin tällöin ja viikottainen punnitus niin HALOOO IHMISET!!!

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä se onnisttuu;23083935:
itse kirjaan syömiseni ja liikuntani kalorilaskuri.fi - sivustolle
siellä käyminen tsemppaa aina yrittämään .. ja olenkin laihtunut 4 kg kuukaudessa sen avulla
lisäksi olen lisännyt elämääni liikuntaa PALJON ja olen paljon energisempi!!!!

se, että pitää ruokapäiväkirjaa, auttaa olemaan lipsumatta mässyttelyyn.. karkitta en elä, mutta liikun sitten niinä päivinä enemmän, että "saan" syödä karkkiakin :)

Olen kokeillut tuota myös. Toimi hyvin muutaman päivän. Vajaan viikon jälkeen mulle tuli tosta stressi, alkoi ahistamaan kun jo päivällä mietin että miten mä taas muistan käydä kaikki lukemat sinne syöttään. Jotenkin ihan liian työläs systeemi mun makuun. Sitäpaitsi, tiedän kyllä jo kokemuksesta mitä ja paljonko mun PITÄIS/SAIS syödä..
Mut toi varmaan toimii jollekin.

Onpa tosi huonot esittelyt tuosta Sparraajista. Tuosta ei käy kyllä yhtään ilmi se, millaista palvelua tuo tarjoaa. Asiantuntija-apua, joo ketä ne asiantuntijat ovat?
Pitääkö syömiset ja liikunnat kirjata ylös? Jos ainoa "palvelu" on pari tekstaria silloin tällöin ja viikottainen punnitus niin HALOOO IHMISET!!!

Mulle ainakin tulee viestejä päivittäin. Viestit saa mut ajattelemaan, se on ainakin mulle se tärkein palvelu. Muuten käsi käy pussilla kokoajan..

Yhteistyössä