D-vitamiinit unohtunut...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tohelo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tohelo"

Vieras
VAuva nyt 9 viikkoa ja mä tajusin yhtäkkiä etten oo moneen viikkoon muistanu sille antaa niitä tippoja! tänään sit annoin mutta onko tosta haittaa että oon unohtanut? En tiiä miten oon niin homeaivo että en oo muistanut... Ois helpompi kun niiden ei tarvis olla jääkaapissa niin vois jättää johonki paremmin näkyvälle paikalle.

http://www.d3vitamiini.fi/dtipat

Kalsium vaatii d-vitamiinia imeytyäkseen,mut mitään haittaa tuossa ajassa tuskin olet aiheuttanut.Ole huoleti.
Omalle muistilles sun kyl kannattais tehdä jotain:/

Mikäli oot korviketta antanut, niin siinäkin on vähän D-vitamiinia. Moni alkaa sitä paitsi antamaan noita tippoja vähän suosituksia myöhempään, mikäli vauva on kovin mahavaivainen eli eipä tuosta mitään haittaa ole. Muistat vaan jatkossa antaa! :)

[QUOTE="vieras";23081785]Ei haittaa. Äidinmaidossa on kaikki mitä vauva tarvitsee. Toki kannattaa noudattaa suosituksia pienten vauvojen kohdalla.[/QUOTE]

Korvikkeiden mukana pikemminki saa d:tä,äidinmaidosta sitä ei tarpeeksi saa.

[QUOTE="vieras";23081800]Voi tulla riisitauti. Mun siskolle tuli vauvana. Ei saanut henkeä, maha turposi ja joutui viikoksi sairaalaan.[/QUOTE]

Ei voi nykyään jos vauva saa maitoa - aitoa tai vastiketta.

[QUOTE="vieras";23081785]Ei haittaa. Äidinmaidossa on kaikki mitä vauva tarvitsee. Toki kannattaa noudattaa suosituksia pienten vauvojen kohdalla.[/QUOTE]

Äidinmaidossa ei ole tarpeeksi D-vitamiinia eikä myöskään K-vitamiinia.

[QUOTE="suski";23081819]Äidinmaidossa ei ole tarpeeksi D-vitamiinia eikä myöskään K-vitamiinia.[/QUOTE]

Mä oon vähä miettiny tätä, että miksi ei ole... Johtuuko se vain siitä, että varsinki d-vitamiinista suurimmalla osalla suomalaisista on selvää vajetta? Yllättäen myös k-vitamiinia ei saada tarpeeksi, luuloista huolimatta. Nii oisko se kumma ettei vauvalle asti riitä jos ei äiti saa riittävästi? Kun kuitenki molempien vitamiinien pitoisuus äidinmaidossa nousee, kun äiti ottaa sitä lisänä.

Mä oon vähä miettiny tätä, että miksi ei ole... Johtuuko se vain siitä, että varsinki d-vitamiinista suurimmalla osalla suomalaisista on selvää vajetta? Yllättäen myös k-vitamiinia ei saada tarpeeksi, luuloista huolimatta. Nii oisko se kumma ettei vauvalle asti riitä jos ei äiti saa riittävästi? Kun kuitenki molempien vitamiinien pitoisuus äidinmaidossa nousee, kun äiti ottaa sitä lisänä.

K-vitamiinista ei tarvitse olla huolissaan sillä synnytyslaitoksella vauvat saavat K-vitamiiniruiskeen, josta riittää siihen saakka, että lapsen suolisto oppii itse tekemään tarvittavan K-vitamiinin.

[QUOTE="suski";23081819]Äidinmaidossa ei ole tarpeeksi D-vitamiinia eikä myöskään K-vitamiinia.[/QUOTE]

Pötyä. Jos äiti saa tarpeeksi vitamiineja, vauvakin saa ne maidosta. Tavallisessa ruoassa on kaikki tarvittavat vitamiinit. Suomessa suositellaan lapsille ja nuorille pientä D-vitamiinilisää. Tosin jos käyttää päivässa riittävästi maitotuotteita, mitään D-vitamiinilisää ei tarvitse. Tähän riittää esim. kolme lasia maitoa ja yksi jugurtti.